PDA

View Full Version : Cases: Alles in 1 of 1 voor rack en 1 voor top?



Lacrymosa
11 mei 2006, 13:38
Wat vinden jullie de pros en cons voor het alles in 1 systeem, dus een grote Case, maar daar je top en je 19" spul in

Als je het schuim om je top redelijk ruim neemt, heb je altijd nog ruimte voor verandering, en als je een paar extral HE in je rack neemt heb je daar ook meer speling

maar hoeveel van jullie werken met zon systeem?

BeeJee
11 mei 2006, 15:25
Een alles-in-een oplossing lijkt me alleen interessant als je een vrachtwagen hebt waar de spullen een groot deel van de tijd in doorbrengen. Als je dat telkens zelf moet gaan vervoeren, dan knap je er heel snel op af denk ik, qua gewicht en omvang (trappen zelfs buiten beschouwing gelaten)... Zo'n oplossing is echt iets voor de podium-pro's.

The Chief
11 mei 2006, 16:34
inderdaad, ik geef toe, het ziet er retecool uit zo'n all-in-one case, maar vervoer dat maar eens...

B_2_the_a
11 mei 2006, 21:55
Het is ook niet rock 'n roll :P

ik heb het wel zo met mijn basssetup(19 inch basstop) en ik ben bezig met wat materiaal voor in de rack

Ad Sluijter
12 mei 2006, 04:58
Ik heb zelf een grote kist voor alles in één en de andere gitarist in de band heeft twee kleinere. (check site van Paul Lenders)

Het heeft beide zo zijn voor en nadelen. Een grote kist scheelt wat tijd bij krappe change overs, maar is eigenlijk alleen met een vrachtwagen makkelijk te vervoeren.

Twee kleinere kisten hebben als voordeel dat ze ook met de wat kleinere busjes makkelijker meekunnen en dat je wat meer vrijheid hebt met het plaatsen van je apparatuur. Zo hoeft je speakercabinet dus niet altijd op het podium te staan om zo je rackgedeelte nog te kunnen zien (ivm stemmen of zo) en zeker met kleinere podia kan dit erg veel schelen qua podiumgeluid.

Dit laatste is afgelopen tour bij ons vaak een groot voordeel gebleken. Na deze tour zijn we echter met extra isocabs voor de versterking gaan werken en maakt het voor ons niet zo heel veel meer uit, maar daarvan afgezien zou ik dus twee kleinere kisten adviseren.

Groetjes, Ad

Chiel
12 mei 2006, 09:46
+1

Ik zou een alles-in-één case enkel overwegen als je gear lekker mag blijven staan in een bus/vrachtwagen. Of je speelt sporadisch en je neemt het ongemak van het vele sjouwen voor lief, dat kan uiteraard ook.
Overigens, nu het seizoen weer volop van start is speel ik steeds meer openbaar op de grotere podia. Iedere keer betekend dat dus dat mijn hele hebben en houden het podium opgetilt moet worden:nervous:. En dat is niet altijd even fijn. Kleine gigs doe ik overigens ook al met een klein floorboardje en een Studiotone. Tja, in het begin is een grote racksetup helemaal de Bomb, maar naar een tijdje verlang je toch wel naar een wat meer portable setup is mijn ervaring.

LordRiffenstein
12 mei 2006, 09:56
Ik heb alles apart en dus veel troep te dragen maar ik loop liever een keertje meer dan in 1 keer mijn rug te kraken. Mijn setup bestaat uit:

-2 gitaarkoffers
-groot pedalboard, in flightcase materiaal
-tas met alle kabels en resever spullen ed
-Engl 2x12 van ongeveer 30kg
-head in flightcase
-10HE rack

Indien mogelijk stapel ik het pedalboard en de 2x12 op het rack zodat ik de boel kan rijden. Voor de head in case gebruik ik een steekkarretje.

AART
12 mei 2006, 10:54
Misschien zou je een alles in een case kunnen maken die op te splitsen is.

