PDA

View Full Version : Epiphone les paul met cube30??



Tony27
13 mei 2006, 21:07
Hallo
Ben in een vroege midlife terechtgekomen en zou alsnog willen leren gitaar spelen .Men favoriete muziek is van de genre ACDC , Van Halan ZZtop ...
Ik wil ook niet met gehele prul beginnen en ben na wat rondkijken op die combinatie gekomen . Dat het een lp gitaar moet zijn ben ik zeker want ben er zowat verliefd op ,alleen het model das wat anders welke is dan zo aan te raden voor die soort muziek of is een lp niet geschikt.
Les Paul Black Beauty 3
Les Paul Custom
Les Paul Custom Plus
Les Paul Special-II
Les Paul Standard
Les Paul Standard Plain-Top
Les Paul Standard Plus-Top
Les Paul Studio
Les Paul Ultra
Les Paul-100
.Ik dacht dat het kiezen toch wat simpelder zou zijn ,amai. En vooral diene versterker welke past er op die genre muziek en die gitaar ? Ik kijk ook wa rond om mischien een 2dehands versterker of gitaar te vinden voor de kosten wat te drukken .

Letsgo21
13 mei 2006, 21:15
ik denk dat je titel al genoeg zegt, dat is een ideale combinatie zeker om mee te beginnen en méér!

Tony27
13 mei 2006, 21:32
Na een hele dag hier op het forum te dwalen had ik ook dit idee maar welk type van een les paul en zijn er nog andere (mischien betere ) versterkers rond dezelfde prijs zodat ik in 2dehands ook meer keuze heb?

Daniël_san
13 mei 2006, 21:42
je zou ook naar een vox AD30 kunnen kijken. Die zijn ook dik in orde.

woutB
13 mei 2006, 21:56
Als je perse een Epi wil. Zou ik een van de laatste 3 niet nemen. Epi standards zijn ruim vertegenwoordigd in het 2de hands circuit.
Als ik jou was zou ik kijken naar een Epi standard vanaf 2001 met een pick-up upgrade. Ben je de eerste jaren onder de pannen.

Tony27
13 mei 2006, 22:05
Thanks,
Maar hoe kunt ge dan de leeftijd bepalen , aan het serienummer?

Daniël_san
13 mei 2006, 23:06
Ja, idd aan het serienummer. Er heeft ooit eens gestaan aan welke getallen precies. Ik weet die alleen niet uit me'n hoofd. Misschien dat je iets vind met de zoekfuctie.

Scali
13 mei 2006, 23:26
Als je perse een Epi wil. Zou ik een van de laatste 3 niet nemen.

En die Special II ook niet. Dat is een soort Les Paul Junior, dacht ik... platte body, geen maple top, en geschroefde hals.
De Ultra is op zich wel goed, maar is waarschijnlijk nogal duur, en is een beetje een apart geval (body is uitgehold). Een Standard of Custom is gewoon een goede Les Paul voor niet al te veel geld.


Als ik jou was zou ik kijken naar een Epi standard vanaf 2001 met een pick-up upgrade. Ben je de eerste jaren onder de pannen.

Ja, of juist een oudje. De Samicks van begin/midden jaren 90 schijnen absolute toppertjes te zijn.
Te herkennen aan een serienummer beginnend met S en dan het laatste cijfer uit het jaartal. Bv S5xxxxxxx voor een Epiphone gebouwd door Samick in 1995. Zo eentje heb ik zelf, en ik heb er Gibson elementen ingezet, en een grafieten topkam erop. Het ding stikt van de tone, sustain en onvervalst Les Paul karakter, en dat voor minder dan de prijs van een Gibson LP Studio.

up-guitarman
14 mei 2006, 01:01
Als je het geld voor handen hebt (en je hebt het ervoor over) zou ik voor de custon of de black beauty gaan !!!
Een cube is niet mis, maar probeer ook Voxjes e.d. !!!

Tony27
14 mei 2006, 10:19
Thanks voor de reactie's ,

Ik zou natuurlijk het liefst zelf een gitaar gaan proberen maar als je der geen kloten van kent sta je daar ook maar voor lul! Ik baseer me nu op de gitaar die ik het liefste zie en nu zoek op de modellen met de meest positieve beoordelingen. Natuurlijk is het ieder zen smaak , maar zo behoud ik me ervan om een 'prachtige' stagg te kopen . Ik heb ook wel een paar goede reviews van een Stagg tegengekomen (van de verkoper zelf!) . Grtjs

woutB
14 mei 2006, 11:28
STAGG!!!!!!!!!

Dat is vloeken in de kerk hiero.

Maar als jou budget niet meer toelaat is het misschien een optie. Maar dan zijn er ook nog wel wat meer merken voor dat geld en die zijn doorgaans iets beter.

Scali
14 mei 2006, 11:48
Ja, Richwood maakt bijvoorbeeld ook betaalbare Les Pauls die best goed zijn.
En Samick (Greg Bennet)... London City heeft ook iets Les Paul-achtigs, dacht ik.