PDA

View Full Version : Invoeren Fender Tele uit de VS



stefke_m
13 mei 2006, 10:10
Hoi, ik heb op Ebay een mooie rode fender Tele gezien voor $ 300 (ofte 230 euries), met een flightcase die er ook geweldig uitziet. Moeten er bij de verzending naar België ook invoerbelastingen en die zooi betaald worden? En hoeveel is dit zo ongeveer denken jullie? Enige ervaringen?

Alvast bedankt
Stef

Neals
13 mei 2006, 10:22
Klinkt op zich als Scam (oplichterij)
Aan de andere kant klimmen bij Ebay de prijzen bij wijze van veiling ook omhoog.
is op zich redelijk te goedkoop voor een telecaster.


Tip: Er zijn meerdere mensen bezig geweest met gitaren invoeren en bestaan ook heel erg veel topics over. Gebruik even de zoekmachine.

zjanke
13 mei 2006, 13:05
Om meteen te roepen dat het scam is lijkt me wat ver gaan, voor mij klinkt het inderdaad als een veiling die nog even te gaan heeft.

Voor Belgie is BTW en Invoerrecht samen ongeveer 25%, hou wel in de gaten dat er ook nog transportkosten bij gaan komen....

Jeanken
13 mei 2006, 13:29
Waarom meteen scam? Niemand hier heeft meer info dan een rode Tele met case, kan net zo goed een Mex zijn bv, en Ebay is heel onvoorspelbaar, als je geen minimumprijs instelt en er wordt weinig geboden, waarom zou hij dan voorlopig niet 300 Dollar kunnen staan.
Kijk gewoon naar de feedback van de koper en check of hij reageert op mail enzo, betalingswijzen via Western Union zijn nooit aan te raden enzo, niet buiten Ebay om gaan als hij dat zou aanbieden, the usual stuff, maar om op een heel algemene omschrijving van een product en een voorlopige prijs tijdens een veiling meteen te gaan roepen dat het scam is..

stefke_m
13 mei 2006, 15:58
Sorry, khad duidelijker moeten zijn met de beschrijving. Het is een Fender Telecaster, hier is de link:

http://cgi.benl.ebay.be/FENDER-TELECASTER-AMERICAN-SERIES-GUITAR-USA-MINT_W0QQitemZ7414119399QQcategoryZ38083QQrdZ1QQcm dZViewItem#ebayphotohosting

:sssh: heel stiekem was ik bang dat iemand anders dan zou gn bieden drop :sssh:

EDIT: De prijs is ondertussen ook fors gestegen op enkele uurtjes tijd, ik dénk dat ik dan voor n nieuw mexicaantje ga in Duitsland...

tmcm
13 mei 2006, 16:17
hee, de gitaren op ebay worden met het uur duurder!

dûh...