PDA

View Full Version : bogner 2x12



Braindead
14 mei 2006, 18:18
Wat kost een Bogner 2x 12 box en waar kan ik die hier in NL kopen?

Tenzij ze in Duitsland veel goedkoper zijn natuurlijk, dan a.u.b. ook tips daar....

Punt
14 mei 2006, 20:12
In verschillende zaken te koop b.v. Jukebox in Boekel of Maxguitar in Den Haag. Je kan ook even de importeur Haarguitars bellen om te vragen waar hij in de buurt staat of bij hem luisteren. Prijs weet ik zo niet, denk zo'n 700 euro?

Ik heb er ook een, de Shiva sized, je hebt ook een grotere versie.
Ik heb er toevallig gisteren Greenbacks ingezet, zaten een Vintage 30 en een Classic Lead 80 in. Veel beter nu voor Classic Rock.

Succes

Dude
14 mei 2006, 20:21
die euuh... classic lead 80 ?? doe je niet weg zeker..

the sure thing
14 mei 2006, 22:00
EUR 750 bij Jukebox in Boekellllllllll Open of gesloten achterkant. Kan niet beiden...

Globetrotter
14 mei 2006, 22:02
EUR 750 bij Jukebox in Boekellllllllll Open of gesloten achterkant. Kan niet beiden...
Nee? Met volgend tooltje kan het perfect! Of het nefaste gevolgen heeft voor je geluidskwaliteit weet ik echter niet!
Cheers,

Bart

http://www.tooled-up.com/artwork/ProdImage/BDKC9006R.jpg

Tristan
14 mei 2006, 23:24
Tegenwoordig kan je die Big Size 2x12 ook met een uitschroefbare achterkant krijgen, dus dan kan je hem van closed back naar open back converteren, ik heb ze alleen nog niet in Nederland gezien...
Als je meer wil weten, dan moet je even kijken op www.haarguitars.nl daar staat vast wel een telefoonnummer en dan kan je Erik even bellen...
Die Big Size 2x12 kost volgens mij overal 795 euro...

DREAMMACHINE
15 mei 2006, 11:51
bij jukebox boekel begin dit jaar een oversized 2x12 met v30 gekocht, was 725 kwijt en kreeg er een monster speaker kabel bij. Is versie met afschroefbaar achterpaneel ( is er ook een andere dan?).

super cab en klink perfect, echt een aanrader!

Punt
15 mei 2006, 19:03
die euuh... classic lead 80 ?? doe je niet weg zeker..

Ik denk het wel, zaterdag even de gig met de greenbacks afwachten en als dat goed gaat mogen de andere speakers weg.

imlikeajungle
16 mei 2006, 12:20
Tegenwoordig kan je die Big Size 2x12 ook met een uitschroefbare achterkant krijgen, dus dan kan je hem van closed back naar open back converteren, ik heb ze alleen nog niet in Nederland gezien...
Als je meer wil weten, dan moet je even kijken op www.haarguitars.nl daar staat vast wel een telefoonnummer en dan kan je Erik even bellen...
Die Big Size 2x12 kost volgens mij overal 795 euro...

795? Ik heb de mijne nieuw een stuk minder betaald...

Tristan
16 mei 2006, 12:24
Dat kan, maar ik zie ze op de site van Jukebox: www.muziekhandel-jukebox.nl staan voor 795 euro... Ik weet ook niet hoe dat precies zit met die van closed back naar open back converteerbare Bogner 2x12, ik weet wel dat ze er nu een ontwikkeld hebben, maar ik heb hem nog niet gezien...

future2future
16 mei 2006, 12:51
Bij Feedback zijn ze ong. 750 volgens mij

nocaster
21 mei 2006, 13:00
Dat kan, maar ik zie ze op de site van Jukebox: www.muziekhandel-jukebox.nl staan voor 795 euro... Ik weet ook niet hoe dat precies zit met die van closed back naar open back converteerbare Bogner 2x12, ik weet wel dat ze er nu een ontwikkeld hebben, maar ik heb hem nog niet gezien...
gewoon een extra achterkant er bij bestellen, let wel met welke speaker setting je wilt gaan spelen.
Heb de speakers vervangen, zitten nu alnico blue's in, dit moet gewoon met een open back.
de V30 klinkt beter met een closed back.

