PDA

View Full Version : Kleine review van mijn CAA 2x12



future2future
11 mei 2006, 15:25
Ik heb sinds vorige week een Custom Audio 2x12, dus i denk ik schtijf er een klein reviewtje over! Ik gebruik hem in combinatie met een Mesa Mark IV. Ik had hiervoor een 1x12 mesa recto cab en ik moet zeggen dat dit echt een hele vooruitgang is! De kast is qua formaat redelijk compact, kleiner dan een bogner bijvoorbeeld. Maar omdat hij "ported" is heb je dezelfde sound en druk. Laag is gigantisch, zonder modderig te worden, blijft echt strak. Ik heb ook het gevoel dat deze kast beter klinkt met mijn versterker, lijkt wel of er meer dynamiek in zit. Ik moest een klein beetje de instellingen aanpassen omdat deze kast iets donkerder klinkt.Ik heb er een V30 en een G12B in zitten en ik moet zeggen dat ik deze combo erg goed vind klinken.
Hoewel ik ook tevreden was over die 1x12 zou ik nu toch niet meer terug willen.
Als je op zoek bent naar een goede 2x12 zou ik deze zeker is checken!!

Mitch
11 mei 2006, 15:54
En waar checken we dat ? :)

future2future
11 mei 2006, 15:56
haha bij erik vd Haar.

Josdevos
11 mei 2006, 16:01
Heb je hem zelf gewired? Want die kasten komen toch unloaded hé...

Ivm de grootte... Bogner is idd hoger maar smaller, en ik vind dat net handiger... :)
Nog altijd zeer draagbaar, vooral ook omdat hij minder diep is, klinkt 95% van een 4x12 en gaat minder onder je door dan zo'n lagere 2x12... En, hij heeft wieltjes!!! :satisfie:

http://users.pandora.be/brike/Custom/DSC00006.JPG

future2future
11 mei 2006, 16:16
Ja ik hem zelf gewired, komen inderdaad unloaded. Ik moest em naar de auto sjouwen, en ik was een 1x12 gewend, ik sjouwde me een breuk man! haha

AART
11 mei 2006, 16:26
ik zit eigenlijk een beetje te gassen op zo'n 4x12 :chicken:

future2future
11 mei 2006, 16:37
Ja kan ik begrijpen! Ik heb 2x12 gekozen omdat i het anders gewoon niet kan vervoeren. Ik weet trouwens niet of erik de 4x12's ook in stock heeft. Ik wist sowieso niet dat hij ook CAA cabs verkocht. Eerst gemaild met Musik Produktiv, maar duurde daar een half jaar! en hij had ze gewoon staan...

AART
11 mei 2006, 16:51
het enige wat mij tot nu toe tegenhou is de prijs.

700 excl. speakers en daar moet dus nog 400 aan speakers in...

robzilla
11 mei 2006, 17:20
het enige wat mij tot nu toe tegenhou is de prijs.

700 excl. speakers en daar moet dus nog 400 aan speakers in...

Dan kan je ook een Bogner halen..

future2future
11 mei 2006, 20:18
Is ook zo, maar het is ook leuk om iets te hebben wat niet iedereen heeft en zelfs zeer exclusief is!

robzilla
11 mei 2006, 20:28
Is ook zo, maar het is ook leuk om iets te hebben wat niet iedereen heeft en zelfs zeer exclusief is!

Zeker, ik geef je ook geen ongelijk.. Ik had het ook meer over de 4x12. De CAA 2x12 is ook wat compacter dan de Bogner..

Mitch
11 mei 2006, 22:29
Is ook zo, maar het is ook leuk om iets te hebben wat niet iedereen heeft en zelfs zeer exclusief is!

Ja, Bogner is ook een beetje de Opel in cab-land aan het worden :D

LordRiffenstein
11 mei 2006, 22:42
Heb een weekje of 2 de 4x12 getest van een vriend. Er zitten Celestion Century Vintage en Eminence Wizards in en het is een van de best klinkende cabs die ik ooit gehoord heb!

BartL
11 mei 2006, 22:44
http://users.pandora.be/brike/Custom/DSC00006.JPG
Om te janken...zo mooi :eek:

future2future
11 mei 2006, 23:06
Whaha tja opel he ;p nee bogner is ook zeer ok hoor, CAA is gewoon iets exclusiever

AART
11 mei 2006, 23:08
Ik vond Bogner cabs wat Vintage klinken, niet lekker voor mijn smaak.
Ik vond de Mesa Recto, Marshall AV! en de Crate BV Cab die ik samen hoorde met dat ding beter(getest met Dual Recto).

Die klonken gewoon wat moderner.
Alhoewel ik qua constructie en afwerking de Bogner wel super vond.

Als ik de verhgalen moet geloven is die CAA wat moderner gevoiced, zeker met de goede speakers erin.

future2future
11 mei 2006, 23:14
Ja hijs moden, maar ik haal er met gemak ook vintage tonen uit. Btw deze is Front-loaded terwijl mijn vorige rear loaded was, maaik hoor niet echt een gigantisch verschil (wel natuurlijk tussen 1 en 2x12) maar niet echt een verschil wat door deze verschillende configuraties veroorzaakt zou kunnen zijn.....naja

AART
11 mei 2006, 23:59
frontloaded zou strakker moeten zijn, heb het zelf helaas nog niet kunnen testen met mijn eigen cab, ga ik nog wel doen.

Maar ik hou juist van een modern gevoicde cab, zeker in combinatie met mijn Mark IV is een modern gevoicde cab heerlijk, dan krijg je van die heerlijke vette palm mutes en een stevig door de mix prikkende sound.

future2future
16 mei 2006, 01:04
Ja heb er mee opgetreden en was echt te gek. deze cab klinkt echt gigantisch. strak laag en goed mid en hoog. iedereen was zeer te spreken over de sound!

Hell's Engl
17 mei 2006, 18:24
Ja, Bogner is ook een beetje de Opel in cab-land aan het worden :D

Hmmmmmmmm......... Laat ik nou net 'n nieuwe Astra hebben besteld... Nu nog 'n Bogner dan....
Zal 't even bij mijn vriendin voorleggen.......

Whahahahahhahahaaaaa