PDA

View Full Version : Gekleurde plekken op snaren



Dracool
11 mei 2006, 19:59
Hee mensen, heb eergisteren wat nieuwe akoestische snaren van Galli (bronze wound) erop gezet, maar de b snaar heeft op een bepaalde plek iets bruins, begint het nu al te roesten? :mad:

Vonk
11 mei 2006, 20:00
Je handen beter wassen na afloop van... nee die is TE makkelijk...

nielsduursma
11 mei 2006, 20:07
ik weet niet hoelang je die snaren hebt bewaart of hoe lang ze in de winkel hebben gelegen, maar ik heb laatst ff snel de D van m'n electrische vervangen (galli uiteraard, speel ik mee sinds ik gitaar speel) en die was ruim 1,5 jaar oud (gekocht, mischien lag ie al 3 jaar in de winkel) en die was nog helemaal "schoon"

Boom-chick-Franky
11 mei 2006, 20:10
Heb ik ook wel eens gehad met een setje Martin snaren.
Waarschijnlijk is er dan vocht bijgekomen waardoor de snaren op die plek oxideren.
Of degene die ze inpakt heeft zweterige handen gehad!
In ieder geval is het een zwakke plek op je snaar, waarbij als het de G-snaar is , hij waarschijnlijk wel op die plek breekt(als hij breekt !)

Maar verder , gewoon doorspelen, dan ben je weer snel toe aan een nieuw setje ! ;)

Dracool
11 mei 2006, 21:22
Dit pakje heb ik vorige week gekocht. En ja, ik was altijd mijn handen voordat ik speel en na het spelen veeg ik de snaren af met een doekje. Na vandaag met een maatje gespeeld te hebben kwam die bruine plek opeens tevoorschijn. Ach ja, de tijd gaat snel en dan doe ik wel weer mijn pakje Martins erop :)

hendrix2
11 mei 2006, 22:44
je veegt je snaren af met een doekje???
da's pas rock and roll :rockon:

Rockchick
12 mei 2006, 10:57
zo gek is dat niet..

Don Capo
12 mei 2006, 11:52
Nee gek is het niet maar ik moet zeggen dat ik het ook vrij overdreven vind. Dat eeuwige gewrijf met die doekjes. Ik weet ook niet wat het nu precies doet met de levensduur van je snaren. Dr zijn ook mensen die de snaren, wanneer ze vuil zijn, eraf halen en ze gaan koken. Ik heb niet veel geld maar tienb euro voor snaren kan er een keer per maand/twee maanden nog wel af.

guitarGirlie
12 mei 2006, 13:22
Vooral akoestische snaren zijn bevattelijk voor 'zweet en vuil', dus het helpt de levensduur als je ze goed afneemt (met een niet pluizende doek). Ik gebruik ook wel GHS Fastfret, haalt ook de donkere'plekken weg!

Don Capo
12 mei 2006, 14:39
Ja als je het zo stelt......een sok is zeker toegestaan. Vind persoonlijk een sok ook veel stoerder dan een doekje. Schijnt dat veel vrouwen vallen op mannen die hun gitaar droog houden met een sok, en geef ze is ongelijk..

Ja mensen, het is weer vrijdag....

Kim Wilson
12 mei 2006, 15:54
En pas op! Geen witte sokken!!! Daar knappen ze geheid op af!

Blen-D*?
12 mei 2006, 16:17
maar me zwarte sokken pluizen :sssh:

Don Capo
12 mei 2006, 16:20
maar me zwarte sokken pluizen :sssh:

m'n of mijn sokken.....het zijn trouwens jouw sokken

hendrix2
13 mei 2006, 18:23
ik blijf het toch raar vinden die snaren afkuisen... Ik pak gemiddeld eenk eer of 10 op een dag een van mijn gitaren beet, als ik altijd mijn snaren zou kuisen zou ik geen zin meer hebben om te spelen... Vervang ze wel regelmatig...

Dridon
13 mei 2006, 18:48
ik blijf het toch raar vinden die snaren afkuisen... Ik pak gemiddeld eenk eer of 10 op een dag een van mijn gitaren beet, als ik altijd mijn snaren zou kuisen zou ik geen zin meer hebben om te spelen... Vervang ze wel regelmatig...

Agreed...

Tienletterwood...

Basseytje
15 mei 2006, 19:12
ik heb m'n snaren nog nooit afgeveegt nooit last gehad van roestende snare of wat dan ook.

Dracool
15 mei 2006, 20:12
Hee jongens, een update, opeens is die bruine plek verdwenen. Zijn die Galli snaren levende organismes die kunnen herstellen :rockon: ?

Flipkoos
16 mei 2006, 15:32
Hee jongens, een update, opeens is die bruine plek verdwenen. Zijn die Galli snaren levende organismes die kunnen herstellen :rockon: ?

Was het dan toch de schaduw van je pink?

gertdm
16 mei 2006, 16:37
Ook snaren leven hun leven......een plekje hier en daar...no problem.
Het hoort er allemaal bij. Plekken op de snaren zijn ook een hulpmiddel om de slijtage te beoordelen en te kijken wanneer je ze eventueel moet of wil vervangen.
Ik zou zeggen: niet te moeilijk doen :)

Dracool
16 mei 2006, 18:21
Nee, hij was echt een paar dagen bruin. Zelfs onder een lamp gezet :rockon:

youngster
16 mei 2006, 22:46
Nee, hij was echt een paar dagen bruin. Zelfs onder een lamp gezet :rockon:


Ennnuh, werd t daar beter van onder de lamp zetten??? kewl eej :cooler:

Dridon
16 mei 2006, 22:55
Ennnuh, werd t daar beter van onder de lamp zetten??? kewl eej :cooler:

Krijgt ie wel een mooi kleurtje van he :D

youngster
16 mei 2006, 22:59
Ik heb thuis ook een rijtje met lampen als ik daar onder ga liggen word ik bruin maar toch echt niet m'n snaren van de gitaar hoor :satisfie: