PDA

View Full Version : bc rich



jointje
11 mei 2006, 17:05
welk zijn jullie favoriete gitaren van bc rich?
ik ben van plan om een 'beast' aan te schaffen
welke serie moet ik da nemen
bronze?

grts

vasnd
11 mei 2006, 17:09
geen bronze, gewoon een custommade kopen.

en ik vind een mockingbird of een bich wel leuk

Nova
11 mei 2006, 17:59
een beast is toch zeker wel de geilste bc rich...
maar bronze zou ik inderdaad niet doen. Wil je gewoon een leuk gitaartje, pak dan de NJ (500 in duitsland meen ik). Wil je een echt goede gitaar, moet je toch aan de custom denk ik. Maarja... wie ben ik? :D

Mauser
11 mei 2006, 18:01
Jointje, ik weet niet hou oud je bent, maar iets zegt me dat je nog maar een tiener bent.. Niet dat dat erg is, maar het valt mij op dat veel jongeren een B.C. Rich willen (ik toen ook :P ) vanwege de vorm (en dan nog meestal een Beast).

Mijn woorden zijn: NIET DOEN


Ik heb 350 betaald voor mijn Warlock, en ik was er erg tevreden mij, maar ik leerde uiteindelijk dat je voor het bedrag wat een B.C. Rich (De Custom Made/USA's uitgezondert) betaald, een betere gitaar kunt krijgen van een ander merk. Ibanez bijvoorbeeld. Niet mijn ding, maar het zijn er goede gitaren.


Maar ja, je moet het zelf weten ;)

Swampash
11 mei 2006, 18:17
Wat een onzin, als jij een bc rich te gek vindt dan moet je een bc rich kopen.
Elke lijn heeft zo zijn prijs/kwaliteit verhouding, ik heb ook een ibanez gehad waar de tranen van in de ogen schieten terwijl het in het algemeen in prachtig merk is.

De platinum serie heeft bv een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Custom USA made kan je denk ik wel vergeten omdat deze nergens te vinden zijn en nieuw vanaf 4750 euro te bij de dealer te bestellen zijn.

Lord Abortion
11 mei 2006, 18:56
Ik heb momenteel 4 BC Richen in mijn bezit dus ik weet wel waarover ik praat. Ik heb anderhalf jaar een Beast gehad als hoofdgitaar en was er heel tevreden van. Het was een NJ series. Ik moet wel zeggen dat ik de lagere series (Bronze, Platinum, ...) NIET goed vond. De NJ's zijn kwalitatief toch beter en ook de houtsoort klonk wat mooier. De standaard pickups zijn wel erg goed en kunnen een breed spectrum van stijlen aan. Ook de 'fastback' heel is wel handig als je wat hoger op de hals wil spelen. Slechte gitaren voor het geld? Nee hoor, absoluut niet.

De Beast is wel een ENORM groot ding, houd daar toch maar rekening mee. Een case ervoor is makkelijk groter dan een bascase en ook de gigbags zijn enorm. De gitaar balanceert goed maar denk niet dat je zal rondspringen op het podium met dit rond je nek, want het is echt te breed om zomaar te verschuiven en voor je het weet blesseer je jezelf.

De nieuwe NJ series heten nu NT series en zijn allemaal neck-thru en dat zou toch een serieuze upgrade zijn t.o.v. de oudere modellen. Als het hier gaat om je eerste gitaar zou ik aanraden om te beginnen met iets goedkoop en misschien tweedehands. Die Bronze Beast zou ik afraden, ten eerste omdat het een Bronze is en ten tweede omdat het geen echte maar een 'gekrompen' versie van de Beast is.

Mijn favoriete BC Rich vorm is nog steeds de Bich, gevolgd door de Ironbird. :rockon:

jointje
23 mei 2006, 21:38
ik ben inderdaad een tiener (16)
ik speel al twee jaar op een richwood stratocaster een beetje de basis
en zou nu willen overstappen naar bc rich
als ik speel beweeg ik nogal redelijk dus met de beast zal dat inderdaad ietsje last hebben. mss een virgo of een warlock
wil meer nightwish, metallica, slayer,.. enz spelen
zou ik dan bc rich nemen of een ander merk
ik ben wel geen beginner . redelijk gevorderd zeg maar. maar niet prof of zo .
grts

Lord Abortion
23 mei 2006, 21:45
Kies gewoon hetgeen jij wil ... qua vorm toch. Na een tijdje leer je wel rondlopen met een Beast hoor. Maar de makkelijkste vorm om wild mee rond te springen is voor mij toch de Warlock, die is er precies voor gemaakt. De NJ of tegenwoordig NT series zijn wel goede gitaren. Je kan natuurlijk ook altijd voor een LTD 400 reeks gaan maar dat is wat duurder. Die hebben dan wel meteen EMG's of Duncans natuurlijk. Ikzelf vind dat niet echt nodig omdat ik toch liefst een X2N/Super2 of Evolution setje heb.

