PDA

View Full Version : Nog steeds bagger met geluidskaart



Mr.Bluesbreaker
12 mei 2006, 12:28
Ik heb alweer een probleem met recording.
Ik heb een nieuwe geluidskaart aangeschaft aangezien de onboard was overleden. Terratec 5.1 zit er nu in.
Toen ik een demo aan het opnemen was heb ik de drumtracks via een 16 kanaals yamaha mixer perfect met cubase kunnen opnemen. 10 minuten later wilde ik op exact dezelfde manier de basstracks opnemen. Vanaf toen kwam er nog maar een kwaliteit signaal binnen alsof de batterij leeg was, dun en krakend.

Nu ben ik opnames aan het maken voor mijn toelating conservatorium CMS.
Het loopt verd&_(mme de soep in, morgen worden de drums ingepseeld maar het signaal blijft kut. Ik heb de mengtafel er tussenuit gehaald maar ook rechtstreeks in de line ingang heb ik hetzelfde probleem. Geaarde stopcontacten, geluidskaart opnieuw geinstalleerd, ik ben ten einde raad.
De pc heb ik al weggebracht naar de leverancier, en die zegt niks te kunnen vinden en een opname zelf te hebben gemaakt in cusbase. Ik geloof er geen zak van, maar zij beweren dat er niets aan de hand is. Uit voorzorg hebben ze de voeding vervangen van de pc. Ik heb het trouwens ook getest met beeldscherm uit.

Wat kan het in godsnaam zijn?

bert k
12 mei 2006, 13:12
Lastig..... Ik kan alleen maar bedenken, omdat je nog wel signaal hebt (dun en krakend) dat het een analoog probleem is, dus voor je geluidskaart. Als het digitaal was zou je niks horen, of hakkelend of zo. Dit klinkt als een slechte aanpassing. Microfoonsnoeren gecontroleerd? Hoe gaat die bas de mengtafel in? Via DI?

Hoe klinkt het als je een opname maakt van een CD speler, dus line niveau?

Mr.Bluesbreaker
12 mei 2006, 13:52
Ik ga dat zometeen even proberen. Het kan geen kwaad om mijn cd speler via de tulp uitgang meteen in de geluidskaart line in te zetten? Of pak ik mijn mengpaneel ertussen?

bert k
12 mei 2006, 14:51
Allebei doen. CD out is line niveau, dus je kan direkt de kaart in. Daarna testen met de mengtafel ertussen (ook via een line input) Als het een verschil oplevert kan het aan de tafel liggen.

Digitech
13 mei 2006, 11:27
misschien ligt het aan je asio driver.
Heb ik ook wel eens problemen mee gehad. Als je de buffersize vergroot is het probleem opgelost. Hoop voor je dat dit werkt.

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2006, 17:08
Nog steeds geen resultaat gehaald met:

-nieuwe geluidskaart.
-ander PCI slot, opnieuw driver installeren.
-via mengtafel cdspeler opnemen. (geeft wel 100% weer bij alleen afluisteren)
-idem, maar dan cd speler direct in line in.
-idem, alleen dan met de nieuwe geluidskaart.
-zonder mengtafel.
-andere kabels en verloopjes.
-andere HIFI versterker voor het afluisteren. (je bedenkt wat)
-andere stopcontacten uit.
-alle lichten en het beeldscherm uit.
-alles met koptelefoon afluisteren.
-ander verlengsnoer.

PC en probleem voorgelegd bij lokale pc boer in het dorp.
Wist het na geluidskaart opnieuw ook niet. Heeft het over een driver van de sis (WTF) opnieuw installeren. Ik weet niet wat het is, maar dit ga ik maar eens doen.

@digitech: wat moet je doen om de buffersize te veranderen, en in wat in plaats van welke waarde? Hoe kom je er? Ik ben een leek op dit gebied.

armageddon
13 mei 2006, 19:55
Wellicht zeg ik iets compleet idioots...maar staat er niet één of andere gate aan ofzo in je geluidskaart of in cubase? Of een ander effect?

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2006, 21:02
Nope, das niet het geval.

Erg bedankt voor jullie input. Voor de zekerheid leen ik morgen een pc van een vriend met een Creative externe geluidskaart.
Ik ben aangezien er behoorlijke druk op de ketel staat, niet meer van overtuigd dat ik zelf mijn eigen pc weer goed en stabiel krijg voor deze opnames. Zodra ik de tracks af heb post ik ze in sounds! Eventueel kan ik tussendoor wel coole clipjes van amps maken voor de liefhebbers.

Aanwezig:

-Marshall JCM800 2203 + 4*12 1960 A (JJ electronics voor- en eindbuizen)
-Fender The Twin reverb (TAD voor, NOS (philips?) eind)
-Roland JC-120

-Gibson Les Paul Standard (Burstbuckers)
-Fender RI-1972 Stratocaster (Texas specials)
-Paul Reed Smith CE24 (vintage halspickup, HFS brugpickup)

-Teese RMC-1
-Visual sound Jeckl & Hyde

Alles wordt met een Yamaha MC1602 opgenomen en een Shure SM57 beta.
(daar gaan we dan maar gewoon vanuit dat het met die pc lukt, haha.)
Ik gebruik geen ambient mic, mijn omgetoverde garage heeft nogsteeds een akoestiek van een zak aardappels. Gelukkig zal dit niet zoveel te horen zijn met close miking.

Liefhebbers voor clipjes? Ik zit eens in de zoveel tijd (2 jaar?) met al mijn spullen tegelijk in het opamehok, als iemand een type gitaar over een amp met een bepaalde overdrive wil horen, shoot! Ik zal ze dan posten in sounds.

prittpack
15 mei 2006, 10:26
ben niet zo schrijver
stuur me een mail naar prittpack@yahoo.com
en ik loots je telefonisch door je programa
groet pritt

harrie-beton
15 mei 2006, 15:05
ik woon in Groningen en wil je best helpen.

e-mail maar als je dat wilt.

harrie-beton
15 mei 2006, 16:44
bij het lezen van de eerste post (onboard kaart overleden) kan het ook zo zijn dat er iets in je PC stuk is gegaan....

Ic3gl0vE
16 mei 2006, 23:54
SiS driver zei je he. SiS chipsets voor moederborden zijn helaas niet de beste als je audio wilt gebruiken. En inderdaad, als je onboard geluidskaart al stuk is, is er vast meer aan de hand. Als je de mogelijkheid hebt, moet je eens een ander moederbord proberen.

succes

prittpack
17 mei 2006, 00:58
een nieuw motherbord
wel ja jaag de beste man op kosten

bert k
17 mei 2006, 09:56
Als je niks zinnigs kan bijdragen, post dan niets asjeblieft.