PDA

View Full Version : 19" frame met connectors



Lord Abortion
11 mei 2006, 11:23
Ik zit al een tijdje met het idee om een mooi rack te bouwen vol effecten voor bij mijn Framus Dragon. Nu heb ik al een 19" equalizer en een 19" effectenbak en normaal ga ik deze zomer daar nog wat toestellen aan toevoegen en ook effectief een rack kopen.

Ik stoor me op optredens vaak aan bands die veel tijd nodig hebben om alles op te zetten en dus wil ik daar met mijn setup althans een oplossing voor. Aan de voorkant van het rack zouden dus drie connecties moeten komen:

* send (naar wah)
* return (van wah)
* midi

Ik weet dat Neutrik frames maakt met diverse connecties en ik zou zoiets willen dus. Maar ik heb nog niet volledig verstaan hoe het juist werkt. Je hebt dus op die rackadapter volgende jack zitten:

http://www.neutrik.com/images/ock/products/view/210_205371.jpg

Moet je daar dan achteraan een kabel aan vastsolderen, of kunnen deze modules daarop vastgemaakt worden:

http://www.neutrik.com/images/ock/products/view/210_37281.jpg

En een tweede vraag: Is een midi-connector gewoon een 5-pin DIN/XLR?

En een derde vraag: bestaan er kleurcode-dingetjes voor die connectors?

Wormaap
11 mei 2006, 11:28
Waarschijnlijk ga je moeten solderen.
Neutrik heeft kleurdingetjes voor op de pluggen, voor op de connectors zou ik het zo snel niet weten.
En een MIDI-connector is inderdaad een 5-pin DIN-aansluiting. Hierbij worden voor MIDI zelf maar 3 pinnen gebruikt (andere 2 voor power over MIDI ofzo, don't shoot me if I'm wrong) dus als je'n beetje handig bent kun je je MIDI-kabel verlengen met XLR-kabels ;)

LordRiffenstein
11 mei 2006, 11:44
Je moet die Neutrik spullen inderdaad solderen. Ik gebruik voor midi een gewone 3-pin XLR omdat ik geen phantom gebruik. Dit heeft als bijkomend voordeel dat ik mijn midi-kabel tussen pedalboard en rack gewoon kan vervangen door een micro-kabel.

Jimi Hendrix
11 mei 2006, 12:21
Je moet die Neutrik spullen inderdaad solderen. Ik gebruik voor midi een gewone 3-pin XLR omdat ik geen phantom gebruik. Dit heeft als bijkomend voordeel dat ik mijn midi-kabel tussen pedalboard en rack gewoon kan vervangen door een micro-kabel.

't is ook mogelijk om 3 pins XLR te gebruiken met phantom.
Althans zo werkt 't wel bij mijn controller.

fhensen
11 mei 2006, 12:51
Lijkt me een beetje moeilijk bij Midi, aangezien midi alle drie de aders gebruikt. Vandaar dat je een 5-aderige midi kabel nodig hebt voor Phantom.

Jimi Hendrix
11 mei 2006, 13:30
Lijkt me een beetje moeilijk bij Midi, aangezien midi alle drie de aders gebruikt. Vandaar dat je een 5-aderige midi kabel nodig hebt voor Phantom.

Je hebt er blijkbaar meer verstand van dan ik, maar 't is een feit dat 't bij mij wel zo werkt.
Type controller: Ernst Navigator.
Ernst heeft een kastje meegeleverd waar je aan de ene kant de voeding en MIDI inplugt, aan de andere kant zit een...... 3 polige xlr-aansluiting.

Lacrymosa
11 mei 2006, 13:36
Welke pinnen zijn dit dan?
Want das wel lekker makkelijk, floorboard met XLR (of zelfs speakon, heb ik nog over) en netjes alle in/uitgangen in je rack

Jimi Hendrix
11 mei 2006, 13:42
Welke pinnen zijn dit dan?
Want das wel lekker makkelijk, floorboard met XLR (of zelfs speakon, heb ik nog over) en netjes alle in/uitgangen in je rack

Ik neem aan dat 't echt fantoomvoeding is (dus niet zichtbaar op de afzonderlijke pinnen) en dat het in de navigator weer wordt omgezet in voeding en data. Weet niet precies hoe fantoomvoeding werkt, moet je ff googlen.

Je zou vermoedelijk 2 van die kastjes kunnen bestellen bij Ernst of zelf maken, eentje om XLR te maken van MIDI en voeding en eentje om de XLR weer om te zetten in voeding en MIDI.

caelin
11 mei 2006, 18:54
ja dat wil ik ook !!!!

eigenlijk wil ik mn rack aleen aan de voorkant open maken en dan alles kunnen doen ....
en nee ik zet mn eindtrap er niet achterste voren in hahaha

maar dan moet je dus zelf solderen ?
hmm word met midi wel moeilijk denk ik ?

er bestaan dus geen apperaatjes voor ?

B_2_the_a
11 mei 2006, 21:49
je kan er ook 2 van maken :) is nog beter maar dan moet je wel je wah aanpassen

je kan een stereo stoer naar je wah laten lopen, dat scheelt weer 1 kabel


pm me als meer info wil :)

Lord Abortion
11 mei 2006, 22:08
je kan er ook 2 van maken :) is nog beter maar dan moet je wel je wah aanpassen

je kan een stereo stoer naar je wah laten lopen, dat scheelt weer 1 kabel


pm me als meer info wil :)

Lijkt me wel een goed idee eigenlijk, dan zet ik op mijn floorboard gewoon een klein boxje dat terug splitst naar 2 monokabels. Ik neem aan dat het met een stereokabel gewoon 2 hotte signalen zijn en een gedeelde ground?

B_2_the_a
12 mei 2006, 10:11
jupz

je hebt zelfs geen eens een boxje nodig :)

gewoon wat draadjes in je wah aanpassen :)