PDA

View Full Version : Toch weer terug naar G-major



skabouter
10 mei 2006, 19:26
poeh, sinds mijn ouwe G-major kapot ging (een verhaal wat je bij veel mensen hoort) wist ik nie of ik nog terug wilde naar die onzekerheid............
toen heb ik maar een Replifex gekocht. Prima FX`s, minstens zo goed, stuk meer, onafhankelijk in te stellen enzo, allemaal koek en ei
maar toch vond ik hem niet lekker editen en het ding leek wel een eigen leven te leiden. het was gewoon niet vertrouwd!

nou heb ik die met winst weten te verkopen en van de winst kon ik een G-major (van nocki)terugkopen, en die zit nu weer in mn rack. vandaag ff een paar uur zitten editten/presetten, en hij klinkt weer als vanouds, maar nu zonder defecten hij is in erg goeie staat, niets hapert, dus ik denk dat ik weer een tijdje vooruit kan! :)

maar de boodschap: G-major flikt t m toch maar weer, toch helemaal mijn ding qua FX en prijs, prima apparaat! als ie maar nie stuk gaat :D

Kaboemba
10 mei 2006, 19:35
Damn als ik dat eerder wist dan zat er misschien wel een ruil in, had je meteen een rek kunnen kopen bij mij :satisfie:

skabouter
10 mei 2006, 21:19
kheb al een rack :)

qwertyuiop
10 mei 2006, 21:27
mijn G-major zit al een jaar of 3 a 4 in mijn rack, de knoppen vallen er inmiddels vanaf, de parameter-knop (die draaiknop rechts) doet het vaak niet, en nu kan ik sommige parameters niet eens meer instellen (kom gewoon niet meer op de goede page terecht...) maar ik koop zo weer een nieuwe! de effecten zijn top! zeker de stereo-delays en chorussen.

skabouter
10 mei 2006, 21:35
en zo zit het:)

habberdoedas
14 mei 2006, 01:39
Yep helmaal me eens. G-Major.......is het. Werkt na 5 jaar nog steeds vlekkeloos in mijn rack. Nog nooit problemen me gehad en de effecten zijn voor mijn muziek prima te gebruiken.......

AART
14 mei 2006, 10:46
ska, hoe staat het eigenlijk met je plannen voor een groot rack, je wilde toch iets met een quad ofzo ooit?

Nocki
14 mei 2006, 16:00
Leuk Ska! ben blij dat je blij bent.

laten we allemaal blij zijn voor Ska... :-)

skabouter
14 mei 2006, 20:09
dankje nocki:)

en Aart, tja het lijkt me nog steeds een erg leuk plan. maar ik denk dat het er voorlopig niet aan gaat komen zitten. ik ben nog steeds verliefd op mijn Framus, en wil daar geen rack voor inruilen denk ik. bovendien is dat echt niet te tillen, en dat is iets waar k ook aan moet denken.

bovendien ben ik nu bezig met de aanschaf van pedals (ook erg leuke dingen :) )
en voor ik heb wat me precies bevalt, en voor eht netjes is weggewerkt op leuk pedalboardje zijn we weer wat euro`s verder :D nog ff geen monsterrack dus toch maar :)

AART
14 mei 2006, 21:31
dankje nocki:)

en Aart, tja het lijkt me nog steeds een erg leuk plan. maar ik denk dat het er voorlopig niet aan gaat komen zitten. ik ben nog steeds verliefd op mijn Framus, en wil daar geen rack voor inruilen denk ik. bovendien is dat echt niet te tillen, en dat is iets waar k ook aan moet denken.

bovendien ben ik nu bezig met de aanschaf van pedals (ook erg leuke dingen)
en voor ik heb wat me precies bevalt, en voor eht netjes is weggewerkt op leuk pedalboardje zijn we weer wat euro`s verder :D nog ff geen monsterrack dus toch maar :)

is het clean en de scheur van een quad niet nog beter? :satisfie:

skabouter
14 mei 2006, 21:37
dat weet ik niet, ik heb hem nooit gehoord :$ maar ik weet wel dat ik ECHT verliefd ben op mijn framus, echt helemaal mijn ding:) en tot nu toe zijn alle mesa`s die ik wel gehoord/gespeelt heb niet mijn ding..........nu nog niet de moeite waard denk ik dus

hey, aart, wat voor setup heb jij nou eigenljik precies? heb je een gear-site of fotos ofzo?

