PDA

View Full Version : Ander soort floyd vraagje



G.G.
12 mei 2006, 09:12
Nu eens een heel ander soort vraagje:

Op mp staat een Floyd te koop.

Is een Schaller, licenced under Floyd Rose (schaller staat er in grote letters op, de rest is klein)

Heb zelf een Floyd Rose 2 Made in Germany by Schaller (hier staat Floyd Rose 2 in grote letters op, nergens staat dat licenced verhaal op, en er staat maar heel klein dat het een schaller betreft.

Wat is het verschil tussen die twee? Want ze zien er identiek uit op dat "licenced"-gebeuren na.

fred dons
12 mei 2006, 09:38
ik zal van het weekend wel een stuk schrijven over alle floyd varianten (ik heb ze bijna allemaal)
maar in het kort de floyd rose II was er in 2 varianten, single en double locking, de floyd II is verder geheel gelijk aan de schaller licensed (ook verkrijgbaar in dezelfde varianten) dwz een gegoten onderblad ipv gewalst staal, bredere pennen en het onderblad is iets groter dan de original floyd

de II was de iets goedkopere variant van de OFR en werd op de goedkopere kramers en fender mex gebruikt

in het kort, er is dus geen verschil tussen de schaller license II en de schaller made II

fred dons
12 mei 2006, 09:39
en die op marktplaats is dus de single lock variant en is hierdoor een ietwat te hoog geprijst

G.G.
12 mei 2006, 09:58
en die op marktplaats is dus de single lock variant en is hierdoor een ietwat te hoog geprijst

Die heb ik dus op een van mijn stratocasters zitten, alleen dan Schaller made. Wist niet dat die dingen tweedehands nog dat soort prijzen hadden.

fred dons
12 mei 2006, 10:28
als je bedenkt dat ik (jij niet dus :seriousf:) eur 100 betaal voor een original floyd (die je in de vs als voor zo'n usd 160 kan krijgen dan is de prijs op MP
toch echt wel te hoog (een nieuw schaller licensed is voor zo'n 180 euri verkrijgbaar)

G.G.
12 mei 2006, 15:17
als je bedenkt dat ik (jij niet dus :seriousf:) eur 100 betaal voor een original floyd (die je in de vs als voor zo'n usd 160 kan krijgen dan is de prijs op MP
toch echt wel te hoog (een nieuw schaller licensed is voor zo'n 180 euri verkrijgbaar)

Was ook niet van plan hem aan te schaffen, vind de low pro ege fijner(komt op mijn eerst volgende projectje. Body komt over een paar dagen binnen, de rest heb ik al.)

fred dons
12 mei 2006, 15:49
je weet dat de posts van de edge iets verder naar achteren moeten staan dan bij een floyd ?

G.G.
12 mei 2006, 16:43
je weet dat de posts van de edge iets verder naar achteren moeten staan dan bij een floyd ?

Is me nooit opgevallen, maar ik gebruik altijd een normale stratocaster ala basis. Ik haal de trem eraf, leg de floyd neer zonder blok, en dan teken ik af. Heb dus geen exacte maten voor de studs, ik kijk alleen naar e zadeltjes

fred dons
12 mei 2006, 17:46
dan zit je goed, het is met name als je een bestaande floyd of edge gaat omwisselen met elkaar