Ga eens in een winkel die gitaren gaan proberen hé. Probeer zeker ook eens de verschillende vormen, dan merk je snel of iets je echt niet zou liggen.

vulvasonic
23 mei 2006, 23:02
Slechts de Mockingbird is mooi. Alleen hebben ze nog steeds niet door dat ze dat ding sober moeten laten en turqoise moeten spuiten.

http://www.bcrich.com/images/PlatinumMockingbirdTombstone.gif

Ik ben niet zo van de puntige, m.u.v. de explorer, maar dat is een Gibson. ;)

Cris
23 mei 2006, 23:05
Vind ze allemaal wel mooi. De modellen dan. Maar ik zal er toch niet zo snel één meer kopen. Hoewel dat ze nu neck thru zijn is een geweldige vooruitgang vind ik.

vulvasonic
23 mei 2006, 23:06
Dit hebben ze dan wel weer goed door trouwens......

http://www.bcrich.com/AccessoriesMainBG_100aaa.jpg

Cris
23 mei 2006, 23:09
Die vrouwen ja. :)

Mauser
24 mei 2006, 08:45
Tjah, als je een bepaald model gitaar wilt hebben, moet je die gewoon nemen, als het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit ;) Zelf vind ik het uiterlijk van m'n gitaren erg belangerijk, maar ik zou nooit bijv. een Flying V kopen als ik niks zou weten over de kwaliteit :)

iwamoto
24 mei 2006, 09:06
als ik ooit nog een bc rich zou kopen zou ik toch echt voor de zombie gaan
http://www.musicarius.com/catalog/images/GBC-PRZGS.jpg

en nog even voor de topic starter, heb je echt al heel goed rondgekeken? mischien vind je een LTD ofzo ook wel heel vet, en mischien wil je graag een gitaar met wat meer, stijl ruimte, tenzij je gewoon aleen wil raggen, koop dan maar n NT :p

Lord Abortion
24 mei 2006, 09:34
Raggen raggen ... BC Rich halzen zijn wel ok om op te shredden ook hoor. De feel is ongeveer hetzelfde als Jacksons. Toch wel redelijk snelle 24-frets halzen met een goede toegang tot de hoogste frets. 't blijft niet bij raggen hoor.

Mauser
24 mei 2006, 09:57
Klopt, de hals op mijn Warlock is ook lekker dun :)

Cris
25 mei 2006, 10:41
Raggen raggen ... BC Rich halzen zijn wel ok om op te shredden ook hoor. De feel is ongeveer hetzelfde als Jacksons. Toch wel redelijk snelle 24-frets halzen met een goede toegang tot de hoogste frets. 't blijft niet bij raggen hoor.

+10

Die bc richen zijn idd best goed hoor. Maar dan zou ik sowieso voor de NT's gaan als ik jou was.

Ik heb een tijdje een Kerry king NJ signature gehad. Die met de floyd enzo. Dat was een heerlijk gitaar om snel op te spelen.

gerrekat
25 mei 2006, 10:44
De Beast vind ik juist een van de lelijkste BC RIch, de klassieke modellen vind ik gaaf. Ik heb een neckthru Mock gehad maar het was een draak van een gitaar, zeer slechte balans!

Anders Destium
25 mei 2006, 10:52
Bedenk vooral hoeveel geld je er aan uit kunt/wilt geven. De goedkope BC Rich series zijn rommel IMO, de NJ serie is daarentegen wel echt de moeite waard. Als je een gitaar koopt die maar een kleine verbetering is tov de gitaar die je nu hebt dan is het zonde van het geld. Bovenaan deze pagina staat voor allemaal prijsklassen een aantal tips gegeven.

Probeer gewoon het een en ander in de winkel, bijvoorbeeld ook Jackson DKMG, Ibanez RG1570 en kijk 2ehands!


