PDA

View Full Version : Het koppelen van sporen in Cubase SX



TIMBER
11 mei 2006, 13:17
Werk al een tijdje met Cubase SX2.0 en mijn vraag is of ik sporen kan koppelen om ze zo gezamenlijk harder of zachter te zetten... zoja hoe..!!!

Voorbeeld: Als ik het drumstel op 6 sporen heb staan en voorlopig goed heb uitgemixt dan wil ik het gehele drumstel en dus al die 6 sporen in 1 keer harder en/of zachter kunnen zetten..!!!!

Dridon
11 mei 2006, 16:50
Met shift of control alle sporen selecteren en dan in de mixer er een omhoog schuiven, weetniet of dit de exacte manier is, heb cubase niet bij de hand...

bert k
11 mei 2006, 17:52
Bijna. Net ff geprobeerd. Eerst in de mixer met control alle kanalen selecteren (bovenin kanaal op dat smalle strookje klikken)
Dan met rechtermuisknop op kanaal klikken en "Link channels" doen.

Ic3gl0vE
11 mei 2006, 17:56
als je meerdere bussen hebt op je geluidskaart, kun je ook alles toewijzen aan een group channel en zo met 1 fader alles regelen.

TIMBER
12 mei 2006, 10:40
Bijna. Net ff geprobeerd. Eerst in de mixer met control alle kanalen selecteren (bovenin kanaal op dat smalle strookje klikken)
Dan met rechtermuisknop op kanaal klikken en "Link channels" doen.

Thanks.. werkt idd perfect..!!!

TIMBER
12 mei 2006, 14:34
Nou het werkt hier op mijn P3 perfect maar op mijn P4 dus niet..!!!! Kan dat aan bepaalde instellingen liggen of zit er gewoon een bug in mijn geripte versie.... dat dat kan snap ik maar het is beide keren dezelfde geripte versie..????

harrie-beton
12 mei 2006, 15:00
als een geripte versie niet werkt is dat 1-0 voor de makers van Cubase..
Illegale software wordt niet ondersteund op dit forum helaas.


Denk trouwens wel dat het hem in de installatie, XP, soundcard, geheugen of settings zit want als een Pentium III het kan dan kan een Pentium IV het ook.

TIMBER
13 mei 2006, 09:52
als een geripte versie niet werkt is dat 1-0 voor de makers van Cubase..
Illegale software wordt niet ondersteund op dit forum helaas.

Das mooi maar heb 6 jaar geleden eens het originele pakket gekocht en daarna twee keer geupgrade..!!!! Al met al bijna 1500 euro achterop...!!!! Kortom kan me niet echt schuldig voelen over het niet al te gebruikersvriendelijke marketing beleid van Steinberg..!!!!



Denk trouwens wel dat het hem in de installatie, XP, soundcard, geheugen of settings zit want als een Pentium III het kan dan kan een Pentium IV het ook.
Zal eens kijken..!!!!

TIMBER
15 mei 2006, 12:32
Nou toch maar weer eens diep in de buidel getast en een officiële upgrade naar Cubase SX 2.0 gekocht...!!! Nou helpt dus geen bal... de Link Channels optie werk nog steeds niet... verder zijn beide PC's sterk vergelijkbaar qua hardware en besturingsysteem. Enig verschil zit hem in processor + moederbord en de soundkaart..!!! In de Pentium 3 zit een Creative Live kaart in en in de Pentium 4 zitten twee x Terratec EWS 88 MT..!!!

bert k
15 mei 2006, 13:35
Hm, geen idee wat het kan zijn. Ik heb zelf in mijn AMD computer een Terratec EWX 24/96 zitten, dus ik denk haast niet dat het aan je kaart ligt.

guhlenn
15 mei 2006, 14:26
heeft cubase geen user base dan? als je legaal drasait kan je daar toch gewoon terecht?

TIMBER
16 mei 2006, 07:22
heeft cubase geen user base dan? als je legaal drasait kan je daar toch gewoon terecht?

Daar kon ik pas terecht nadat ik gister wederom een officiële upgrade gekocht heb he... en zoals meestal duurt dat even voordat daar een reactie op komt..!!! Hoop dat men er iets mee kan..!!! Verder denk ik ook niet dat het aan mijn kaart ligt want dan had ik in SX 1.0 er ook last van moeten hebben..!!!!

amon
16 mei 2006, 21:24
Je kunt ook een groep maken: tracks selecteren en dan ctrl+G. Alles wat je bij de ene doet gebeurt ook bij de anderen, als je enkel op 1 track oid iets wilt moet je dat met ctrl of alt ingedrukt doen.

amon
16 mei 2006, 21:48
edit: foute topic....

Ic3gl0vE
16 mei 2006, 23:17
Je kunt ook een groep maken: tracks selecteren en dan ctrl+G. Alles wat je bij de ene doet gebeurt ook bij de anderen, als je enkel op 1 track oid iets wilt moet je dat met ctrl of alt ingedrukt doen.


dat had ik al ongeveer gezegd ja

Het link channel gebeuren hoort gewoon te werken... reïnstall ed. werken ook niet?

TIMBER
17 mei 2006, 12:56
Het link channel gebeuren hoort gewoon te werken... reïnstall ed. werken ook niet?

Neen... noppes nada enz... ook via Steinberg kom ik niet verder..!!! Overigens werkt het op mijn laptop ook niet..!!!