PDA

View Full Version : Les Paul seven string???



Magic Bean
12 mei 2006, 11:38
Er staat op Gitaarmarkt een Epiphone Les Paul met 7 snaren te koop:
Kijk maar! (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=61427)
Ik wist niet dat die bestonden?? Maakt Gibson ook 7 strings of zijn er alleen Epi's met een extra snaar.
Het heeft mij altijd aangesproken 7 snaren te hebben, maar ik vind de vorm van een ibanez niet mooi genoeg. Denken er meer mensen zo over?

robert-gitarist
12 mei 2006, 11:48
Vind het beide wel erg stoer..Die Epi is erg mooi.Je hebt ook nog een 7string Flying V van Epi.Of Gibson ze ook gemaakt heeft weet ik zo net..Zelf persoonlijk vind ik een 7string Jackson/Ibanez wat mooier.

BLOK182
12 mei 2006, 11:54
Zo'n Epiphone LP zevensnaar heeft een kennis van me, best lachen ding, niet echt mijn ding echter:p

Magic Bean
12 mei 2006, 12:30
Speelt dat nog een beetje? Een Gibson hals en dan zo breed? Ik heb vrij grote vingers dus het lijkt mij wel prettig.

interessander
12 mei 2006, 12:40
Ik vind de verhoudingen er niet mooier op worden


http://www.parkwaymusic.com/guitars/images/epi7string.jpg

Wormaap
12 mei 2006, 13:02
Lijkt een beetje op zo'n mini-LP zo.

fred dons
12 mei 2006, 13:04
de scalelength van een epi/gibson is eigenlijk te kort voor een 7 snaar (de lage B flabbert echt)
je zult minumaal 25,5 " scale moeten hebben om een beetje strak te klinken (en het liefst langer)

Josdevos
12 mei 2006, 13:10
Bwa, als je een 060 of dikker neemt voor je lage Si valt dat nog mee, maar je hebt een punt!

Kaïn
12 mei 2006, 16:35
Een vriend van me heeft de zwarte variant ervan. Ik ben geen LP fan maar dat ding is best heel erg mooi vind ik. De bespeelbaarheid vind ik wat minder, zeker met een boomstam hals in combinatie met een lage B. Hijzelf is helemaal gek van de klank, hij speelt er vooral jazz op. Kortom, gaaf ding.

Basseytje
12 mei 2006, 18:07
ik vind het niet zo mooi ik heb leiver een jackson achtige met 7 snaren. van dat plaatje word ik misselijk als ik naar de headstock kijk. hij lijkt wel opgezwollen en de hals ziet er veelste breedt uit lijkt wle of hij een ziekte heeft ofzow

Johnny V
12 mei 2006, 19:59
een les paul met een dikke neck :)
zou niet misstaan bij een Antwerpenaar :)