PDA

View Full Version : wat is voor mij een goede buizentop?



elton
12 mei 2006, 13:45
ik zoek een buizengitaartop:

- clean moet ie warm klinken
- het liefst met een goed klinkend distortion kanaal (vervormd, maar met genoeg toon)
- moet voldoende vermogen hebben om in een kleine zaal met knetterharde drums, zonder pa te kunnen spelen
- budget 500-1000 euro

wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

bedankt

elton

arjanb01
12 mei 2006, 13:47
ik zoek een buizengitaartop:

- clean moet ie warm klinken
- het liefst met een goed klinkend distortion kanaal (vervormd, maar met genoeg toon)
- moet voldoende vermogen hebben om in een kleine zaal met knetterharde drums, zonder pa te kunnen spelen
- budget 500-1000 euro

wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

bedankt

elton

Tip 1: Koch Studiotone top (20 keiharde watts, genoeg voor kroeg/kleine zaal).

Tip 2: Koch Twintone top (50 Watt).

Gouden tip: In combi met Celestions G12H 2x12" speakerkast dodelijk !
En houd je meer van een beter clean geluid, De Koch Jensen 2x12 speakerkast ! Top !

Succes met je aankoop !

BLOK182
12 mei 2006, 13:49
Wat zijn je muziekstijlen? Wat voor soort sound zoek je (voorbeelden bepaalde bands etc)?

elton
12 mei 2006, 13:58
muziekstijl: noisy hardcore. gewenste sound: warm en open.

elton

aart steekelenburg
12 mei 2006, 14:03
sunn t-model

Droffie
12 mei 2006, 14:28
ik zoek een buizengitaartop:

- clean moet ie warm klinken
- het liefst met een goed klinkend distortion kanaal (vervormd, maar met genoeg toon)
- moet voldoende vermogen hebben om in een kleine zaal met knetterharde drums, zonder pa te kunnen spelen
- budget 500-1000 euro

wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

bedankt

elton

Zou ik eerder naar Engl kijken...Screamer heeft een behoorlijk bruut overdrive kanaal en een zeer acceptabel clean kanaal. Zeker 't proberen waard.

fullorder
12 mei 2006, 15:33
muziekstijl: noisy hardcore. gewenste sound: warm en open.

:???: :???:
warme, open, noisy hardcore??

ewout
12 mei 2006, 15:58
muziekstijl: noisy hardcore. gewenste sound: warm en open.

elton

In dat geval; koop een tweedehands london city top of marktplaats, koop een tweedehands 2x12 cabinet of 4x12 cabinet en koop een overdrive pedaaltje!

Die London City tops kun je met een beetje mazzel voor 250 - 300 euro kopen, hebben 100w rauwe buizenpower die je niet dat sprankelende hifi clean van een koch geeft, maar juist dat ranzigere moddervette en toch open cleane geluid. Denk een kruising tussen Hiwatt en Marshall plexi. Wil je distortion, dan schakel je een overdrive pedaal (tubescreamer ofzo) in en je weet niet wat voor een supergave distortion je krijgt. Pedaaltjes komen heel goed tot hun recht op dit type versterker. Die london cities blijven altijd strak en open klinken, hoe dik je geluid ook is.

Ik heb meerdere noiserock bands gehoord met deze setup, (+jazzmaster, tele of les paul) er zelf over gespeelt en het is gewoon een super combinatie voor die stijl. Even voor de duidelijkheid; ik speel zelf op koch en geen noiserock, maar als je wilt raggen en toch een muur van geluid wilt hebben, koop dan het equivalent van een 'monstertruck' zoals de london city en geen equivalent van een luxe Range Rover zoals de koch, want die versterkers klinken veel te netjes en 'perfect' voor noiserock.

robert-gitarist
12 mei 2006, 16:01
Zou ik eerder naar Engl kijken...Screamer heeft een behoorlijk bruut overdrive kanaal en een zeer acceptabel clean kanaal. Zeker 't proberen waard.

