PDA

View Full Version : Circuit breaker ( Planet waves)



Martin D
12 mei 2006, 22:46
iemand al ervaring met de Circuit Breaker kabel ? Dt is, voor de degene die het nog niet kennen, en kabel met aan de gitaarplug een schakelaar, welke je uit kan schakelen alvorens de gitaar los te koppelen. Je haalt dan zonder verschrikkelijke knallen de plug eruit, hoeft dus niet de gain/volume van de versteker uit te zetten, alvorens je de plug eruit haalt, om de gitaar weg te zeten of een volgende gitaar in te pluggen.

Flipkoos
13 mei 2006, 01:51
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb er zeker oren naar! Als het werkt schaf ik er zeker één aan !

Groet, Peter

ReinoutV
13 mei 2006, 11:36
Ik heb hem, en hij bevalt prima! Bij strats moet je even oppassen dat je het knopje naar boven richt, anders kan je er niet meer bij :). Voor mij werkt het ideaal, omdat ik tijdens de sets nog wel een van gitaar wil wisselen. Ook als je een snaar knapt en snel een andere gitaar wil pakken. Wat mij betreft een aanrader.

Boom-chick-Franky
13 mei 2006, 16:37
Zeg Reinout,
Te gek nummer op je site ,Big buck geloof ik!(open stemming geloof ik?)
WTh is Don Ross, en als hij zo mooie muziek schrijft, waarom heb ik dan nog nooit van hem gehoord ??

Hoe bevalt die Cole-Clark??
Is het waar dat deze gitaren gebouwd worden door de Ex-bouwers van Maton??
En hoe klink hij akoestisch??(want hierin vond ik Maton erg tegenvallen !)

In ieder geval , te gekke site en dito muziek !
Frank :rockon:

gertdm
13 mei 2006, 17:12
Zeg Reinout,
Te gek nummer op je site ,Big buck geloof ik!(open stemming geloof ik?)
WTh is Don Ross, en als hij zo mooie muziek schrijft, waarom heb ik dan nog nooit van hem gehoord ??



Don Ross is erg goed....en waarom je er nog nooit van had gehoord, tja, weet ik niet. Hij was geloof ik twee jaar geleden ook in Raalte op het acoustic strings.
Maar er is een hele batterij goeie gitaristen in dat idioom die in NL relatief onbekend zijn of slechts bij enkele insiders bekend. Preston Reed , Daniel Bazzani, Bensusan, Lukas Michalidis (erg goed!!: http://www.lucasmichailidis.com/main/

Boom-chick-Franky
13 mei 2006, 21:28
http://www.lucasmichailidis.com/main/[/url]
Inderdaad Gert , megagoed!
Helaas heb ik mezelf nooit zoveel gewaagd aan open stemmingen , simpel om het feit dat ik altijd maar 1 gitaar had.Dan wordt op en afstemmen wel erg arbeidsintensief.Bovendien krijg je een heel andere opbouw van akkoorden ,daarom ben ik blijven steken in de standaard stemming(met natuurlijk ook `dropped D`erbij)
Maar deze gast speelt echt fenomenaal.
Bedankt voor de tip :cheerup:

gertdm
14 mei 2006, 07:21
Inderdaad Gert , megagoed!
Helaas heb ik mezelf nooit zoveel gewaagd aan open stemmingen , simpel om het feit dat ik altijd maar 1 gitaar had.Dan wordt op en afstemmen wel erg arbeidsintensief.Bovendien krijg je een heel andere opbouw van akkoorden ,daarom ben ik blijven steken in de standaard stemming(met natuurlijk ook `dropped D`erbij)
Maar deze gast speelt echt fenomenaal.
Bedankt voor de tip :cheerup:


Ja, open stemmingen bieden nieuwe perspectieven. Ik speel al erg lang in open stemmingen maar heb veel waardering voor gitaristen die alleen maar in de standaardstemming spelen. Stotzem bv speelt ook alleen maar in de standaarstemming. Uiteindelijk blijven het noten en harmonieen...

Met 1 gitaar is het misschien lastig, vooral verstemmen naar C varianten.
Dropped D en G is minder ingrijpend :)
Wat de laatste betreft, je hoeft enkel de lage E naar D te te draaien en de A naar G.

ReinoutV
14 mei 2006, 09:44
Hey Frank

Bedankt voor je complimenten :). Big Buck staat in drop D, dus deze is nog wel te doen. Op een tentamen heb ik een keer Lucy Watusi gespeeld, dat was wat ingrijpender (DACFCD). Don Ross is idd 2 jaar geleden in Raalte geweest, maar ver voor die tijd had ik de bladmuziek van Big Buck al gekregen en een paar CD's gekocht. Ik vind em supergoed.
Die ColeClark is een supergitaar. Ik heb geen Breedlove of Taylor waar ik hem mee kan vergelijken, maar ik vind deze gitaar helemaal geweldig. Voor zover ik weet zijn Cole en Clark twee bouwers die hun ding bij Maton niet meer konden/mochten doen en dus voor zichzelf zijn begonnen. Ik zou zeggen, ga er zelf eens een proberen en laat je verrassen. Er hangen er bijna altijd wel een paar in Guitar Center Wierden. De opnames van mij zijn een mix van het interne elementsysteem en een condensatormic, dus je hoort nog een beetje hoe de gitaar 'echt' klinkt.




Zeg Reinout,
Te gek nummer op je site ,Big buck geloof ik!(open stemming geloof ik?)
WTh is Don Ross, en als hij zo mooie muziek schrijft, waarom heb ik dan nog nooit van hem gehoord ??

Hoe bevalt die Cole-Clark??
Is het waar dat deze gitaren gebouwd worden door de Ex-bouwers van Maton??
En hoe klink hij akoestisch??(want hierin vond ik Maton erg tegenvallen !)

In ieder geval , te gekke site en dito muziek !
Frank :rockon: