Inloggen

View Full Version : wat vind je van deze vette bas??



GENERC
12 mei 2006, 13:02
[IMG]http://www.daveonbass.com/images/rickenbacker.jpg[IMG](Zonder koppeling)

hallo allemaal?
ik wil graag weten wat jullie van mijn nieuwe bas vinden???
en wat zal jij ervoor betalen??
tis een ibanez rickenbacker 1976 orginele bas!

olaf reijnders
12 mei 2006, 13:24
Ibanez kopieen zijn goede bassen waarvan de waarde in de lift is. Goede investering dus. Helaas zijn die Rick kopieen niet linkshandig te verkrijgen, dus met die model heb ik geen ervaring. Ik heb zelf een Jazz Bass in bezit. Geweldige klank! Waarde, afhankelijk van staat, zo'n 400 Euro.

bongoboy
12 mei 2006, 14:17
Hello

het uiterlijk vind ik zeker wel de moeite waard, niet te showerig maar toch nog zeer tof. ook al ben ik meer voor eenvoudige en zo natuurkleurige bassen! Ik vind ze zeer tof!

(Mijn leraar bass daarbij die vind het ook nog wel toffe gitaren van uitzicht maar vind de klank niet al te deftig)

ikzelf heb er ook geen ervaring bij, maar volgens mij moeten ze toch wel vet klinken!

DOc
15 mei 2006, 17:41
Vind het wel coowl uitziende bas maar komt er mooi geluid uit ?
veel basplezier met je nieuwe bas :gitarist:

Unicron
16 mei 2006, 12:35
Ik heb ook zo een ibanez kopie, ze spelen lekker makkelijk. Ben wel benieuwd wat de doorlopende hals van de rick nog toevoegt aan de sound. Ik meen zelfs Ibanez kopien gezien te hebben die ook de doorlopende hals hadden.

Mijn '77 P-bass is in elk geval qua spelen en zeker qua sound wel enkele klasses beter dan de Ibanez 4001 versie.

Klopt het ook dat de originele Rickenbacker 4001/4003's single coil elementen hebben?

GENERC
16 mei 2006, 12:55
Mijn bas heeft enkele gebruikerssporen!
maar hij speelt gewoon echt super!
het geluid is super vet!
ik zoek alleen nog een kap voor op het element!
heeft iemand er nog 1 of weet je er 1 te vinden????

Primitive
16 mei 2006, 16:50
moet je gewoon ff marktplaats afzoeken of gitaarboeren bezoeken ze hebben er ergens vast wel 1 liggen.

hardus
16 mei 2006, 21:01
Op de foto zit er toch een kap op het element? Of is dat niet jouw bas?

Ik heb net zo een. Maar dan van Rickenbacker :)
Single coils, allemaal ja.
Die kap haalt men er vaak af, ik ook. Zit me behoorlijk in de weg.

GENERC
19 mei 2006, 12:55
op de foto is niet van mij!
ik heb exact de zelfde alleen het kapje ontbreekt!
weet iemand of ik dat ergens kan vinden?

Primitive
20 mei 2006, 01:02
marktplaats of muziekzaken!!!!!!!!!!

Denis Frietman
23 mei 2006, 11:02
Kan je zo'n kapje misschien ook niet bij Rickenbacker zelf bestellen? Of anders bij een gitaarbouwer die ook Ricks serviced? Ik neem aan dat die Ibanez copieen zo goed gelijkend zijn dat dat soort dingen wel te vervangen zijn.