PDA

View Full Version : van halen - panama :) met 30 graden



DTmaster
10 mei 2006, 12:39
hallo


ik weer ff wat gemaakt , eigen nummers komen er binnekort ook aan maar dat kost ff wat tijd :)


Veel plezier


http://www.putfile.com/dtmaster

check ff op de naam van de halen

VHsologitarist
11 mei 2006, 00:42
Hey Dtmeastro :D,

Tja.. ik vind hem enigszins wel mooi en anderzins niet zo heel:
omdat ik het nummer goed ken vind ik het jammer dat sommige toonkeuzes anders zijn en accentjes anders gelegd worden (wel creatief overigens dat je je eigen draai eraan hebt gegeven), wel ethisch punt waar welliswaar een discussie over zou kunnen komen.
Over je "Tone", geluid ;), daar mag cker wel wat meer bas weggedraaid worden. Af en toe kom je in de frequentie van de bas terecht.
En er mag wel iets minder gain op zitten.
Ik mis de expressie in de solo en de zuiverheid van de noten (dit ligt gedeeltelijk aan je sound). Je speelt te gehaast en sommige stukken klinken meer metal achtig doordat je de bassnaar tevaak aanslaat. Daarnaast mag je je tremelo (je pookje) iets beter gebruiken (zoals Van Halen dat zou doen).
Klinkt goed he ;) wat hierboven stond is wat ik ervaarde en wou dat met je delen. Dus geen afkrakerij.. Daar heb ik zelf ook een hekel aan.

p.s. stukje bij 03:11 is cker VET!! 8)


Grtz
Fer

DTmaster
11 mei 2006, 09:02
Ok thanx :) hahaah hey maar ff vraagje die ook aan andere stelden....




het was wel wat teveel gain maar ach ik ga er nog meer Van Halen , maken dus weet iemand de setting van Eddie van Halen dus


1 gain

2 bass

3 treble

4 presence

5 drive

6 chancel vol

Thanx

VHsologitarist
11 mei 2006, 14:52
haha... moet jezelf ff tweaken tot je er dicht in de buurt komt.


Ik zou het zo niet 1 2 3 durven te zeggen (maar je bas en gain staan in ieder geval te hoog). ;)
succes

DTmaster
12 mei 2006, 13:37
weet je wat... ik ga hem vanavond wel opnieuw doen en alle tips die neem ik mee , ook zal ik ff de tab weer raadplegen want dit was zo uit het hoofd gedaan ... ben benieuwd wat je/jullie van zal vinden

Groeten

DT

DTmaster
12 mei 2006, 19:25
aangezien ik op verschillende sites nog wat tips had gekregen heb ik hem even verbetert , het niet echt superzz maar verglijk maar met de ander , dan is deze wel beterz


site : http://www.putfile.com/dtmaster

naam: van halen panama even wat verbetert.mp3

DTmaster
13 mei 2006, 18:41
ik heb nog ff wat settings van een site gehaald en die heb met de 2e versie van panama gebruikt , het geluid is natuurlijk altijd persoonlijk , maar wie weet kom steeds dichterbij :)

THW
13 mei 2006, 18:53
Klinkt wel lekker, die 2e is kwa geluid zeker een verbetering. Ik vind het ook leuk dat je zelf wat dingentje erbij gooit, zoals EVH spelen zou het toch nooit kunnen dus waarom kopiëren niewaar? Er zijn wel een paar punten die nog niet helemaal lekker lopen. Solo kan ook wel ietsje strakker maar klinkt over het algemeen wel goed.

Ga zo door! Ik doe het je niet na :)

DTmaster
16 mei 2006, 07:54
thanx , ik ga zkerzz meer op de sound letten want het is altijd om dicht bij de maker van het nummer te komen doormiddel van de goede klank :)