Braindead
21 mei 2006, 19:40
Bedankt voor de reacties.
Vind het wel erg veel geld voor een 2x12 maar goed.
Voor dat geld koop je een 4x12 met jensen speakers van Peavey.....
Maar ja das dan weer niet te tillen :)

Tristan
21 mei 2006, 19:47
Peavey vind ik mega kut en die Jensen speakers ook...
Dus die keuze lijkt me niet moeilijk: een fantastisch klinkende Bogner 2x12 cab of een ruk klinkende Peavey 4x12 cab, nou dan weet ik wel wat ik kies...

the sure thing
21 mei 2006, 20:22
and face it: het woord BOGNER lijkt meer op BONER en da's ook belangrijk. PEAVEY lijkt nergens naar.... Zonder gekheid: Bogners hebben een zeer coole uitstraling en persoonlijk laat ik het uiterlijk ook meetellen.

Tristan
21 mei 2006, 20:30
Looks can be deceiving, maar bij Bogner is het "what you see is what you get"
Ze mogen mij 's nachts wakker maken om mijn Boner in een Bogner cab te prikken... :D

provisus
21 mei 2006, 20:44
Is zo'n custom made cab 2*12 van haarguitars te doen? geen idee of ik die link mag posten, in iedergeval staat hij op de haarguitars site onder specials 2*12 cabs, zit wellicht te overwegen om zo'n cab te kopen zien er erg goed uit..

Tristan
21 mei 2006, 20:54
Ik weet het niet, volgens mij heeft niemand zo'n cab, het is geen Bogner... :p
Het enige voordeel is dan dat je andere speakers kan kiezen en misschien nog verschillende speakers kan testen, maar daar zijn de meeste van die cab bouwers ook lastig in, dus daar zou je Van De Haar even over moeten bellen, anders dan dat kan ik geen voordelen bedenken van een Haar cabinet t.o.v. een Bogner, volgens mij is een Bogner toch beter, qua cab, qua wiring en qua sound...

srv-man
21 mei 2006, 21:17
volgens mij is een Bogner toch beter, qua cab, qua wiring en qua sound...

Heb je ze naast elkaar gehoord dan?

Avatar maakt trouwens ook een Bogner imitatie. Zijn prima cabs, zij maken volgens mij ook de THD cabs en daar is niets mis mee.

Chiel
21 mei 2006, 21:25
Constructief gezien zien die Haar cabs er een stuk vetter uit kan ik je melden. Dus qua cab én qua wiring! Hetzelfde geldt overigens voor de PL cabs maar dat geheel ter zijde. Maar ja, ik hecht daar eerlijk gezegd nooit zo heel veel waarde aan. Het geluid! daar gaat het uiteindelijk om! :satisfie:.

Tristan
21 mei 2006, 21:42
Heb je ze naast elkaar gehoord dan?

Avatar maakt trouwens ook een Bogner imitatie. Zijn prima cabs, zij maken volgens mij ook de THD cabs en daar is niets mis mee.

Nee, ik denk dat Bogner cabs beter zijn, omdat ik simpelweg nog nooit een (nieuwe) cab heb gehoord die in de buurt komt van een Bogner qua sound...
Ook die THD's niet, goede cabs hoor, maar wat klinken die dingen schel zeg, Mijn smaak is redelijk vintage en daarin is Bogner wat betreft de nieuwe cabs toch de beste die ik ooit gehoord heb: adem, punch, bodem, diepte, zonder lelijk strak of klinisch te zijn.
Een cab moet wat mij betreft zingen, ook in het laag...
Die PL cabs waar iedereen het over heeft vind ik misschien ook wel helemaal niets, het valt me in ieder geval wel op dat de meesten er high powered speakers instoppen (vintage 30 en soms zelfs PA spekaers) en dat de meeste gebruikers over rack apparatuur spelen, dat is helemaal niet mijn ding.
Geef mij maar een lekkere pure non channel switching buizentop met een paar G12M Greenbacks eronder...
Ik denk niet dat die PL cabs met zo'n combinatie erg goed zullen werken...
Ik wil het weleens testen, want zeker weten doe je het natuurlijk pas als je het getest hebt, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor de klassieke sounds een Bogner kast een van de beste is die er mijns inziens te krijgen is op dit moment...

Tristan
21 mei 2006, 21:44
Constructief gezien zien die Haar cabs er een stuk vetter uit kan ik je melden. Dus qua cab én qua wiring! Hetzelfde geldt overigens voor de PL cabs maar dat geheel ter zijde. Maar ja, ik hecht daar eerlijk gezegd nooit zo heel veel waarde aan. Het geluid! daar gaat het uiteindelijk om! :satisfie:.

