PDA

View Full Version : Eerste band aankoop gedaan !!



Dude
12 mei 2006, 18:30
Jaja het is zover, we hebben 3 jaar in betaalde oefenruimtes vertoeft en nu sinds een 1 jaar een eigen (gedeelt met andere band) oefenruimte en aangezien we niet afhankelijk van de andere band wilde blijven komen de spullen er nu aan !

We hebben een strak setje 2ehands peaveys gekocht, heb met mn andere band dezelfde top speakers dus de keuze was snel gemaakt. Slechts 675 incl verzendkosten !!

http://img368.imageshack.us/img368/2056/dsc040231xe.jpg


Nu nog een versterker/megpaneel. Een bevriende band heeft de Yamaha EMX5000 en dat leek ons wel wat,

http://images.misupply.com/products/original/Yamaha/34309.jpg

lijkt me een leuk setje toch ?? of heeft iemand binnen het bestaande buget een betere oplossing.

We hebben nu nog zon 2900 euro uit te geven maar daarvan willen we dan dus wel alles kopen, ook kabels, flightcase voor versterker/mengpaneel ed.

Mics hebben we uiteraard al, het gaat alleen om de PA


Edit: even voor de duidelijkheid, we hebben de speakers (staan netjes op foto in mn woonkamer, bips zal wel boos worden als ze zo thuiskomt) maar voor de rest nog niks.

Basseytje
12 mei 2006, 18:45
lijkt me een mooi setje. ik heb er niet zoveel verstand van maar het ziet er wel veelbelovend uit

Wormaap
12 mei 2006, 19:29
Die Peavey's zijn redelijk, redelijke mixer zo te zien.
Ik zou zeggen, koop er 2 van die Behringer eindtrappen bij ('n EP2500 voor de subs en'n EP1500 voor de tops) en dan kabels en cases erbij. Vergeet de crossover en reverb niet en dan heb je op zich best'n leuk setje voor repetities en kleine gigs.

Zelf zou ik bij'n nieuw set met zo'n budget voor aktieve speakers gegaan zijn (scheelt opbouwtijd en kabels) maar als je de speakers al hebt is dat natuurlijk geen optie meer.

Dude
12 mei 2006, 19:40
@wormaap, ik ken de speakers en vind ze echt waanzinnig. Tuurlijk geen top kwaliteit maar voor in de boerenlullenkroeg meer dan great !!

die yamaha is een mengpaneel/versterker in 1 !! 2keer 500 watts dus mooi te doen, even kijken of die subs makkelijk (apart) aan te sluiten zijn, zo niet moet dr dus een aparte versterker bijkomen, monitoren die we voorlopig gebruiken zijn aktief dus das gunstig

Daniël_san
12 mei 2006, 22:13
Op sommige megpanelen kan je de utigang (dus uit welke speaker het geluid komt) regelen per kanaal. Mischien kan dit ook bij deze?