PDA

View Full Version : Effectenloop overstuurd ...



up-guitarman
10 mei 2006, 21:24
Hoi,
Ik ben zo'n beetje in de testfase voor het gebruik van delay e.d. in de FXloop !!!

Nu kom ik voor het volgende probleem te staan: Zo gauw ik wat harder aansla zit er een oversturing in, soms is dit bruikbaar maar over het algemeen vrij storend ...

Ik gebruik de serie loop (van een JCM600) en de pedalen in de loop zijn een Boss TR-2 trem, Boss PH-1r Phaser en een Wasabi Delay.

Iemand enig idee waar dit probleem kan liggen ???

Alvast bedankt,
Erik

up-guitarman
11 mei 2006, 00:09
PS: Kan dit bvb. aan het feit liggen dat ik de effecten voor de pre-amp en Fx-loop tesamen voedt ???

paulusdeBKB
12 mei 2006, 02:38
Het zou idd kunnen dat je net te veel van je voeding vraagt en dat je delaypedaaltje daarvan over zijn nek gaat. Met een 9-voltsblokje is dat eenvoudig te testen natuurlijk.

Verder kan het zijn dat een van de andere pedaaltjes een volumeknop heeft die te hard staat, maar ik denk niet dat dat het is.

up-guitarman
12 mei 2006, 09:09
Het zou idd kunnen dat je net te veel van je voeding vraagt en dat je delaypedaaltje daarvan over zijn nek gaat. Met een 9-voltsblokje is dat eenvoudig te testen natuurlijk.


Mja, ik weet het niet, feit is wel dat de voeding het wel trekt volgens mij want dat alles goed werkt als ik de hele FX-keten tussen gitaar en amp zet !!!

Ik was wat aan het opzoeken gisteren. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat een FXloop op lijnniveau werkt ipv op gitaarsignaalniveau?
En dat mijn pedaaltje dit niet aankunnen? (of één van de pedaaltjes ...)

paulusdeBKB
14 mei 2006, 13:49
Zeker voor een delaypedaaltje zou een FX-loop op line niveau geen probleem mogen zijn. Fabrikanten weten dat delay's vaak in de FXloop worden gebruikt. Maar test even met een 9-volts blokje, dan kan je in ieder geval de voeding als probleemveroorzaker uitsluiten.

up-guitarman
15 mei 2006, 10:48
Bedankt !!!
Ik heb het getest maar een aparte adapter voor de loop helpt ook niet en het is momenteel vooral de delay die problemen geeft !!! (de andere pedalen (TR-2 en PH-1r ook maar minder opvallend ...)