PDA

View Full Version : even peilen voor suggesties



sregor
13 mei 2006, 14:41
Na een tijdje rond te kijken naar versterkers en heel veel te lezen hier en daar. Ben ik al een stuk wijzer geworden:) Ik weet alleen niet zo goed wat mijn opties zijn gezien de volgende eisen (even los van de sound die ik nog moet bepalen en beluisteren etc):

1)clean
2)crunch
3)lead
4)solo (volume boost oid)
het liefst met aparte toonregeling!!

Dit is wat ik nodig heb om onze nummers te kunnen spelen. Ik wil dan ook van clean naar lead, naar crunch weer terug naar solo etc. Zijn er mensen die weten welke opties ,qua versterker,er mogelijk zijn??
Ik dacht zelf bv een TSL :clean, crunch, lead en dan nog een pedaal voor solo oid. Zou ik het ook met een 2 kanaals afkunnen in combinatie met andere equipment etc.?
Alvast bedankt

Outrage
13 mei 2006, 15:20
Laney heeft de VH100r. 2 kanalen met op elk kanaal een boostfunctie. En alle kanalen hebben een aparte toonregeling.

Negative K3 fan
13 mei 2006, 15:22
heb je die tsl al eens bespeeld? zo nee, dan zou ik er neit te hard aan denken

Bl44t44p
13 mei 2006, 15:50
Kun je niet wat specifieker zijn? Buizen/transistor? Top/combo? Budget? Sound?

AART
13 mei 2006, 15:52
Mesa/Boogie Mark IV

3 kanalen met met voetschakelbare en programmeerbare grafische EQ, eigenlijk 6 verschillende kanalen dus.

Mesa/Boogie Roadster.
4 kanalen.

ENGL Powerball
4 kanalen.

TMKXL
13 mei 2006, 16:18
Kijk ook eens naar modelling. De Line6 Flextone III en de HD147 zijn goede keuzes.

Philippe
13 mei 2006, 16:52
Als je echt goeie modeling wil, moet je kijken naar Hughes & Kettner [Zenamp]. Dan ben je veel beter af dan met Line 6. Of je moet de pegels hebben voor een Vetta o.i.d.

paulusdeBKB
13 mei 2006, 18:17
Je kunt wat je wilt met elke versterker en een pedaal-preamp rvoor elkaar krijgen. Denk aan de ENGL tubetone, Koch Pedaltone, Mesa V-Twin etc.

BartL
13 mei 2006, 18:59
ENGL Sovereign?

Tristan
13 mei 2006, 19:16
Gewoon een tweekanaals amp met een boost/overdrive pedaaltje werkt ook hoor, misschien zelfs wel beter, want de meeste versterkers met echt meer dan twee kanalen zijn vaak Heavy Rock/Metal/Mega HiGain bakken en daar ben ik persoonlijk niet zo weg van (heel gecomprimeerd geluid)... Voor de wat ouderwetsere, minder Amerikaanse Rock en Pop muziek zou ik eerder aan een tweekanaals bak denken (klinkt vaak toch wat opener) en dan een mooi boost/overdrive pedaaltje erbij zoeken...

Mike McCready
14 mei 2006, 12:41
Ik heb precies dezelfde eisen en ga waarschijnlijk voor de Koch Multitone. Daar zitten precies de kanalen op die je zoekt.

sregor
17 mei 2006, 16:51
Thnx,

was alleen eerst nog aan jhet peilen (zie titel)

Sound vind ik erg moeilijk te bepalen, maar ik ga ze toch eerst beluisteren voor ik een keuze maak. We spelen iig geen metal! heb over de marshall bluesbreaker gespeeld, maar daar kreeg ik geen mooie lead uit (clean was wel super!!!)
heb over de DSL 50W top+cab en combo gespeeld. Ben ik redelijk tevreden over, maar vind het clean weinig karakter hebben.
clean, crucnh, lead, solo is voor mij even belangrijk vanwege de grote varieerende nummers die we spelen pop funk rock etc.

budget tussen de 1000-1500 (nieuw of 2e hands)
geschikt voor optredens (eventueel terug schakelbaar naar lagere wattage voor thuis)
combo of top+cab weet ik nog niet (minder belangrijk)
ik speel op een PRS ce24 (heb van horen en zeggen dat die lekker gaan op koch??, zal wel weer heel persoonlijk wezen)

meer weet ik ff nie te zegguh,
later

Lord Abortion
17 mei 2006, 17:59
Framus Dragon of Cobra? Hebben elk drie kanalen, met gescheiden toonregeling een een tweede mastervolume. Misschien ook kijken naar de Carvin V3?