Sound is what matters!

srv-man
21 mei 2006, 22:01
Nee, ik denk dat Bogner cabs beter zijn, omdat ik simpelweg nog nooit een (nieuwe) cab heb gehoord die in de buurt komt van een Bogner qua sound...
Ook die THD's niet, goede cabs hoor, maar wat klinken die dingen schel zeg, Mijn smaak is redelijk vintage en daarin is Bogner wat betreft de nieuwe cabs toch de beste die ik ooit gehoord heb: adem, punch, bodem, diepte, zonder lelijk strak of klinisch te zijn.
Een cab moet wat mij betreft zingen, ook in het laag...
Die PL cabs waar iedereen het over heeft vind ik misschien ook wel helemaal niets, het valt me in ieder geval wel op dat de meesten er high powered speakers instoppen (vintage 30 en soms zelfs PA spekaers) en dat de meeste gebruikers over rack apparatuur spelen, dat is helemaal niet mijn ding.
Geef mij maar een lekkere pure non channel switching buizentop met een paar G12M Greenbacks eronder...
Ik denk niet dat die PL cabs met zo'n combinatie erg goed zullen werken...
Ik wil het weleens testen, want zeker weten doe je het natuurlijk pas als je het getest hebt, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor de klassieke sounds een Bogner kast een van de beste is die er mijns inziens te krijgen is op dit moment...

Het is niet zozeer een kwestie van wat is beter, maar meer wat is je smaak. PL cabs kun je krijgen zoals je ze hebben wilt, dus waarschijnlijk zit daar ook wel wat voor jou bij.
Hier kun je nog wat van die Avatar 2x12 a la Bogner vinden. http://www.gear4music.nl/

Punt
21 mei 2006, 22:11
Nee, ik denk dat Bogner cabs beter zijn, omdat ik simpelweg nog nooit een (nieuwe) cab heb gehoord die in de buurt komt van een Bogner qua sound...
Ook die THD's niet, goede cabs hoor, maar wat klinken die dingen schel zeg, Mijn smaak is redelijk vintage en daarin is Bogner wat betreft de nieuwe cabs toch de beste die ik ooit gehoord heb: adem, punch, bodem, diepte, zonder lelijk strak of klinisch te zijn.
Een cab moet wat mij betreft zingen, ook in het laag...
Die PL cabs waar iedereen het over heeft vind ik misschien ook wel helemaal niets, het valt me in ieder geval wel op dat de meesten er high powered speakers instoppen (vintage 30 en soms zelfs PA spekaers) en dat de meeste gebruikers over rack apparatuur spelen, dat is helemaal niet mijn ding.
Geef mij maar een lekkere pure non channel switching buizentop met een paar G12M Greenbacks eronder...
Ik denk niet dat die PL cabs met zo'n combinatie erg goed zullen werken...
Ik wil het weleens testen, want zeker weten doe je het natuurlijk pas als je het getest hebt, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor de klassieke sounds een Bogner kast een van de beste is die er mijns inziens te krijgen is op dit moment...

+1 Sinds ik greenbacks in mijn 2 x 12 Bogner heb gebruik ik alleen nog een cleanboost. De andere pedalen gebruik ik niet meer. Pure toon met die greenbacks + Bogner.

Tristan
22 mei 2006, 01:19
Het is niet zozeer een kwestie van wat is beter, maar meer wat is je smaak. PL cabs kun je krijgen zoals je ze hebben wilt, dus waarschijnlijk zit daar ook wel wat voor jou bij.
Hier kun je nog wat van die Avatar 2x12 a la Bogner vinden. http://www.gear4music.nl/

Dat is ook zo, ik bedoelde alleen dat ik met mijn smaak waarschijnlijk geen baat heb bij al die innovaties van Paul Lenders zoals Bassports enzo...
Bedankt voor de url, ik wist niet dat die Avatar dingen ook in Nederland geleverd werden...
De speakerkeuzes lijken wel erg dubieus: een Vintage 30 met een G12H anniversary? Die G12H anniversary vind ik een van de minst lekker klinkende speakers in het gamma van Celestion (de Vintage 30 ben ik trouwens ook niet echt een fan van) en een 60 watt pakt toch veel meer van het geluid dan een 30 watt speaker, dus wat heeft het dan voor nut?
Ik hou ook niet zo van die clone dingen, ik heb liever "the real thing" en voor wat het waard is, je kan in ieder geval zien dat het geen Bogner is, want die vind ik toch wel mooier om te zien met die tan grille, minder goedkoop...

imlikeajungle
27 mei 2007, 15:02
Even bumpen, die gear4music.nl site werkt niet meer...
Iemand een idee waar die importeur van Avatar vast te krijgen is?



