PDA

View Full Version : aardingsprobleem solo switch



peeke001
11 mei 2006, 14:59
yow allemaal,

Ik heb twee solo switches besteld van tonetoys, een voor n vriend van mij,
netjes geleverd, geen probleem maar toen ik ze aan het testen was merkte ik bij alletwee een serieuze brom op als ze aanstaan en dus het volume een beetje verminderen, deze brom verdwijnt als ik ze van de grond afhaal en
op een stoel zet. Zou het een aardingsprobleem zijn (op een stoel is hij ook niet geaard)? Mijn kabels zijn in orde, ik heb ook geprobeerd om al de electrische apparaten zoals de computer enz. uit te zetten, maar dit hielp niet. Ik heb hem ook op andere plaatsen in de keten gezet, geen resultaat, brommen dus. Heeft er iemand een idee?

greetings, Peeke001

up-guitarman
11 mei 2006, 18:08
Moehaha, haal je wichelroede maar boven !!! Volgens mij zijn het aardstralen :D

peeke001
11 mei 2006, 22:08
Ik heb m net in de repetitieruimte getest: het zelfde resultaat, ik ben der toch niet zo tevreden mee en ik overweeg om hem terug te sturen.
We gaan ze alletwee nog een weekendje proberen en dan zien we wel.

Gearjunkie
11 mei 2006, 22:10
Staat er een pc of televisie o.i.d. in de buurt, die aanstond??

nielsduursma
11 mei 2006, 22:15
Staat er een pc of televisie o.i.d. in de buurt, die aanstond??

*uche uche*


Mijn kabels zijn in orde, ik heb ook geprobeerd om al de electrische apparaten zoals de computer enz. uit te zetten, maar dit hielp niet.

Dirk_Hendrik
11 mei 2006, 23:14
Call me stupid maar, zonder te browsen, wat moet een soloswitch doen?

peeke001
12 mei 2006, 00:17
je volume omhooghalen, een simpel pedaal met alleen een in- en uitgang, een potmeter en een switch om hem aan en uit te zetten. In theorie stel je hem in op vb 85%, je zet je geluid goed, en als je solo wilt spelen druk je op de switch en je hebt 100% volume, dan komt je solo beter door de mix.
In praktijk vind ik het maar bagger, je knijpt een heel stuk van je toon weg op 85% (zo speel je dus het meest) en t stomme ding ruist.

paulusdeBKB
12 mei 2006, 02:39
Goed idee dus, maar klote uitgevoerd. Jammer...

hassent
12 mei 2006, 08:14
Heb je 'm al eens geprobeerd zonder de rest van je pedalen? Dus Gitaar->Switch->Amp?

Als het dan beter is, stoort misschien één van je pedalen.
Weet je zeker dat er alleen maar een potmeter en een switch in zit?
Hij is toevallig niet adapter of batterij gevoed?
Heb je geen schematje of foto van de binnenkant?

Lutz
12 mei 2006, 10:07
Hoi,

ik had hetzelfde probleem met de black switch van Tone Toys,


heel simpel opgelost met de ground lift switch op men amp,

mischien werkt het ook voor jouw solo switch?


Trouwens ben je wel zeker dat je de juiste versie gebruikt? Want als ik me niet vergis is er 1 voor in de FX loop & 1 om voor de preamp te plaatsen...


Lutz

fullorder
12 mei 2006, 11:09
waarom neem je niet een simpel boost-pedaaltje? niet knijpen, maar boosten zeg ik altijd maar;)

peeke001
12 mei 2006, 13:43
Ik heb de 47 kilo-ohm switches, ik dacht dat dit de juiste keuze was?

dit stond er op de site:

Es gibt eine Version mit 470 Kilo-Ohm die überall dort eingesetzt wird, wo Gitarrenpegel anliegen. Bei aktiven Pickups, nach permanent eingeschalteten Effekten und im Effektloop gibt es eine Spezialversion mit 47 Kilo-Ohm.

Mijn Duits is slecht, maar ik dacht dat ik de 47 kilo-ohm versie nodig had, ik heb actieve pups en wil hem in een keten zetten.

Een groundlift heb ik helaas niet op mijn amps, heeft iemand een ander idee hoe ik dit simpel zou kunnen oplossen?

greetings, peeke001

peeke001
12 mei 2006, 13:44
oja, boosten lijkt me nu een beter idee dan je geluid afknijpen. :)

hassent
12 mei 2006, 13:56
Schroef 'm eens open en post eens een fototje, dan kunnen we zien wat er in zit. Dat praat een stuk makkelijker!

robzilla
12 mei 2006, 14:49
In je loop wordt die trouwens wel effectiever aangezien je dan dezelfde hoeveelheid gain behoud, alleen zachter..

peeke001
12 mei 2006, 19:02
goeie tip Robzilla, ik heb m net in de loop geduwd, dit gaat veeeeeeeeeel beter! En brommen doet hij ook niet in de loop, hoeraaaa!!!!, probleem opgelost!!, thanx Robzilla!!
In de loop doet hij wat ik er van verwacht had, dus ik ga hem daar mooi laten
zitten.

Fotos kan ik helaas niet posten want ik zit over mn uploadlimiet heen,
maar voor de geinteresseerden: ik heb het pedaaltje opengedraaid en er zit niets meer in dan 2 jack's, een schakelaar en een potmeter, dit is alles,
geen batterij, geen voeding, helemaal niets!

Stom van me eigenlijk dat ik er niet aan dacht hem in de loop te stoppen,
maar ik ben zeer tevreden met deze "simpele" oplossing.

Thanx, Peeke001