PDA

View Full Version : 4x12 inch Jennings cabinet



master99
11 mei 2006, 19:30
Lang, lang geleden heb ik een Jennings speaker cabinet met 4 x 12 inch Celestion G12H's (2 rola, 2 pre-rola) gekocht. Ik heb er eigenlijk nooit over gespeeld omdat het voor een zolderkamer een beetje te veel van het goede is.

Mijn vraag: Heeft iemand vaker spul van Jennings gezien? Kwa looks zowat identiek aan VOX. En wat horen er eigenlijk origineel voor een speakers in?

Als ik google vind ik maar bar weinig. Jennings, was één van de twee oprichters van VOX, en na de scheiding van beide mannen ergens in de jaren '70, heeft Tom Jennings nog wat in eigen beheer gemaakt.

Mijn andere vraag: Omdat ik de speaker in enkele combo's wil bouwen houd ik straks alleen de cabinet over. Is het de moeite waard om het te behouden of met het grof vuil mee te doen? Advies graag?

birt
11 mei 2006, 21:06
ik wil wel grof vuil ophalen :D


even serieus, ik denk dat dit niet zomaar wat is om weg te gooien. ik zou even checken of de speakers origineel in die kast gebruikt werden. als dat zo is zou ik ze in jouw geval heel laten en verkopen en daar losse speakers voor kopen.

jerome
11 mei 2006, 21:07
Omdat ik de speaker in enkele combo's wil bouwen houd ik straks alleen de cabinet over. Is het de moeite waard om het te behouden of met het grof vuil mee te doen? Advies graag?

Kun je een foto plaatsen?
In ieder geval nooit bij grof vuil zetten!!
Ik denk dat er altijd wel iemand op deze aardbol rondloopt die zo'n box zoekt...

groetjes,
Jeroen

master99
11 mei 2006, 23:22
Foto gaat helaas niet. Fototoestel is pas gejat. Het speaker doek is gelijk een vox. Verder half open achterzijde. Zwart geribbeld Tolex met witte bindingen.

Overigens denk ik niet dat de speakers origineel zijn. Er zitten 2 pre-rola's en 2 rola's celestions in. Ik had via de website van Celestion het productiejaar opgezocht, maar weet het niet meer. En nu kan ik de site niet meer vinden. Via de Celestion.com website en vervolgens gitaar speaker, kom ik ergens waar ik een password en login moet opgeven. Moet ik op een andere plek zoeken?

Al
11 mei 2006, 23:56
Foto gaat helaas niet. Fototoestel is pas gejat. Het speaker doek is gelijk een vox. Verder half open achterzijde. Zwart geribbeld Tolex met witte bindingen.

Overigens denk ik niet dat de speakers origineel zijn. Er zitten 2 pre-rola's en 2 rola's celestions in. Ik had via de website van Celestion het productiejaar opgezocht, maar weet het niet meer. En nu kan ik de site niet meer vinden. Via de Celestion.com website en vervolgens gitaar speaker, kom ik ergens waar ik een password en login moet opgeven. Moet ik op een andere plek zoeken?

Ik denk dat er altijd wel liefhebbers zijn voor een Jennings cab. Jennings is niet zo "hot" als VOX maar toch. Voor Celestion codes:

http://www.unclespot.com/celestion_date_codes.html
http://www.abrown.com/datecode.htm

Al

master99
12 mei 2006, 08:41
Heren bedankt.
De pre-rola's (DC16 X, T1217) komen uit 16 April 1970 en de rola's (LD xx [=onleesbaar], T1534) uit December 1971. Dan zou het dus nog wel kunnen dat ze origineel zijn; zo ruiken ze ook ;)