EDIT: ze verkopen overigens niet leeg, maar aan 350$ voor een V30 2x12 Bogner OS Style :chicken: wil ik die 2 V30s er wel bijnemen...

the sure thing
27 mei 2007, 20:25
KOOP EEN BRUNETTI 2x12 KAST! Waarom: … ik mijn eeuwige zoektocht naar een goede 2x12 speakerkast ben ik naar Jukebox in Boekel geweest en heb daar de volgende 2x12 speaker cabinets uitgetest: Brunetti, Bogner, VHT en Diezel. Ik heb ze getest met mijn 2 kanaals JCM 800 top (getuned door Peter van Weelden). De VHT en de Diezel heb ik snel aan de kant gezet, vanwege een te krijserig schel hoog. Op naar de finale tussen de Bogner en Brunetti…

Allereerst de Brunetti (CelestionV30’s): een kast met een mooie spreiding tussen hoog, midden en laag. Een mooi rond en warm geluid. Dynamiekvol kastje, klinkt wat “houterig” in de goede zin des woords: de speakerkast lijkt het geluid iets te kleuren op een positieve manier, waardoor het midden iets de nadruk krijgt. Bij een scheurgeluid klinkt hij lekker “smerig”. Ik heb ‘m alleen met de acherkant gesloten uitgetest.

Bogner (Celestion V30’s, gesloten achterkant): is een grotere kast dan de Brunetti. Schijn bedriegt wel: de Bogner lijkt een stuk groter, maar qua inhoud scheelt het nog geen 20% van elkaar. Ook hier horen we een mooi rond en warm geluid. De Bogner klinkt misschien iets opener, vlakker maar wel “eerlijker”: hoog, midden en laag zijn ietsies beter in balans dan de Brunetti. Omdat de klankkleuring ontbreekt, lijkt deze kast wel ietsies minder warm en vet te klinken dan de Brunetti. De boventonen bij het scheurgeluid zijn wel iets nadrukkelijker te horen. Qua response (dynamiek) vind ik beiden kastjes identiek.

Ik heb op een behoorlijk volume gespeeld en de verschillen tussen Bogner en Brunetti vond ik eigenlijk best klein. Ik denk dat 50% van gitaarspelend Nederland geblindoekt de kasten niet uit elkaar kan houden… Ook denk ik dat de nuanceverschillen in een live situatie ook niet te horen zullen zijn. Dus…

Uiteindelijk ben ik met de Brunetti naar huis gegaan, omdat deze
1) EUR 130,- goedkoper is dan de Bogner en;
2) Iets vetter klinkt door de klankkleuring van de kast;
3) Kleiner en vooral lichter is en;
4) Zowel open als gesloten gebruikt kan worden! De Brunetti heeft aan de achterkant en paneel wat je weg kunt schroeven.

Wel geef ik toe, de Bogner ziet er cooler uit….

Tristan
28 mei 2007, 00:20
Ik vind de Bogner kast duidelijk beter klinken, minder dicht, opener en heeft muzikaler laag...

the sure thing
28 mei 2007, 12:00
... je hebt de Bogner en de Brunetti daadwerkelijk naast elkaar gehoord?

Tristan
28 mei 2007, 12:02
Ja............

Valoosj
28 mei 2007, 14:14
Die bogner oversized, komt die standaard met V30's?
In Antwerpen bij de Beat shop staat er zo eentje, waar je de achterkant van kan afhalen. Ik ga ze testen zodra mijn G&L af is, maar ik wil wel eens het verschil weten tss V30 en Greenbacks.

en hoe wordt het geluid anders als je open of closed back hebt?

imlikeajungle
28 mei 2007, 14:23
Je kan de OS2x12 met GBs en met V30s kopen...

Punt
28 mei 2007, 16:11
Ik ben super tevreden over mijn 2x12 Shiva sized Bogn cab. Zeker nu er Greenbacks inzitten :)
Er zat eerst een CL80 en een V30 in, was niet mijn ding, te hard (en dan bedoel ik niet he volume).

Valoosj
28 mei 2007, 16:54
Je kan de OS2x12 met GBs en met V30s kopen...

en wat is er zo anders tss die 2 soorten speakers?

Gibsonman
28 mei 2007, 19:09
Zowel de Bogner als de Brunetti zijn beiden top. Heb je al eens een Mesa beluisterd of de cabs van Kool & Elfring ???? Die zijn ook heeeeeel mooi ...

Ralph Nuis
28 mei 2007, 19:30
Zowel de Bogner als de Brunetti zijn :soul: beiden top. Heb je al eens een Mesa beluisterd of de cabs van Kool & Elfring ???? Die zijn ook heeeeeel mooi ...