(boven en onder gedeelte, die samengevoegd kunnen worden met een kliksysteem ofzo).

http://i15.photobucket.com/albums/a398/noodlesatf/New%20Toy/rigfront.jpg

zoiets dus, waarvan je het rackgedeelte en head gedeelte ook los kan maken van elkaar.

Wormaap
12 mei 2006, 12:27
Even volledig offtopic, maar grappig dat die case op zich best net spul erin heeft zitten, maar dan'n AKG WMS-40 receiver, die toch wel de naam heeft een van dé slechtste wireless-sets te zijn.

AART
12 mei 2006, 13:07
tja, daar kan ik helaas niks aan doen.

Het setje is trouwens van Noodles op het grailtone boogie board.

Anavrin
12 mei 2006, 13:16
ik heb op dit moment een alles in 1 gator kunststof 6HE case. Daar zitten m'n amp (3HE) en m'n tuner (1HE), en m'n zender/receiver (1 HE) in.

Dit geheel weegt ongeveer 40 kilo, en ik begin er de laatste tijd toch serieus over te denken om m'n amp maar weer terug te doen in de houten 4HE die ik nog heb staan, en er een houten 2 HE bij te kopen voor m'n zender en tuner. Dit vanwege het gewicht, maar ook vanwege het feit dat ik als bassist vaak bij het aankomen bij een gig tot de conclusie kom dat er een combo staat ipv een speakerkast, en dan dus m'n amp (van ongeveer 35 kilo) niet eens gebruik...
Zo kan ik dan bij optredens waar er al een combo staat alleen die 2HE meenemen (van een kilo of 8 (incl houten case))

robzilla
12 mei 2006, 14:46
Misschien zou je een alles in een case kunnen maken die op te splitsen is.

(boven en onder gedeelte, die samengevoegd kunnen worden met een kliksysteem ofzo).

http://i15.photobucket.com/albums/a398/noodlesatf/New%20Toy/rigfront.jpg

zoiets dus, waarvan je het rackgedeelte en head gedeelte ook los kan maken van elkaar.

Das dan eigenlijk niet nuttig aangezien die bovenste case nu groter is dan die hoeft te zijn. Je kan nu net zo goed gewoon een los (normaal) rackje meenemen..

FrankS
12 mei 2006, 15:04
ik heb op dit moment een alles in 1 gator kunststof 6HE case. Daar zitten m'n amp (3HE) en m'n tuner (1HE), en m'n zender/receiver (1 HE) in.

Dit geheel weegt ongeveer 40 kilo, en ik begin er de laatste tijd toch serieus over te denken om m'n amp maar weer terug te doen in de houten 4HE die ik nog heb staan, en er een houten 2 HE bij te kopen voor m'n zender en tuner. Dit vanwege het gewicht, maar ook vanwege het feit dat ik als bassist vaak bij het aankomen bij een gig tot de conclusie kom dat er een combo staat ipv een speakerkast, en dan dus m'n amp (van ongeveer 35 kilo) niet eens gebruik...
Zo kan ik dan bij optredens waar er al een combo staat alleen die 2HE meenemen (van een kilo of 8 (incl houten case))Wel verstandig om te doen ja. Temeer omdat die Gators niet zo stevig zijn. Liep ik laatst met mn 6HE rack (Gator) van ook zo'n 40 kg de trap op bij P60, kraakt dat handvat ineens los :S Ging wel goed verder, maar nu maar 2 houten cases aangeschaft ;)

wimmeltje
12 mei 2006, 15:39
Ik heb een top en tussen mijn top 4x12 speakerkast heb een 2 he rek staan met een multi FX. Heb 3 dingen om te sjouwen en loop wel twee keer. Werkt perfect voor mij. Ik moet ook trappen op namelijk.

ieme
24 mei 2006, 15:51
ik heb het 2 keer met een verschillende case geprobeerd maar speel liever met een losse head, rack en cabs... daarom staat mijne te koop!