AART
14 mei 2006, 23:30
@Ska en lekker off-topic:

ehm, momenteel is het in aanbouw, ik zal even wat op het inet pleuren voor je.

Is:

Ibanez RGT3020 met EMG 85 en Ibanez RG470 met EMG 85.

>

Mesa/Boogie Mark IV(Rackmounted)
Behringer BTR 2000
2x12


Word:

De Mark IV zit dus in een rackmountkit en komt samen met de behringer racktuner, wat fx en midi switching, een wireless en misschien een ADA MP 1 ofzo in een 10he rack.

Fototjes:

http://img79.imageshack.us/img79/9744/afbeelding0159ss.th.jpg (http://img79.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0159ss.jpg)


http://img79.imageshack.us/img79/4454/cimg06005mb.th.jpg (http://img79.imageshack.us/my.php?image=cimg06005mb.jpg)


Maar het ligt een beetje los nog, hoop over een maandje een begin te hebben aan mijn rackje.

skabouter
15 mei 2006, 12:33
ohwja tuurlijk, je had nocki`s amp (wie heeft er GEEN apparatuur die van nocki is geweest? :D). mooie rackmount!! en is dat een zelfbouw 2x12? ziet er netjes uit! wel cool plan die 10HE, zoiets was ik ook van plan, alleen dan 14 HE. en 2x2x12. maargoed, gaat dus (voorlopig) niet door

Nocki
15 mei 2006, 12:35
Serker nog... Zelfs Nocki heeft ooit spullen gekocht die eerder van Nocki zijn geweest... :)

skabouter
15 mei 2006, 12:57
ieme kan er ook wat van anders :D ik heb best veel van zn ex-gear :D

AART
15 mei 2006, 13:05
Jep, deze was van Nocki ja, en ik wil hem dan ook erg bedanken voor zijn (aangeleerde?)zeeuwse zuinigheid, hij is nog in perfecte staat, technisch en uiterlijk. Dit is trouwens mijn tweede Mark IV, mijn eerste is via Orpheo naar Epicenturiesnogwattes gegaan.

Die 2x12 is idd zelfbouw, moet nog spekerdoek op en hoekjes ed, maar daar ben ik heel traag mee.

almarvk
15 mei 2006, 13:20
Hoe bevalt trouwens die Behringer tuner?

AART
15 mei 2006, 13:34
Prima, geen klachten over, doet zijn werk prima.

Liet em gister van mijn kast pleuren, vrij hard, maar dat deed hem niks.
mooi ding voor weinig geld.

skabouter
15 mei 2006, 15:11
waar heb je die gehaald? winkels in alkmaar hebbe hem nog nie binnen, net als die floortuner (Waarvan gezegt wordt dat ie nooit uit zal komen)

en nogmaals, mooie 2x12! (omdat het zelfbouw is!) wat voor doek komt erop, en wat voor speakers heb je erin?

AART
15 mei 2006, 15:55
Dank je! :)

er komt zwart doek op, zoals mesa's, en chromen hoekjes en handvat.
Er zitten twee Eminence GB12's in, en daar heb ik een beetje een haat/liefde verhouding mee, de ene dag vind ik ze geweldig en de andere dag wil ik weer V30', maar of dat aan de speakers ligt of aan GAS :satisfie:

over die behringer:
dirk witte is de enige winkel in europa die ze had, en er waren er maar 2 of 3, dus ik ben een van de weinigen in europa met zo'n ding, er zat namelijk een productiefout in, de draaiknop zou te zwaar draaien, maar dat is bullshit, draait prima.

Geeft wel aan trouwens dat behringer op de kwaliteit let!

Maar voor de 70 of 80 euro die hij moet kosten is hij echt de moeite waard.

almarvk
15 mei 2006, 16:11
waar heb je die gehaald? winkels in alkmaar hebbe hem nog nie binnen, net als die floortuner (Waarvan gezegt wordt dat ie nooit uit zal komen)


En daar baal ik dus weer van...

AART
15 mei 2006, 16:14
die tm100 ofzo hoor je idd al helemaal niks over, er zijn er ook geen bekend buiten de tekentafel volgens mij.

de BTR 2000 zijn er nu een paar van, de TM100 echter, nooit gezien...

BartL
15 mei 2006, 17:45
Serker nog... Zelfs Nocki heeft ooit spullen gekocht die eerder van Nocki zijn geweest... :)
Hehe...

'k ken nog zo iemand :D