Niet lullig bedoeld maar, werk je voor ze of heb je aandelen ofzo ? :S
In elk topic kom je met Kool & Elfring te voorschijn.

imlikeajungle
28 mei 2007, 21:26
en wat is er zo anders tss die 2 soorten speakers?

Dat is afhankelijk van welke greenbacks het zijn :-)

Valoosj
28 mei 2007, 23:19
crap, zijn der al verschillen in greenbacks ook?

maak het nog wat moeilijker :D ik moet ze wel in de beatshop gaan testen, en daar stond maar 1 cabinet hoor

imlikeajungle
29 mei 2007, 09:39
Er zijn idd verschillende soorten GBs, heel verschillend in prijzen ook...

Ouwe zijn er, ruw verdeeld, dacht ik, in:

G12M 75Hz
G12M 55Hz
G12H 75Hz
G12H 55Hz

En dan nieuw te krijgen:

G12H Heritage 75Hz
G12M Heritage 55Hz
G12M25 'modern Greenback' 75Hz

De Heritages zijn een stuk duurder dan de 'modern Greenback'.

guhlenn
29 mei 2007, 10:23
de H versie is toch idd de heritage? als in; geen greenback? ik ben niet zo bekend met het jargon hoor :). De 55Hz is meest gewild. het versxchil tussen de nieuwe GBen V30; gbis wat liever, v30 wat doffer/mid scooped. of zo ervaar ik het. beide hebben hun toepassing.

Kim Wilson
29 mei 2007, 10:33
Nee, je hebt de G12H30 én de G12M, en de M is de Greenback. Beide speakers worden nu ook in een Heritage uitvoering gemaakt.

Chris Winsemius
29 mei 2007, 10:44
Je hebt in de gewone reeks de Greenback M25 (25W, 75Hz) en de G12H (25W, 75Hz).

In de Heritage serie heb je op dit moment twee Greenbacks:
M20, 75 Hz
H30, 55 Hz

Oude Celestion van 20, 25 of 30 Watt waren jarenlang voorzien v/e zgn. Greenback (groene, plastic ring om magneet/label heen).

Valoosj
29 mei 2007, 12:43
fuck, nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zal maar eens binnen stappen bij Beatshop, en vragen dat hij een cab met greenbacks, en een cab met celestions kan bestellen, en dat ik er dan 1 van de 2 zal kopen.
Jammer dat ik nog geen geld heb voor een Shiva head, maar ik wil daar toch die cab door testen, want ik koop me zo'n head over anderhalf jaar

Chris Winsemius
29 mei 2007, 12:49
Ik zal het nog 'n x proberen betreffende de huidige Greenbacks (van goedkoper naar duurder):

G12M Greenback (25 Watt, 75 Hz)
G12M Heritage (20 Watt, 75 Hz)
G12H Heritage (30 Watt, 55 Hz)

Je hebt dan nog (maar zonder groene achterkant) de G12H (maar ietsje duurder dan de G12M Greenback) die gebasseerd is op 'n H30/75Hz.

De duurdere Heritage uitvoeringen komen klankmatig dichter in de buurt van oude Celestions dan de reguliere modellen imho.

Valoosj
29 mei 2007, 12:54
die speakers apart kopen, en dan zelf in je cabinet steken om eens te testen is heel duur wss?

imlikeajungle
29 mei 2007, 13:42
Ouwe G12Hs gaan +/- 125E/stuk, nieuwe Heritages nog veel meer...
De niet-heritage is wsl niet de moeite...
Heeft Eminence geen Greenback-achtigen?

guhlenn
29 mei 2007, 13:51
die G12H30 is iig erg lekker. ook in combi met een g12M (naar ik vermoed 75Hz). begin me zelf weer een seen speaker wissel aan te praten merk ik. iemand die een v30 wil ruilen voor een g12H30? ;)

Valoosj
29 mei 2007, 13:52
nogal duur spul. welke greenbacks zitten er dan standaar in een Oversized 2x12 van Bogner?

imlikeajungle
29 mei 2007, 14:55
Gn idee, mail 'ns naar Bogner zelf... Ik gok op de goedkoopste, want anders zijn de cabs zelf spotgoedkoop...

Tristan
29 mei 2007, 15:07
De goedkopere, ik vind de Heritage G12M's veel beter klinken, klinken opener en transparanter en hebben veel mooier laag, maar die Bogner kasten zijn echt ontzettend goed, vandaar dat je bij die kasten de tekortkomingen van de goedkopere G12M's minder merkt denk ik...
Eminence vind ik schijtspeakers, tenminste wel als je een ouderwetse sound zoekt...