PDA

View Full Version : Fuzz en ac30



Einzeln
15 mei 2006, 09:23
Welke fuzzen werken lekker met de ac30. Ook octa-fuzzen.

zoon van Piet
15 mei 2006, 10:57
Vox had ooit een eigen fuzz, de tonebender, die aanvankelijk door Sola Sound ( Colorsound) werd gemaakt en later door JEN. Erg duur op Ebay, maar de JEN-versie kost stukken minder en is behalve het logo exact gelijk. Deze Tonebenders lijken behoorlijk op fuzzfaces, dynamisch en ouderwets ruig, maar geven je sound een behoorlijke treble boost. Ze lijken daardoor gemaakt voor Britse amps van vroeger -lees: Vox non topboost- die van zichzelf vaak heel wat minder sprankelend hoog hebben dan Amerikaanse - lees: fender- amps.
Links en rechts worden aardig wat boetiek-clones aangeboden, misschein dat je die eens moet proberen. Maar ik zie dat er ook maar liefst twee Jen fuzzen op marktplaats staan... ze kosten niet niks, maar het zijn dan ook heel goed gebouwde en onverwoestbare apparaten...

Jorikjet
15 mei 2006, 11:20
me (zelfgemaakte, dus iets afwijkende) fuzz factory klinkt ook cool op een ac30

Mitch
15 mei 2006, 12:21
Zoek vooral een fuzz met toonregeling. Een Vox klinkt (zoals bekend) met iets dat meer in de richting ligt van een Rangemaster (germanium treble boost) beter dan met bijv. een stock fuzzface. Ik heb zelf een fuzzface met schakelbare input caps (zoals de Seymour Duncan Tweak Fuzz bijvoorbeeld) en op de helderdere standen klinken dan zonder meer het lekkerst.

imlikeajungle
15 mei 2006, 15:34
de Emma Reezatafritz(?)dinges schijnt geweldig te zijn... De verkoper van een grote Belgische zaak vertelde me dat hij enorm veel van die pedaaltjes had verkocht door ze te demoën op een weliswaar nieuwe AC30.

http://www.stevesmusiccenter.com/EMMARF-1.html
Dit ding dus!

EDIT: niet goed gelezen, je zoekt dus een fuzz. Sorry :)

Negative K3 fan
15 mei 2006, 16:35
de boozz fust van speeddemon werkte verdomd goed op mijn ac30, op mijn andere amps klinkt ie toch een stuk minder. De fuzz was gebaseerd op een germanium fuzz face.

Einzeln
15 mei 2006, 16:59
OK HWA dus. En the Emma?

Negative K3 fan
15 mei 2006, 17:03
de emma is geen fuzz

Speeddemon
15 mei 2006, 19:13
de boozz fust van speeddemon werkte verdomd goed op mijn ac30, op mijn andere amps klinkt ie toch een stuk minder. De fuzz was gebaseerd op een germanium fuzz face.
werktE?

Custom pedalen verkopen wij nooit door, mannetje! :angry:


;-) :seriousf:

Negative K3 fan
15 mei 2006, 22:56
ac30s wel :)