Mijn favo BC Rich is de Mockinbird:

http://www.themusiczoo.com/naturalmockcombo.jpg

Cris
25 mei 2006, 10:57
En dan natuurlijk wel in die uitvoering. Dat ziet er gewoon geil uit. De bich mag er ook wel wezen in die versie trouwens. :D

Trick
25 mei 2006, 22:38
Raggen raggen ... BC Rich halzen zijn wel ok om op te shredden ook hoor. De feel is ongeveer hetzelfde als Jacksons. Toch wel redelijk snelle 24-frets halzen met een goede toegang tot de hoogste frets. 't blijft niet bij raggen hoor.
Yeah bc rich halzen vielen mij echt onwijs mee.. bijna hetzelfde als wat er op m'n kelly hing.

jointje
26 mei 2006, 14:35
welke halzen zitten er standaard op?
zijn dit goede?

d'oh
26 mei 2006, 14:48
die mockingbird is zo'n modelletje dat je tekent als klein kind

die gaat dan ook nog wel, al zou ik hem niet hoeven te hebben, alle andere bc-riches zijn echt te lelijk voor woorden

jointje
26 mei 2006, 15:10
als je in die muziekstijl speelt (hardrock-punk-metal)
dat je een andere soort van gitaar mooi vind. maar swat elk zijn smaak hé

Lord Abortion
26 mei 2006, 19:17
welke halzen zitten er standaard op?
zijn dit goede?

De halzen zijn te vergelijken met Jackson qua profiel dus ... Reken maar op een redelijk snelle hals, goed om op te shredden enzo, maar toch geen Wizard-profiel. Of de hals goed is, dat hangt af van de serie die je koopt.

gerrekat
26 mei 2006, 21:02
daar ben ik het iet zo mee eens, BC RIch nekken hebben een vol dun C profiel, Jackson een platte D en Gibsons een volle cette C en Deans een lichte medium dikke V. Maar goed misschien dat het voor de import series anders ligt. Ik heb een paar jaar geleden een NJ jr V gehad, was een aardige gitaar maar in die prijsklasse is beter te krijgen. Ik moet zeggen dat die stock BC Rich elementen helemaal niet verkeerd waren.

Ehick
28 mei 2006, 10:36
bc rich Bich is geniaal

peeke001
28 mei 2006, 12:00
Ik heb zelf 10 jaar op een Warlock NJ series gespeeld, ik ben er zeer tevreden
van, ook al is de body van multiplex. Ik weet niet of ze nu ook nog van multiplex gemaakt worden (lijkt me moeilijk met neck-thru-body).

Van de elementen en de hals ben ik ook zeer tevreden.

Deze gitaar beviel me goed, tot ik mijn Jackson Stealth tegenkwam, dit is
toch een veel betere gitaar, betere balans, echt hout en een nek die nog
de helft dunner is als die van mn Warlock.

De standaard elementen van Jackson vind ik wel slechter als die van BC rich,
maar dat heb ik opgelost met EMG's.

Ik zou toch voor een Jackson gaan aangezien deze in mijn ogen betere gitaren zijn in dezelfde prijsklasse als Bc Rich, bijvoorbeeld een leuke Dinky,
Rhoads of Kelly.

Lord Abortion
28 mei 2006, 12:08
Ik heb zelf 10 jaar op een Warlock NJ series gespeeld, ik ben er zeer tevreden
van, ook al is de body van multiplex. Ik weet niet of ze nu ook nog van multiplex gemaakt worden (lijkt me moeilijk met neck-thru-body).


Ik dacht niet dat de NJ series ooit uit multiplex gemaakt waren hoor, maar als het klopt dan zal dat wel ergens een modeljaar van '88 tot '93 zijn toen Class Axe de imports verzorgde. Daarbuiten zijn de body's van de NJ series steeds mahogany, maple of alder geweest.

gorgasm
28 mei 2006, 12:26
heb zelf paar jaar met n nj jrV gespeeld. Best leuke gitaren, en je kan er wel meer op dan raggen alleen, shredden ging ook best.

dude als jij n rich wil kopen doe je dat maar. Maar AUB niet zonder iets anders getest te hebben(ibanez, brain moore, jackson) ook hele dure.

duurste van me was 5.000€+ gitaar, n v van jackson met n spiegelbody. Kmoet zeggen dat deze gitaar me totaal niet beviel. Tijdens sliden deden mn vingers pijn van over de 'fretsscheidingen' te gaan.

mn V doe ik trouwens weg wegens niet bespeeld

Mauser
28 mei 2006, 12:47
Godver, jammer dat er geen NJ (NT) Jr. V's zijn met de oude B.C. Rich headstocks, als ik de verhalen erover lees zou ik er dan zo eentje kopen :)

