PDA

View Full Version : Bij 5/6 pedalen...eventuele problemen? Aantal vragen!



E-J
14 mei 2006, 15:21
Hoi mensen,
Binnenkort komen mijn 4de en 5de pedaaltjes aan.

1. Moet ik dan rekening gaan houden met toonverlies, doordat al die pedaaltjes misschien samen een hoop wegzuigen?
2. Wat kan dan helpen, een buffer, goede kabels (en waar haal je die) ?

Dit wordt het dan:

MXR Dynacomp
Colorsound Overdriver
D*A*M Ramhead (Big Muff)
Ibanez DE-7 (delay)
Boss NS-2 (Noise gate)

3. Ik heb gehoord dat een Korg DT-10 en Boss TU-2 buffers zijn, waar zorgen die dan precies voor?
4. En de laatste vraag, moet ik dan wel de noise gate na de delay zetten (niet dat de NS wat geluid sloopt)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Speeddemon
14 mei 2006, 15:25
Noisegate zou ik vóór de delay zetten, NA alle drive pedalen.

Verder, qua buffer zou je kunnen denken aan een Zvex SHO, MXR Micro Amp, Catalinbread SCP, die kunnen namelijk ook nog boosten, wat de Axxess B2 Buffer niet kan.

Goeie kabels? Tasker, Belden, Canare. www.effectsconnection.com heeft Canare, ook al pre-fab.

jero
14 mei 2006, 15:40
Buffers heb je al, want je colorsound, boss en ibanez (en mxr?) pedalen zijn niet true bypass. Je zou eerder kunnen testen of je geluid niet slechter wordt omdat je teveel buffers hebt. Als dat het geval is kun je overwegen om een paar pedaaltjes in een true bypass loop te zetten of te (laten) modificeren zodat ze true bypass worden. Goede kabels is altijd een goede investering, ook met minder pedaaltjes. Naast al genoemde ook SPectraflex en Fatsoflex, eventueel George L voor tussen je pedaaltjes (mits op een pedalboard).

E-J
14 mei 2006, 20:07
Als ik die pedaaltjes bijeen heb (de Muff en de Noise gate komen er binnen korte tijd aan) wil ik inderdaad wel een pedalboard gaan bouwen :)
Weet iemand waar ik die George L kabels in Nederland kan kopen (op een onlineshop misschien?)

En Remco a.k.a. Speeddie Gonzales, leidt de delay na de noise gate juist niet voor wat extra ruis? Want ik geloof dat de Ibanez een beetje ruis en andere rotzooi toevoegt. Niet veel, maar wel wat!

Jeanken
14 mei 2006, 20:42
Delay voor de noise gate kan delays wegkappen.

zjanke
14 mei 2006, 23:04
Weet iemand waar ik die George L kabels in Nederland kan kopen (op een onlineshop misschien?)


www.gvees.nl (http://www.gvees.nl)

j.augustus
15 mei 2006, 00:17
Ik speel met vol.pedaal...wahwah...boss power supply masterswitch( die kan de rest overbruggen)...tu 2 octacver...phaser...overdrive(als gain booster alleen) ....nosise supressor.
harmoniser....( tussen vol.pedaal en wahwah kan ik nog een whammy schakelen.

Met effect loop chorus en analoog echo.stereo versterking.(2 tops dus)

Geen tone verlies.
:gitarist: :gitarist: :soul: :gitarist:

harrie-beton
15 mei 2006, 16:40
Ik speel met vol.pedaal...wahwah...boss power supply masterswitch( die kan de rest overbruggen)...tu 2 octacver...phaser...overdrive(als gain booster alleen) ....nosise supressor.
harmoniser....( tussen vol.pedaal en wahwah kan ik nog een whammy schakelen.

Met effect loop chorus en analoog echo.stereo versterking.(2 tops dus)

Geen tone verlies.



