PDA

View Full Version : Hi-gain fuzz



phx
15 mei 2006, 08:50
Ik ben al een tijd op zoek naar een higain fuzz. De meeste fuzzen zijn maar mild (meer overdrive dan fuzz. Ik zoek een fuzz like de big muff, maar dan met meer gain.

Zijn dit opties? Dunlop hendrix octaver, fulltone fuzzen (67 e.d.), HWA (moet ik er natuurlijk ook bijzetten), etc.

Speeddemon
15 mei 2006, 09:46
Boss FZ-2,
Skreddy Mayo
Euthymia ICBM

Er is geen Fulltone 67, wel een 69 (germanium en dus wat milder) en een 70 (silicium, meer high gain).

En tja, zonder te willen spammen, mijn Miami Fuzz is ook een optie, al is 't wel een ander soort tone dan de Big Muff achtigen. Rauwer, maar minder 'wall of fuzz'.

Thom TK
15 mei 2006, 11:08
Metal Muff?
Is nog een leuke thread over hieronder.

edit: ach wat :D : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72076&page=1&pp=10

Speeddemon
15 mei 2006, 11:14
Metal Muff is absoluut GEEN fuzz, maar een echte metal-distortion.

phx
15 mei 2006, 11:47
Mischien is de Miami fuzz iets voor mij??? Iemand eentje te koop? (spam spam)

maestro_nl
15 mei 2006, 12:22
http://gtrgear.com/Cusack/Screamer-Fuzz-NL.htm

Overdrive en Fuzz in 1 met mix opties.

Speeddemon
15 mei 2006, 12:48
Mischien is de Miami fuzz iets voor mij??? Iemand eentje te koop? (spam spam)
#009 is binnenkort klaar en te koop. :cooler:

Fuhgawz
15 mei 2006, 16:46
Metal Muff is absoluut GEEN fuzz, maar een echte metal-distortion.
Verdeurie! Ik hoopte dat ook een Big Muff achtige wall of sound zou kunnen produceren, maar dan met treble boost voor solo's, maar dat zit er dus niet in als ik het zo hoor... :(

phx
16 mei 2006, 08:38
Heb zojuist (dankzij medeforumer Johan) een 2ehands Miami Fuzz gekocht. Ik ben benieuwd.

Lord Abortion
16 mei 2006, 08:42
#009 is binnenkort klaar en te koop. :cooler:

Kan je die nog een tijdje bijhouden? :) Ik wil er wel eentje, maar het zal pas voor deze zomervakantie zijn ten vroegste.

Speeddemon
16 mei 2006, 18:42
Kan je die nog een tijdje bijhouden? :) Ik wil er wel eentje, maar het zal pas voor deze zomervakantie zijn ten vroegste.
vooruit dan maar. :hippie:

phx
20 mei 2006, 18:59
Vandaag mu HWA miami fuzz binnengekregen van Johan. Het is de 3e uit de serie (collectors-item??).

Mijn bevindingen: Blaast een big muff weg !!! Klinkt lekker smooth, zelfs op lage volumes. Krijg inderdaad de American Woman sound uit mijn Lespaul. Jammer dat hij niet lekker teruggaat als je met je volumepot van gitaar speelt. Leukste van het pedaal is natuurlijk de roze led :P

Nog een vraag betreft de 3904 (zwarte transistors) versus 2369 (grijs). Wat is het wezelijke verschil in sound? Heb de grijze erin gestopt, maar no sound at all. Mischien verkeerd ingeplugt? Hoe verwissel ik de transistoren?


Anyway, dit is de sound die ik zocht. Klassewerk Speedy. Kga je andere fuzzen ook eens uitproberen.

Speeddemon
20 mei 2006, 19:05
Mischien verkeerd ingeplugt? Hoe verwissel ik de transistoren?


Anyway, dit is de sound die ik zocht. Klassewerk Speedy. Kga je andere fuzzen ook eens uitproberen.
Zeer waarschijnlijk.

Mail me anders effe, want ik heb ergens nog wel een tekeningetje rondslingeren met de layout van de transistors, hoe je ze erin moet stoppen.

Maar mooi dat ie zo bevalt! :)