Cris
28 mei 2006, 12:50
Ik heb nog wel een leuke jackson voor je te koop :D

Mauser
28 mei 2006, 13:14
Wat voor, en voor hoeveel? :P

Edit: Laat maar, ik zie het :P Is me toch te duur :P

gerrekat
28 mei 2006, 13:25
Ik heb nog wel een leuke jackson voor je te koop :D


iets te duur alleen......nieuwe kost € 975 bij musik produktiv, trek er 30-40% af voor een gebruikte in goede staat en dan hebben we een redelijke prijs. Sorry maar als je iets wil verkopen moet je niet zo opzichtig de nieuwprijs vragen dat slaat nergens op!

Bram+
28 mei 2006, 13:27
Inderdaad, die kan ik voor die prijs ook nieuw krijgen.

Als ik 'm zou willen dus.

Cris
28 mei 2006, 13:32
iets te duur alleen......nieuwe kost € 975 bij musik produktiv, trek er 30-40% af voor een gebruikte in goede staat en dan hebben we een redelijke prijs. Sorry maar als je iets wil verkopen moet je niet zo opzichtig de nieuwprijs vragen dat slaat nergens op!

Verdorie, je hebt nog gelijk ook. Dat scheelt nogal met Nederland zeg. Ik heb er hier meer dan 1100 voor betaald.

Keesz
28 mei 2006, 14:40
BC rich is crap man, kijk maar naar die gitaristen van slipknot, zodra hun muziek zwaardere shit verwacht, schakelen ze allemaal over op ibanez

Cris
28 mei 2006, 15:09
Slipknot whahahahhahahaahaha :seriousf:

Kaïn
28 mei 2006, 16:39
Niet slipknot uitlachen hea;) Die mensen maken ook gewoon muziek. :rockon:
BC rich customs zijn erg mooi maar de productie modellen zijn niet alles...

Cris
28 mei 2006, 16:44
Ah was meer vanwege de uitspraak.

glacius
28 mei 2006, 16:55
ik heb een neckthru mockingbird.. wel een nj serie
is een zeer goede gitaar nadat de pickups vervangen zijn

zal eens kijken of ik er een foto van heb... hij is te koop namelijk

vulvasonic
28 mei 2006, 17:27
ik heb een neckthru mockingbird.. wel een nj serie
is een zeer goede gitaar nadat de pickups vervangen zijn

zal eens kijken of ik er een foto van heb... hij is te koop namelijk

100 euri!!!!!!! :cheerup:

Keesz
28 mei 2006, 17:58
Slipknot whahahahhahahaahaha :seriousf:


ff als voorbeeld ;)

Cris
28 mei 2006, 17:59
ff als voorbeeld ;)

Gelukkig maar. :)

Maar dan nog. Als je zware tering herrie wilt maken heb je echt niet persé een Ibanez nodig hoor.

Mauser
28 mei 2006, 18:12
Was het niet zowieso dat Mick Thomson eerst met Ibanez speelde, en daarna pas met B.C. Rich?

Cris
28 mei 2006, 18:17
Nee, volgens mij niet.

Maar hij speelt nu echt niet op die Ibanez omdat hij ze zo geweldig vind hoor. Hij kon gewoon een dikkere endorsement krijgen daar.

Voor de lui is wat ze opp het podium gebruiken een gitaar hetzelfde als een hamer voor een timmerman. Gewoon een tool om hun vak uit te oefenen.

Thuis spelen ze hoogstwaarschijnlijk op een hele andere gitaar.(of niet).

:hippie:

Mauser
28 mei 2006, 19:58
Mick Thomson speelde dus wél op Ibanez voor B.C. Rich (herinner me het weer van die oude clips, hehe) maar waarschijnlijk issie weer terug bij Ibanez. En ik denk dat het idd gaat om endsorsements :)

Anders Destium
28 mei 2006, 19:59
Nee, volgens mij niet.

Maar hij speelt nu echt niet op die Ibanez omdat hij ze zo geweldig vind hoor. Hij kon gewoon een dikkere endorsement krijgen daar.

Voor de lui is wat ze opp het podium gebruiken een gitaar hetzelfde als een hamer voor een timmerman. Gewoon een tool om hun vak uit te oefenen.

Thuis spelen ze hoogstwaarschijnlijk op een hele andere gitaar.(of niet).

:hippie:

Heb jij soms iets tegen Ibanez?

