PDA

View Full Version : wat voor semi akoestische gitaar



nic-nac
14 mei 2006, 16:22
ik ben op zoek naar een semi akoestische gitaar van een niet al te hoge prijs
( rond de 200 euro) ik ben al wezen kijken en ik vind een ovation ( imitatie) heel erg mooi en de prijzen daar van vallen ook wel mee. maar ik heb wel gehoort dat die dingen kwalitatief niet echt goed zijn.. :satisfie: klopt dat?

zou het dan beter zijn als ik een gewone hele houten semi akoestische gitaar koop ? ben beniewd.

groetjes nic-nac

MonkeyFace
16 mei 2006, 10:11
voor wat betreft de gitaren met kunststof behuizing (Ovation clones): deze zijn veelal van matige kwaliteit. Ik denk hierbij aan de Ovation clone van Stagg, die is naar mijn mening regelrechte frut. Beter houd je dan even je geld op zak en spaar je door voor iets van wat betere kwaliteit. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar een Ovation Celebrity in dat geval. Je hebt dan voor een relatief lage prijs een hele behoorlijke gitaar. Als je tenminste van de specifieke Ovation sound houdt. De sound is niet beter of slechter dan die van andere gitaren die wel volledig van hout zijn, maar de sound is 'anders'.

Het is geen slecht idee om toch ook te kijken naar volledig houten gitaren, waarbij je zeker merken als Cort, Seagull, Crafter en Art&Lutherie eens moet bekijken. Ze maken stuk voor stuk kwaliteitsgitaren voor een mooie prijs :)

chris c
16 mei 2006, 10:39
Naast bovengenoemde merken, zie ook topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74128
Ligt wel boven je budget (ong. 320 euro), maar volgens mij wordt het moeilijk om daaronder iets behoorlijks te vinden.

Satriani
16 mei 2006, 13:15
de tanglewood tw-170 ( volledig massief ) staat nu ook op de site van feedback voor 299 eurotjes. Je moet er dan wel nog een element inbouwen