PDA

View Full Version : Floyd Rose Afstellen



Buckley
10 mei 2006, 20:42
Hallo, ik heb een vraagje.

Ik ben van plan m'n gitaar met Floyd Rose in drop C te zetten, maar ik weet alleen niet hoe het gaat met het afstellen van de Floyd Rose.

Ik hoorde iets over de veren of de schroeven die je vaster of losser zou moeten zetten, kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Buckley

bert k
10 mei 2006, 20:56
Hoi Buckley, welkom hier. Ik ga je vraag naar het Electrische gitaren forum verplaatsen, daar is je vraag al vaker langsgekomen. Hiet zitten meer de soldeerbout-types...

Nickname
10 mei 2006, 21:01
Nou.. daar komt ie van een echt soldeerbout type. Een floyd omstemmen is een HELS karwei.. aangezien je naar drop c gaat komt er minder spanning op je snaren te staan dus moeten je veren ook iets losser. Het is een beetje aanvoelen en blijven stemmen tot het klopt.. lukt het niet? veren weer ietsje losser, steeds weer blijven stemmen tot het klopt. Uiteindelijk moet hij gestemd zijn en parallel aan je body liggen. Succes ermee :)

AART
10 mei 2006, 21:28
hhel simpel als je de floyd eenmaal door hebt, als je in de buurt zou wonen had ik em in een half uur netjes staan en in drie kwartier helemaal perfect en geintoneerd.