PDA

View Full Version : jesussonic



B_2_the_a
12 mei 2006, 12:54
weet iemand de minium pc eisen van jesussonic software?

nielsduursma
12 mei 2006, 14:51
weet iemand de minium pc eisen van jesussonic software?

laag en evt. een snelle geluidskaart.
en anders download je het toch gewoon? het is toch gratis te downloaden op de site.

B_2_the_a
12 mei 2006, 15:48
op mijn eigen pc draait het wel

maar ik wil een oude pc die ik nog heb liggen gaan gebruiken voor dit geintje!

ik krijg het trouwens nog niet aan de praat? weet iemand een beetje hoe het werkt?

nielsduursma
12 mei 2006, 21:23
op mijn eigen pc draait het wel

maar ik wil een oude pc die ik nog heb liggen gaan gebruiken voor dit geintje!

ik krijg het trouwens nog niet aan de praat? weet iemand een beetje hoe het werkt?
gewoon gitaar in de pc prikken en de rest wijst vanzelf. en er zit ook nog een readme bij met een handleiding.

B_2_the_a
12 mei 2006, 21:32
line in?
digital in?
microphone in?

JER00N
12 mei 2006, 21:49
Gitaar steek je in je line-in. In Jesusonic selecteer je dan WaveIn/Waveout (oid) dan zou hij het moeten doen. Je hebt dan alleen wel wat 'lag' (vertraging) wat irritant is bij het spelen, als je geluidskaart ASIO ondersteunt kan je dat installeren en dan heb je veel minder lag als het goed is (hoewel ik daar geen ervaring mee heb aangezien mijn geluidskaart geen asio ondersteunt :P)

nielsduursma
12 mei 2006, 22:04
mijne ondersteunde blijkbaar wel asio, en er stond een geschatte latency van 1000 ms. omdat ik alles van hoogste kwaliteit had ingesteld. ging ik spelen weg latency dus gewoon ff het een en ander proberen.

dano
13 mei 2006, 01:01
waar download men dit?

Dirk_Hendrik
13 mei 2006, 08:11
http://www.jesusonic.com/

nielsduursma
13 mei 2006, 13:00
je hebt me op een idee gebracht.... :satisfie:

ik heb net ook een oude pc en toebehoren maar van zolder gehaald. van het keyboard maak ik wel ff iets met een paar knoppen. nog wat andere rotzooi erbij en de bassist van m'n band heeft meer effecten dan ik :hippie:

ik houd jullie wel op de hoogte hoe het afloopt.

dano
13 mei 2006, 16:18
mmm jammer zoals bij al die programma's dat je toch wel een goede geluidskaart nodig hebt om enigzins realtime te spelen, net als guitarrig, goede sounds maar het begint allemaal met een lage latency

nielsduursma
13 mei 2006, 17:22
haha, nou voorlopig heb ik hem nog helemaal niet aan de praat gekregen op die oude pc. zitten 2 kaarten in. een soundblaster huppeldepup, en de standaart geluidskaart. allebei "monitoren" ze het geluid gewoon van de line in. maar op de een of andere manier pakt de jesusonic ze niet. maargoed nog ff kloten en maar hopen dat de bassist het vanavond met de bandrepetitie kan gebruiken.