PDA

View Full Version : Ukelele kopen



Dridon
12 mei 2006, 15:03
Begin in de zomerstemming te raken, en heb wel de neiging om een Ukelele te gaan kopen, gewoon een dingetje om eigenlijk overal mee naartoe te slepen, naar kamvuurtjes, en derg. Weten jullie misschien een leuk dingetje voor een euro of 20 30, en waar ik deze kan kopen, en misschien nog wel met hoesje of tas erbij. Het hoeft geen super ding te zijn, gewoon iets om op te pingelen :D.

aart steekelenburg
12 mei 2006, 15:06
bij de feedback in rotterdam hebben ze nu ukelele's volgens mij zo rond de 20 euri..

dualo
12 mei 2006, 20:32
In utreg op de markt, bij vredenburg 20 euro

GibsonDC
13 mei 2006, 00:18
http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopcat=341 :)

Globetrotter
13 mei 2006, 02:48
Hoi!


Ik heb zo 'n mahalo Ukelele gitaartje, is met 6 snaren en gewone stemming. Vorig jaar gekocht voor een 35€ bij de lokale gitaarboer omdat ik voor een maand naar Zuid Afrika ging en nouja, men gitaar dus niet zo lang kon missen. Is wel een leuk ding om erbij te hebben, maar verwacht der geen geweldige sound van, maar in elk geval een pak anagenamer bespeelbaar en een ietsjes betere klank dan een 4snarige ukelele. Deze heb ik dus:
http://www.mainmusic.nl/persit.asp?stype=prod&sname=25067.jpg&Height=400&Width=400
Cheers,

Bart

Dridon
13 mei 2006, 13:43
Hoi!


Ik heb zo 'n mahalo Ukelele gitaartje, is met 6 snaren en gewone stemming. Vorig jaar gekocht voor een 35€ bij de lokale gitaarboer omdat ik voor een maand naar Zuid Afrika ging en nouja, men gitaar dus niet zo lang kon missen. Is wel een leuk ding om erbij te hebben, maar verwacht der geen geweldige sound van, maar in elk geval een pak anagenamer bespeelbaar en een ietsjes betere klank dan een 4snarige ukelele. Deze heb ik dus:
http://www.mainmusic.nl/persit.asp?stype=prod&sname=25067.jpg&Height=400&Width=400
Cheers,

Bart

Denk idd dat ik er voor zo een ga, lijkt me wel ideaal zes snaren. Maar je hebt wel een beetje die ukelele sound?

Dridon
13 mei 2006, 14:03
Wat voor een snaren moeten er trouwens op? Gewoon standaard gitaar snaren, alleen dan nylon?

En hoe lang groot is de gitaar in centimeters in totaal, dan bedoel ik met de hele body en derg meegerekend?

Dridon
13 mei 2006, 21:51
En wat houd het 58 cm mensuur in eigenlijk?

Globetrotter
14 mei 2006, 14:17
Hoi!

Hij klinkt redelijk ukelele achtig, ttz nogal scherp hoog. Nouja, een Ukelele heeft maar 4 snaren, dus je mist wel wat "rond" in de klank. De snaren die erop liggen zijn gewoon klassieke gitaar snaren. De mijne staan der toch al een dik half jaar op en zijn nog nooit gebarsten (r.h.m. intensief gebruik op reis). Die klassieke gitaarsnaren zijn trouwens heel courant en betaalbaar te verkrijgen bij de muziekwinkels hé.
Tot slot, de mensuur is de lengte van brug naar topkam, d.w.v. de afstand of snaarlengte tussen brug en topkam (de 2 uiteinden waar de snaren de klankast of de hals raken). Echt zo compact als een uke is hij dus niet met zijn 58cm!
Cheers,

Bart

marter544
14 mei 2006, 15:21
Yamaha heeft ook zoiets, een Guitarlele. Zag ik laatst toen ik bij Musik Produktiv was. Koste 60 euro, en klonk echt vet 8-) Heeft ook 6 snaren, en is gewoon gestemd.

Dridon
14 mei 2006, 15:49
Wat ik net in een ander topic zei:

Zie net trouwens ook deze staan op feedback. Zou dat wat zijn?

Gitaar klikkie (http://www.feedback.nl/?id=55&b=PLAYJTJ)

En zit hier een gitaartas, of hoes of iets bij? Wat zijn jullie ervaringen met deze?

Blen-D*?
14 mei 2006, 21:30
hij is beswel goed ik heb hem al een keer uit geprobeerd denk dat ik hem ook ga kopen voor vakantie :satisfie:

Oude Drummer
16 mei 2006, 01:46
Maar die Yamaha is wel vijf vakjes hoger gestemd. Je pakt een E en het is een A. Speelt overigens prima, maar klinkt niet als een gitaar en ook niet als een echte Ukulele.
Als je een Uke wil kopen voor wenag, probeer dan eens zo'n kale Oscar Schmidt. Kosten ongeveer € 45 en klinken heel fijn. En als je er echt geld aan uit wil geven kijk dan naar een Fluke, spelen makkelijk, klinken hard en lijken redelijk onverwoestbaar.

Dridon
16 mei 2006, 20:10
Ik wou niet perse voor een uke gaan, dacht eerder omdat ze klein zijn. Maar nadat ik vanmiddag bij feedback ben geweest, keek ik mn ogen even uit op die Playmate, man is dat ding klein.

Ik heb de JT besteld, eens kijken hoe die speelt, anders ga ik die kopen. Iets groter, ontstemt minder, en veel betere intonatie, tenminste dat is wat ik op het internet heb gevonden...

Stray_talk
10 juni 2006, 21:36
Heb vanmiddag ook een ukelele gekocht bij de Feedback. 17.50 in de uitverkoop dus wel leuk om er een te hebben. De klank valt me ook nog heel erg mee zelfs :)

Oude Drummer
13 juni 2006, 22:38
Heb vanmiddag ook een ukelele gekocht bij de Feedback. 17.50 in de uitverkoop dus wel leuk om er een te hebben. De klank valt me ook nog heel erg mee zelfs :)
Vanmiddag me even verveeld bij FB en kon natuurlijk niet van die €17,50 uke afblijven; speelt wel, maar ik vond het geluid een beetje zielig. (Iemand stond intussen een Taylor T5 te bepotelen en ik moest het dingetje zowat tegen m'n oor houden). Dit zijn geen snaren maar vislijntjes. Ga eens langs het Accordeonpaleis voor een setje nieuwe!

Lola
20 oktober 2007, 15:54
Lekker goedkoop allemaal... maar klinken die dingen ook een beetje? ;)
Ik moet toegeven dat ik er zelf niet zo'n verstand van heb, ben er zelf pas net mee begonnen.
Oorspronkelijk had ik een setje van 25 Euro gekocht, met hoesje en instructie dvd erbij van het merk Mahalo, het dvd'tje was leuk maar het instrument zelf klonk voor geen meter, ik ben vervolgens terug gegaan om hem te ruilen, ze hadden er ook een van 30 Euro maar die vond ik ook niet echt een mooie klank voortbrengen, vervolgens liet de verkoper me er eentje horen die hangemaakt was en van een hele goede houtsoort scheen te zijn (ben even vergeten welke precies) en dat was qua klank echt een wereld van verschil, terwijl hij nog niet eens gestemd was.
Uiteindelijk heb ik die dus gekocht... die was echter ook wel meteen een stuk duurder (E99,-) maar ik weet gewoon uit ervaring dat het een teleurstelling gaat worden wanneer ik een instrument koop dat niet goed klinkt en dan erg snel afhaak... wat dat betreft is goedkoop soms duurkoop.