Is zomaar een vraagje hoor :roll:

Cris
28 mei 2006, 20:05
Heb jij soms iets tegen Ibanez?

Is zomaar een vraagje hoor :roll:

Ik? nee hoor. Ik vind het alleen krom dat er mensen zijn dat bepaalde gitaren bij een bepaald genre horen enzo. bv Ibanez is alleen voor zware metal of dat dat een bibson word gezien als een metal slaggitaar en op sommige gitaren allen kan shredden en op andere niet.

Dat is dus gewoon echt onzin. Je kan vrijwel alle stijlen op elke gitaar spelen en hoe snel of langzaam je wilt. Alleen per persoon verschilt het welke die het lekkerst vind spelen.

Werd gewoon een beetje moet van dat gitaren in hokjes stoppen.

Anders Destium
28 mei 2006, 20:09
Het staat een beetje maf/hatelijk als jij zegt: "Maar hij speelt nu echt niet op die Ibanez omdat hij ze zo geweldig vind hoor"

Misschien heb je het wel niet zo bedoeld, het staat er wel zo ;)

Cris
28 mei 2006, 20:14
Het staat een beetje maf/hatelijk als jij zegt: "Maar hij speelt nu echt niet op die Ibanez omdat hij ze zo geweldig vind hoor"

Misschien heb je het wel niet zo bedoeld, het staat er wel zo ;)

Dat is het nadeel van internet. :hippie:

Maar wat is dus bedoel is dat gitaristen die beroemd zijn vaak als ze een endorsement krijgen van hun reguliere merk afstappen omdat ze bij een bepaald merk een goede deal kunnen krijgen.

De gitaren waar ze echt op geilen de bewaren ze wel voor andere momenten, en die dingen die ze op het podium gebruiken zijn vaak niks meer dan werktuigen.
:hippie:

Mauser
29 mei 2006, 08:29
Vaak hebben grote gitaristen met Endorsements ook Customs, dus naar hun eigen specs, dus ik denk niet dat het merk ze heel veel uitmaakt

zeppo
29 mei 2006, 09:31
10 snaren, en nog meer knopjes ...

http://www.peaveyt60.com/upload/images/bckoa1.jpg

Lord Abortion
29 mei 2006, 11:44
en 154 sounds!

AlterEgo
29 mei 2006, 17:01
wat doen alle knopjes?

Bram+
29 mei 2006, 17:08
Dat zou dit zo ongeveer moeten zijn:
http://www.nealmoser.com/images/Bich%20PMS%20control%20layout%20-%20450%20pix.jpg
Van de site van ome Neal.

http://www.nealmoser.com/Bichwiringdiagram.htm
Onderin staat het ook nog wat uitgebreider.

jointje
1 juni 2006, 16:42
maar gebruik je dan al die knopjes ?

Emocide
1 juni 2006, 17:25
haha als ik jou was zei ik gewoon een warlock nemen
ik speelde zelf toen ook ongeveer 2 jaar en ben tot op de dag van vandaag EXTREEM blij met die gitaar :) ik heb toen de 7 snaar gekocht maar 6 snaar zou hetzelfde spelen, als ik jou was zou ik gewoon een warlock nj halen spelen echt SUPER!!!

Mauser
1 juni 2006, 17:48
Welke serie? Ik neem aan dat je niet de Bronze series bedoelt.

jointje
1 juni 2006, 20:09
de NJ zegt hij

glacius
3 juni 2006, 14:12
100 euri!!!!!!! :cheerup:

*spam mode* 600 euro incl koffer en de seymour duncans die erin ziiten *spam mode*

Mauser
3 juni 2006, 14:50
de NJ zegt hij

Oja? Waar dan?

Edit: Laat maar, ik zie het al :D

grindminder
3 juni 2006, 14:58
Bedenk vooral hoeveel geld je er aan uit kunt/wilt geven. De goedkope BC Rich series zijn rommel IMO, de NJ serie is daarentegen wel echt de moeite waard. Als je een gitaar koopt die maar een kleine verbetering is tov de gitaar die je nu hebt dan is het zonde van het geld. Bovenaan deze pagina staat voor allemaal prijsklassen een aantal tips gegeven.

Probeer gewoon het een en ander in de winkel, bijvoorbeeld ook Jackson DKMG, Ibanez RG1570 en kijk 2ehands!


Mijn favo BC Rich is de Mockinbird:

http://www.themusiczoo.com/naturalmockcombo.jpg

idd erg mooi die Mockinbird, toch maar eens voor gaan sparen !