PDA

View Full Version : Powertone 2 mid boost modificatie



Analie-G
14 mei 2006, 00:50
Voor alle Powertone liefhebbers :
Ik heb altijd gevonden dat mijn P2 net iets te ver naar achteren klonk en had al alle mid voluit staan om het geluid naar voren te krijgen.

Eergisteren naar Koch geweest en Dolf heeft er een Mid voicing (boost) ingebouwd....nou super aanrader !!!!

Geluid komt echt vet naar voren en geeft je hoge noten ook veel meer body.
Ik heb mijn complete toonregeling gewoon strak op `neutraal` staan.

Mid voicing komt tegenwoordig standaard met de nieuwe Powertone2 mee ingebouwd....

Ik had zelf al een Engl Powerball uitgeprobeerd ...erg vet alleen vond de toon niet zo `leven` ...Powertone daarentegen klinkt erg smeuig....maar goed, is gewoon een persoonlijke mening.

Gr,
A+

dml
14 mei 2006, 08:05
1. Is de mid-boost te (de)activeren middels een knopje op het front?
2. Wa kost da?

Negative K3 fan
14 mei 2006, 15:18
goede zaak anallie :D

Analie-G
14 mei 2006, 18:54
1. Is de mid-boost te (de)activeren middels een knopje op het front?
2. Wa kost da?

Ja, deze is aan/uit te zetten met een knop op het front...

Kosten ???? Weet ik niet.......gratis voor mij als endorser zijnde .....
Maar zal weinig zijn want het duurt hooguit 15 minuten....

Muchos Luckos,
A+

BLOK182
15 mei 2006, 12:20
Ja, deze is aan/uit te zetten met een knop op het front...

Kosten ???? Weet ik niet.......gratis voor mij als endorser zijnde .....
Maar zal weinig zijn want het duurt hooguit 15 minuten....

Muchos Luckos,
A+
Vroeg me af he, hoe word je nou endorser? Gewoon wachten tot ze naar je toe komen?

Wabbie
15 mei 2006, 14:11
hmmmz klinkt interesant, aangezien ik ook mijn mids behoorlijk boost op mijn PT2. Toch maar eens gaan informeren hoeveel dat kost en er dan een keertje langs gaan oid.

Analie-G
15 mei 2006, 22:05
Vroeg me af he, hoe word je nou endorser? Gewoon wachten tot ze naar je toe komen?

Dat kan ook : dit heb ik inderdaad zo gekregen van Nik Huber gitaren = gratis Orca gitaar van 4000 euro`s.......maar heb inmiddels wel 4 klanten voor hem geregeld die ook zo`n mooie gitaar hebben gekocht dus werpt zijn vruchten wel af.

Koch endorsement link is geregeld door TAGS (was toen 30% korting) en ik heb daarna de deal verbeterd (50% korting !!!!).

Als je eenmaal een endorsement hebt, zijn andere deals dan ook stukken makkelijker te krijgen.....

Helter Skelter
15 mei 2006, 22:12
Mid voicing komt tegenwoordig standaard met de nieuwe Powertone2 mee ingebouwd....

is dat de 'Mid-Shift' of is dat weer wat anders?

Toaster
16 mei 2006, 17:20
Ik dacht dat Koch alleen een aanpassing had gedaan op het leadkanaal, maar geldt deze aanpassing voor alle kanalen?

Analie-G
17 mei 2006, 10:56
is dat de 'Mid-Shift' of is dat weer wat anders?

hmm, das een goeie ....ik weet alleen dat je een boost krijgt in je mids en das iet te vergelijken met alle mid op 10 draaien ......dit gaat namelijk verder en je gain karakter verandert ook.......op positieve wijze..

Voor exacte specificaties verwijs ik je liever naar Koch zelf en kan je Dolf z`n oren vcan zijn kop vragen....

Daarnaast heeft Dolf ook de bias van de buizen verandert zodat ie nog voller en warmer klinkt : het stond op 27 en nu op 30...

Mid Boost geldt alleen voor de gain kanalen. Cleane kanalen hebben tegenwoordig een bright switch erop maar goed , dat vond ik niet nodig.

De Supernova krijgt ook al deze functies incl een Low Boost....... Natuurlijk allemaal per kanaal midi schakelbaar...

Gr,
A+

timgte
12 juni 2006, 13:22
Zijn er inmiddels meer mensen die dit hebben laten doen? En, hoe bevalt dat?

Wabbie
12 juni 2006, 14:11
Zijn er inmiddels meer mensen die dit hebben laten doen? En, hoe bevalt dat?

Nog niet, maar ik zit er wel ernstig over na te denken. Binnenkort vakantie dus dan maar eens informeren bij Koch hoeveel het gaat kosten ed.

Bruce
13 juni 2006, 16:15
Hmm, misschien ook wel iets voor mij.

Al moet ik zeggen dat ik nu al super tevreden
ben over mijn Powertone II.