PDA

View Full Version : ENGL Savage 120 head.



Nocki
11 mei 2006, 20:27
Leuke versterker...

Hij staat beter in de kamer dan de powerball. Voor iedereen die heeft gewed op de volgende versterker voor dit jaar. het rijtje is:

Mesa/Boogie Mark IV
Mesa/Boogie Triaxis
Mesa/Boogie 2:90
Mesa/Boogie studio preamp (moet nog verkocht worden)
ENGL powerball
ENGL Savage 120



Leuke versterker... ben benieuwd wat ik er allemaal uit ga halen kwa klanken...
mischien wordt het wel mn nieuwe backup amp straks... :-)
De eerste kennismaking is wel leuk!

Nocki

jw009
11 mei 2006, 20:39
hehehe het lijkt wel een ruilhuis bij jou!! Maar in ieder geval krijg je wel wat "ampkennis" van al dat geruil.... succes met de verkoop.

Nocki
11 mei 2006, 20:44
http://people.zeelandnet.nl/nocki/englsavage.JPG

Hoi,

ja het lijkt er wel op he.

Mn droom van de boogie top komt steeds dichterbij!

mn eerste indruk van de top is dat hij heel anders klinkt dan de powerball. het clean is veel beter. en de oversturings strukturen zijn diverser.

Ik denk dat dit meer een amp is die bij mij hoort.

NOcki

Josdevos
11 mei 2006, 21:36
Nocki, moest je die Savage willen houden, ik heb er nog een Midi interface inclusief rackmount voor te koop...

Slaagt alle combinaties van knopjes op...


Heel mooie en goede amp, ben er zelf zeer tevreden van geweest maar onlangs ingeruild op iets anders... (Omdat ik nog een Savage SE heb...)

Vooral de smooth mode en die contour switches goed gebruiken! Doen veel!

Nocki
11 mei 2006, 21:38
Bedankt voor het aanbod. ik zal er over nadenken. wie weet is het wat.
Ik heb net contact gehad met Lord Riffenstein en die heeft me een paar super goede tips gegeven betreffende de buizen!

Dus ik zal er eens mee rommelen. kijken wat het doet... de amp wat meer naar mn hand zetten.

NOcki

FNaRK
11 mei 2006, 22:13
Ik heb net contact gehad met Lord Riffenstein en die heeft me een paar super goede tips gegeven betreffende de buizen!
Dus ik zal er eens mee rommelen. kijken wat het doet... de amp wat meer naar mn hand zetten.


:???: waarvoor zou je dat doen ..... je verkoopt 'em toch weer binnen 2 weken !

LordRiffenstein
11 mei 2006, 22:18
Nocki, moest je die Savage willen houden, ik heb er nog een Midi interface inclusief rackmount voor te koop...

Slaagt alle combinaties van knopjes op...

Shame on you Jos, thou shall not spam this board!!! Had via PM moeten gaan!!

Voor straf kom ik uwe Bogner 2X12 ne keer 'lenen' :)

Daniël_san
11 mei 2006, 22:18
Dit klinkt echt als ik neem ze allebei :P
Wel mooi zo'n versterker.

Josdevos
11 mei 2006, 22:58
Shame on you Jos, thou shall not spam this board!!! Had via PM moeten gaan!!

Voor straf kom ik uwe Bogner 2X12 ne keer 'lenen' :)

Okidoki, 100% gelijk... 8)

Offtopic: Vind eerlijk gezegd de PM functie niet zo handig op het huidige board...

AART
11 mei 2006, 23:04
hyoe ben je nou aan dit ding gekomen, geruild tegen een powerball?

Lijkt me iig een leukere amp dan de powerball.

Nocki
12 mei 2006, 08:25
Idd geruild met een bijbetaling. Er zijn nu al een aantal preampbuizen verwisseld en dat klinkt goed! Dit weekend hoop ik de amp nog verder naar mn hand te zetten en dan zal het een hele leuke backup amp zijn en heb ik totaan mn boogie een goede tussentijdse oplossing.

NOcki

srv-man
12 mei 2006, 08:55
Toevallig geruild voor deze?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=61215

Nocki
12 mei 2006, 09:10
Dat klopt ja. Ik had mn powerball te koop gezet en hij reageerde voor een ruil. een ruil zg ik niet zitten zei ik. Toen heeft hij zn amp te koop gezet en later hebben we verder gepraat. We zijn dus een ruil met bijbetaling overeengekomen.

Nocki

srv-man
12 mei 2006, 09:48
Ha, dan heb je mijn oude amp te pakken, op de zijkant zitten 2 gaatjes waar een gitaarstandaard heeft gezeten.

Nocki
12 mei 2006, 10:25
Leuk! ik zal eens checken.. :-)


Idd dat is m! leuk!
Heb je meer info? wanneer heb je m gekocht?

srv-man
12 mei 2006, 22:58
Kon hem zelf oktober vorig jaar samen met een Engl 4x12 voor een aantrekkelijke prijs van iemand overnemen en aangezien ik al eens een Savage SE gehad had vond ik het leuk om dit ook eens te proberen.
Enfin, februari dit jaar toch maar weer verkocht, het was mijn sound uiteindelijk toch niet.
In totaal is hij eigenlijk maar een jaar of 3-4 gebruikt, bij de vorige eigenaar stond hij al een aantal jaren stil.