PDA

View Full Version : Ontstemmen les paul



Orpheo
15 mei 2006, 00:17
Ik heb op mijn custom nu sperzel locking tuners zitten, maar de les pual ontstemt nu echt verschrikkelijk. erger dan voorheen. ik heb er nu ECHT de ballen van. iemand een tip om 'm stemvaster te maken??

DarknessAwaits
15 mei 2006, 00:42
Topkam vervangen door een beter exemplaar, Graphtech o.i.d.

En niet te hard rammen op dat ding, dat scheelt ook ;).

Orpheo
15 mei 2006, 00:44
Topkam vervangen door een beter exemplaar, Graphtech o.i.d.

En niet te hard rammen op dat ding, dat scheelt ook ;).

ik ram op de LP net zo hard als op de PRS, en die ontstemt nagenoeg niet....

DarknessAwaits
15 mei 2006, 00:47
Dan moet je gaan kijken naar een andere topkam o.i.d. Misschien dat een andere brug ook nog iets opleverd, maar dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.

Orpheo
15 mei 2006, 00:48
Dan moet je gaan kijken naar een andere topkam o.i.d. Misschien dat een andere brug ook nog iets opleverd, maar dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.

de brug is een redelijk nieuwe schaller. ik denk dat inderdaad de topkam iets goeds zal opleveren.

Outrage
15 mei 2006, 09:16
Carvin maakt topkammen die heel goed glijden. Het gaat, geloof ik, om een specialemengeling. Zij gebruiken die bij een floyd on combinatie met locking tuners (zonder locking nut dus). Misschien dat dat kan helpen?

Orpheo
15 mei 2006, 09:18
Carvin maakt topkammen die heel goed glijden. Het gaat, geloof ik, om een specialemengeling. Zij gebruiken die bij een floyd on combinatie met locking tuners (zonder locking nut dus). Misschien dat dat kan helpen?

thnx, ik zal er naar kijken!

renier
15 mei 2006, 09:20
sodeju. speel je op een gitaar van 3000 euro, moet je de helft van de onderdelen gaan vervangen om hem in stemming te houden...

ik geloof dat ik toch lekker een tokai of edwards ga kopen.. scheelt een hoop poen, en zo te lezen ook een hoop ellende..

Jeanken
15 mei 2006, 09:27
Het standaard truukje met grafietpotlood al geprobeerd?
En je gebruikt die Sperzels toch goed? Want het lijkt me sterk dat die meer onstemmen dan gewone standaard tuners..

Orpheo
15 mei 2006, 09:37
Het standaard truukje met grafietpotlood al geprobeerd?
En je gebruikt die Sperzels toch goed? Want het lijkt me sterk dat die meer onstemmen dan gewone standaard tuners..

jep, altijd wanneer er nieuwe snaren op gaan, ff grafiet in de sleufjes. en de sperzels, ik gebruik ze zoals de handleiding zegt dat t moet, en toch ontstemmen ze erger dan non locking tuners.

het is toch gewoon, door t gaatje, aantrekken tot strak, vastschroeven, stemmen??

B_2_the_a
15 mei 2006, 10:22
dan zou ik terug gaan naar de winkel met je sperzels :P

Orpheo
15 mei 2006, 10:27
dan zou ik terug gaan naar de winkel met je sperzels :P

ik denk niet dat t aan de tuners ligt....

en als t dat wel doet ben ik flink de lul :P ik heb ze via t internet gekocht... musik produktiv om precies te zijn.

up-guitarman
15 mei 2006, 10:40
Topkam vervangen door een beter exemplaar, Graphtech o.i.d.

En niet te hard rammen op dat ding, dat scheelt ook ;).

Een gitaar is gemaakt om te rammen ...

Josdevos
15 mei 2006, 10:40
Laat die kam eens deftig uitvijlen... Ik weet niet welke snaren je er op hebt liggen, maar grafiet of niet, als de sleufjes klemmen ontstemd ie altijd...

Orpheo
15 mei 2006, 10:44
Laat die kam eens deftig uitvijlen... Ik weet niet welke snaren je er op hebt liggen, maar grafiet of niet, als de sleufjes klemmen ontstemd ie altijd...

er ligt standaard tenminste 011 op... dat het ontstemmen ligt aan dikke snaren kan ik me niet voorstellen. en er zit verdomme niet eens een trem op!

Josdevos
15 mei 2006, 10:48
er ligt standaard tenminste 011 op... dat het ontstemmen ligt aan dikke snaren kan ik me niet voorstellen. en er zit verdomme niet eens een trem op!

Sleuven kam op maat voor 010s -> dikkere snaren erin duwen -> 011s klemmen in sleuf -> na stemmen en spelen -> snaar verschuift in kam en blijft hangen -> tadaaaa!

Locking tuners zijn niet stemvaster dan Grovers oid, zijn gewoon heel handig om snel snaren te wisselen!

prsguy
15 mei 2006, 10:52
Niet vergeten om de snaren goed te rekken ! En niet één keer, maar verscheidene keren ! Dus nieuwe snaren opzetten, stemmen, oprekken, stemmen, oprekken en definitief stemmen. :) Ik speel op mijn Custom met 11's en zonder lockings en na goed rekken blijft hij op stemming. En ik speel nou niet echt rustig... :rockon:

Orpheo
15 mei 2006, 10:53
Sleuven kam op maat voor 010s -> dikkere snaren erin duwen -> 011s klemmen in sleuf -> na stemmen en spelen -> snaar verschuift in kam en blijft hangen -> tadaaaa!

Locking tuners zijn niet stemvaster dan Grovers oid, zijn gewoon heel handig om snel snaren te wisselen!

:satisfie: oh ja...vergeten.

Orpheo
15 mei 2006, 10:53
Niet vergeten om de snaren goed te rekken ! En niet één keer, maar verscheidene keren ! Dus nieuwe snaren opzetten, stemmen, oprekken, stemmen, oprekken en definitief stemmen. :) Ik speel op mijn Custom met 11's en zonder lockings en na goed rekken blijft hij op stemming. En ik speel nou niet echt rustig... :rockon:

rekken doe ik in ieder geval altijd :)

Josdevos
15 mei 2006, 11:03
Probleem opgelost dus, laat hem eens deftig afstellen voor 11s of de gauge dat je mee wil gaan spelen... Grafiet helpt namelijk niks als de sleuven nie breed genoeg zijn!