Maar dan wel de top.
Ik heb de combo geprobeerd aantal keren en vond die erg tegen vallen..die top versie is wel erg goed.kennis van me heeft ie en die klinkt super.Combo vond ik echt waardeloos..

elton
12 mei 2006, 16:15
ewout,

noisy hardcore. noiserock vindt ik afgrijselijk. maar bedankt voor de tip. die london city tops ken ik wel en klinken inderdaad goed.

elton

provisus
12 mei 2006, 17:01
Dan koop je van het overgebleven geld een Machine van Z-vex , heel vet onder een fuzz of distortion

new deep
12 mei 2006, 17:59
gezien je eisen zou ik een koch twintone top aanbevelen

ewout
13 mei 2006, 10:17
ewout,

noisy hardcore. noiserock vindt ik afgrijselijk. maar bedankt voor de tip. die london city tops ken ik wel en klinken inderdaad goed.

elton

Ik dacht dat dat hetzelfde was? Wat is het verschil?

Put
14 mei 2006, 09:59
hardcore...

ik zou voor een Peavey 5150 gaan 8-) klinken ook op lager volume mooi enzo en de clean sound is ook best oke . ligt ook grotendeels aan je pickups natuurlijk..
met bijvoobeeld een EMG-60 klinkt het hardstikke goed

treblemaster
14 mei 2006, 11:13
Elton, je hebt het hier ook gevonden zie ik ? ;)
Omdat veel mensen waarschijnlijk niet weten wat noisy hardcore is, heb ik hier een link gezet naar wat Shotmaker soundclips:

http://www.amazon.com/gp/product/B00004WF9C/103-8269085-1655835?v=glance&n=5174

In het eerste nummer "Sky" zit zowel veel nois (akkoorden) als losse noten.

AART
14 mei 2006, 11:22
behoorlijke noise idd.

Droffie
15 mei 2006, 09:27
gezien je eisen zou ik een koch twintone top aanbevelen

Dat vind ik natuurlijk ook als Twintone speler. Alleen ik moet wel eens wat anders adviseren...;)

Brord
15 mei 2006, 10:14
tien tekens

almarvk
15 mei 2006, 10:27
Voor hardcore kan je ook gewoon een transitor top pakken. Veel verschil in geluid hoor je live toch niet bij dat soort muziek. Sorry dat ik het zeg, maar dat merk ik constant als ik zulke bands zie/hoor.

Laatst een band met 2 Line6 spider tops. Klonk voor dat soort muziek niet verkeerd. Maar of je met een buizentop beter klinkt weet ik niet.

Btw; Randall maakt ook mooi spul. Ook niet verkeerd om even naar te kijken!

Nocki
15 mei 2006, 11:23
Je hebt helemaal gelijk!

almarvk
15 mei 2006, 11:46
Kewl! Eindelijk een citaat die ik kan gebruiken :D

Nocki
15 mei 2006, 11:49
En het leukste is nog dat mijn "Je hebt helemaal gelijk" slaat op het standje wat ik kreeg van Gitaarnet omdat ik aan het spammen was... :-) en niet op je post... maar dat geeft niet. ik denk dat jij ook helemaal gelijk hebt...

EDIT: DON'T push your luck! :)
EDIT: DON'T luck your push! :)
sorry twas niet zo bedoeld...

Daniël_san
15 mei 2006, 11:51
Nocki, dit is sneaky spam :D

almarvk
15 mei 2006, 12:01
En het leukste is nog dat mijn "Je hebt helemaal gelijk" slaat op het standje wat ik kreeg van Gitaarnet omdat ik aan het spammen was... :-) en niet op je post... maar dat geeft niet. ik denk dat jij ook helemaal gelijk hebt...

EDIT: DON'T push your luck! :)
EDIT: DON'T luck your push! :)
sorry twas niet zo bedoeld...

Daar gaat m'n humeur :(


;)