PDA

View Full Version : Booster gezocht voor helder klinkende amp



MjS
13 mei 2006, 15:52
Hoi, ik heb een H&K Tube 50 en zoek daar een goede booster voor, om meer gain en sustain te krijgen voor solo's. De versterker klinkt vanzichzelf erg helder (ligt dit misschien aan de speaker? H&K/Celestion Rockdriver), dus ik zoek een booster die dit gebied niet pusht, maar meer het midden (en niet het hoog-mid), zodat ie gaat zingen en niet gaat krijsen. Ik zie diverse boosttopics langskomen, maar heb nog niet echt een antwoord gevonden.

Mitch
13 mei 2006, 16:44
Welk kanaal bedoel je ? Ik heb 'm ook gehad en vond 1A vrij donker en 1B vrij helder.
Als je 'm meer wil laten zingen kun je beter naar een overdrive zoeken die genoeg level heeft. Drive laag houden, pakt -ie toch een beetje compressie, rondt -ie 't hoog een beetje af: moet lukken.

Erikt
13 mei 2006, 16:49
misschien gewoon een equalizer pedaaltje gebruiken? en dan de mid wat laten boosten?

Lucluc
13 mei 2006, 16:51
Of een Rangemaster?

MjS
13 mei 2006, 17:10
Het gaat om kanaal 2A. (misschien bedoel je dat met 1B? Het gaat in ieder geval om het overdrive kanaal zonder boost van de versterker (te bassy).

Speeddemon
13 mei 2006, 18:16
Of een Rangemaster?
Die boost JUIST het top-hoog! :stop:

Probeer een 2e hands DOD FX-10 te scoren, of een willekeurige boost met fatsoenlijke EQ-ing (AC Booster, FA-1, etc.)
Zoom PD-01 zou ook nog wel werken, denk ik.

Mitch
13 mei 2006, 18:24
Nee, ik weet nog precies hoe de modes klonken. 2A te helder ? Hm. Mijn amp destijds: 1A clean, tikkie bassig, 1B clean/crunch (te) scherp, 2A matig gedefinieerde crunch die een beetje in het laag mid blijft hangen en 2B erg vet in je eentje, blubber in een band.
Als je meer sustain wil maar ook de eq gedeeltelijk wil boosten denk ik toch dat boosten met een OD beter is. Eq pedaal gaat je weinig meer sustain geven, clean boost-achtigen gaan je geen licht veranderde EQ geven.
Er zijn een hoop OD pedalen waarmee dit te doen is. Testen, zeker over je eigen versterker want het is best een kieskeurige amp.

Leuke zangeres trouwens !

MjS
13 mei 2006, 18:47
Oke dank voor de tips.

Dat van die helderheid...tja, misschien kwestie van smaak, kwestie van gitaar (PRS SE) en gebruikte buisjes (H&K preamp, JJ E34L eind) misschien ook. Over kanaal 2B ben ik het overigens wel met je eens, en ook dat clean snel beetje te veel bas heeft (wel samen met veel hoog). Op hoog volume is het ook minder, maar ik wil wel een boost die hem lekker laat zingen. Ik ga even orienteren op genoemde zaken.

Enneh Mitch, je bent niet de eerste die dat zegt! :P Dat is vast de enige reden waarom we soms ergens mogen spelen!

jero
14 mei 2006, 15:24
dus ik zoek een booster die dit gebied niet pusht, maar meer het midden (en niet het hoog-mid), zodat ie gaat zingen en niet gaat krijsen.

een tubescreamer (of een van de vele klonen / afgeleiden) met gain laag pusht mid en topt hoog af. Zou wat voor je kunnen zijn.