PDA

View Full Version : Squier uit de USA?!



the sure thing
13 mei 2006, 21:40
Hallo dan,

Dit is nu de 2e keer dat ik een ad tegenkom van een Squier uit de USA:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=61511

Is dit echt? Ik dacht dat per definitie Squier uit een niet-USA land kwam? Is er iets bekend over de kwaliteit? Wat hebben deze beestjes destijds nieuw gekost? En wat heeft Fender bewogen om Squiers in de USA te gaan maken!?!?

Tupelo
13 mei 2006, 21:46
Ik zag 'm ook. Toch wat curieus. Durf er niets van te zeggen, maar duidelijke info erover geven kan 'ie niet. Als je googled op... zo kan ik het ook. :D

up-guitarman
14 mei 2006, 00:40
Amerikaanse Squiers ???
Mm, nooit van gehoord ...

Chinese, Koreaanse en Japanse Squiers wel maar USA ... Nuja, het zou kunnen ma ik zou er wel mee opletten ...

Gitaro
14 mei 2006, 03:23
Cool. Heb je toch nog een echte squier ;)

MichaelSS
14 mei 2006, 11:17
ZIjn dat niet van die limited squiers ? Volgens mij werden die in USA gemaakt. Rond 1995 ergens geloof ik. Was dat niet gelijk met 40th van fender ?

Hector_Tsolodimos
14 mei 2006, 12:27
Het zou kunnen
Ik weet wel: je hebt hele goede Squiers. Dit is er duidelijk één van.

tmcm
14 mei 2006, 14:15
Hmmm...
made in the usa wil nog niet zeggen dattie per definitie goed is natuurlijk

raar gevalletje
Het enige wat ik kon vinden op het web was een ebay auction

http://cgi.ebay.com/STRATOCASTER-MADE-IN-USA_W0QQitemZ7342775007QQcategoryZ33039QQcmdZViewI tem

als het waar is is het een leuke prijs voor een soon to be collecters item (als je kopers kunt overtuigen van dit verhaal natuurlijk)

Braindead
14 mei 2006, 17:23
Ik heb er nog nooit van gehoord dat er squiers in de USA zouden zijn gemaakt. Maar ja, je kunt niet alles weten.....

Wel stoer trouwens

Ik heb een vette USA Squier haha Daar heeft niemand van terug. Eigenlijk zouden ze toen gewoon een heel erg vette squier in de usa hadden moeten maken met Birdseye maple neck ofzo. Die gewoon alle andere stratocasters als Bart Smit gitaartjes zou doen verbleken. :-) Sorry, i got carried away....

Bram+
14 mei 2006, 17:30
Zie je dat sowieso wel eens? Dat zilveren Squierlogo? Ik ben er niet zo thuis in verder.

MichaelSS
14 mei 2006, 18:26
Deze is meer wit. Lijkt wel tipex.

Eko
14 mei 2006, 21:10
Naar mijn weten is er een keer produktie in US gemaakt na problemen in Korea. Het zou een brand geweest zijn o.i.d.

the sure thing
14 mei 2006, 21:12
... is hier iemand op het forum die het zeker weet? Ik vertrouw het eerlijk gezegd niet, maar ik ben wat dat betreft nogal sceptisch aangelegd...

bat
14 mei 2006, 21:14
Zie je dat sowieso wel eens? Dat zilveren Squierlogo? Ik ben er niet zo thuis in verder.
Ja. Onder andere ook op de Silver Series, die begin jaren negentig in Japan werd geproduceerd.

fred dons
15 mei 2006, 14:09
ja er zijn een tijdje squiers in de USA gemaakt, en deze werden gelijk uitgebracht met de amerikaanse bullet series. Omdat productie in de vs toch te duur was en dat verschil niet opgevangen werd met goedkopere onderdelen (ping hardware) is productie na korte tijd weer gestopt