Er zijn een aantal conclusies mogelijk:

[a] je hebt wel toonverlies maar dat hoor je niet omdat je slechthorend bent. Iemand anders hoort het wel.
[b] je hebt wel toonverlies maar dat hoor je niet omdat het weinig is.
[c] je hebt geen toonverlies.

Lucluc
15 mei 2006, 16:50
Buffers heb je al, want je colorsound, boss en ibanez (en mxr?) pedalen zijn niet true bypass.

Een effect kan geen true bypass hebben en ook geen buffer, zoals een Cry baby.

j.augustus
15 mei 2006, 17:39
Er zijn een aantal conclusies mogelijk:

[a] je hebt wel toonverlies maar dat hoor je niet omdat je slechthorend bent. Iemand anders hoort het wel.
[b] je hebt wel toonverlies maar dat hoor je niet omdat het weinig is.
[c] je hebt geen toonverlies.

Ik hou niet van multiple choice,want dan word je een antwoordopgedrongen.

Als ik dus alles chain en bypass modes gebruik kost dat dynamiek,laat ik daar duidelijk over zijn.Ik gebruik echter mijn sd-1als buffer(vol 10 ,toon4,5drive 1,5.)

Wanneer ik die chaindus aanzet heb ik de boss overdrive aan,wat het totale volume ende toon opboost,en het geheelmeer laat bijten.I

In bypass staat er alleen boss footvol500 H tussen.En de hendrix wah.Ik heb ooknog boss footwah.In bypass is het geluid beter met dat ding dan zonder,maar de wah is te dun.Vervolgens is het de masterswitch of de chain.
InminVHt zet ik er in de loop een hi flanger een dd2 en een reverb en een ge 7 tussen.Dan heb je dinamiek verlies ,maar met eenuitgekiende afstelling boost ik het zaakje weer op.

Ik weet ,er zijn betere effectjes.Maar die ruisen en dat kan ik absoluut niet gebruiken,want ik werk veel in studios.En daar houden ze wel van sounds ,maar niet van ruis.Beter een merk,dan verschillende ,vind ik
:gitarist: :gitarist: :soul: :gitarist:

E-J
15 mei 2006, 18:33
Ik heb besloten om het bij 4 pedaaltjes (even) te laten, de noise gate denk ik niet nodig te hebben. Andere pedalen ook niet.

Alleen de Big Muff kloon heeft dan true bypass. Ik heb nu met 3 pedalen (de MXR, Colorsound en Ibanez) heel weinig verschil in geluid, sterker nog ik merk het niet. 4 pedalen lijken me dan ook niet echt een probleem :) Wat denken jullie?

Nu nog goede kabels. Ik vind die George L's wel erg duur! Betaal je je blauw, en moet je dan ook nog eens zelf die dingen in elkaar zetten? Weet iemand nog andere alternatieven? Ik zoek een stuk of 4 goede patchkabeltjes van 15 cm, niet te duur graag!

j.augustus
15 mei 2006, 19:43
boss patchkabels

Lucluc
15 mei 2006, 20:00
boss patchkabels


Beter een merk,dan verschillende ,vind ik

O ja, bij 1 merk houden :seriousf:

E-J
15 mei 2006, 20:19
Keizertje Augustus,
Zijn die Boss kabels een beetje van een nette kwaliteit?

Erikt
15 mei 2006, 21:56
zijn dit geen goede?

klik (http://effectsconnection.com/oscommerce/index.php?cPath=22)

j.augustus
15 mei 2006, 22:38
neutrik zijn hetbest.maarte groot te lomp

j.augustus
15 mei 2006, 22:40
O ja, bij 1 merk houden :seriousf:
En met dat ene merk klink ik tien keer zo goed als jij.
Zeker weten,vriend!!!!

E-J
16 mei 2006, 09:34
Kent iemand een Nederlandse website van een bedrijf dat goede kabels verkoopt? Niet te duur s.v.p. en kant en klaar!