PDA

View Full Version : Cleartone Strings



Martin D
10 mei 2006, 09:30
Gisteren vroeg DRIDON naar deze snaren. Ik keek net op de WEBSITE
van de fabrikant, en zie daar een bekende die ze ook gebruikt op zijn Matons, na alle andere extended strings verworpen te hebben : http://www.cleartonestrings.com/

youngster
10 mei 2006, 10:59
Uuhhhh... Heel erg mooi... Maar, ik speel momenteel nog met gecoate snaren en ben d'r niet kapot van. Dit lijkt er meer op misschien maar waar kan ik ze krijgen deze Cleartone strings????

Martin D
10 mei 2006, 19:07
Ik ben er nog niet achter wie ze in Nederland importeert.Ik heb een mail naar de fabrikant verstuurt.
Ik koop mijn snaren momenteel in Duitsland bij saitenkatalog.de
Die heeft ze in ieder geval:http://saitenkatalog.de/catalog/default.php/cPath/61_62/sort/product_sort_order/filter_id/304

Snaren (en de nodige aanverwante artikelen als plectrum,capo,stemapparaat,lesenar,planet waves kabels etc.) zijn in principe goedkoop, mits je een totaalbestelling kunt plaatsen van minimaal eur.100,--, dan geen verzendkosten. Ik bestel hier een paar keer per jaar, samen met nog een paar gitaarjongens, uit de buurt, om dan gezameljk over de eur.100,-- heen te gaan. Je moet maar eens op die site kijken,. Je kan ook voor engels
kiezen, als je minder bedreven bent in het Duits.

Dridon
10 mei 2006, 20:31
Hey bedankt voor de site!

Maar ze klinken dus niet 3 tot 5 keer langer door zoals elixir snaren? Ik vind het geluid van elixir heel mooi, gezien het een mooie hoge punch heeft...

Martin D
10 mei 2006, 20:48
Ze zeggen dus van wel :

"Cleartone Strings feel and sound like a regular set, but with 3-5 times the string life"
Ik moet ze nog proberen.

Ik heb vorige week Elixer Phosphor Bronze Ultra-Thin NANOWEB coating Medium oftewel .13 op mijn Martin D 28 gezet. Klinkt super, ik was .12 (Marti en D'áddario Phosphor Bronze) gewend, moet dus wel even iets harder werken, maar de klank is buitengewoon.
Maar goed, als je Tommy moet geloven(maar ik weet niet hoe gekleurd zijn
commentaar is, door de financiële belangen) is Cleartone veel beter.

We zullen zien.

Groetjes, en succes

Picker
10 mei 2006, 21:04
Grappig. Die foto van Tommy is al een paar jaar oud. Vorig jaar zei hij nog tegen me dat hij niet van gecoate snaren houdt en dat hij niet op een vast merk snaren speelt maar steeds weer andere neemt. :satisfie:

Flipkoos
10 mei 2006, 22:01
Grappig. Die foto van Tommy is al een paar jaar oud. Vorig jaar zei hij nog tegen me dat hij niet van gecoate snaren houdt en dat hij niet op een vast merk snaren speelt maar steeds weer andere neemt. :satisfie:

Misschien is hij wel gezwicht voor het grote geld wat-ie met zo'n reclame-campagne verdient.
Weet ik veel...ik vind het iig erg tegenstrijdig...

Picker
10 mei 2006, 22:09
Ik vind het een rare reclame. Er klopt een heleboel niet. Het zou me niets verbazen als Tommy niet eens ervan af weet. Zo staat er bijvoorbeeld geen 'cgp' achter Tommy's naam, en daar is hij toch heel erg secuur mee. Bovendien zet Tommy elke dag andere snaren op zijn gitaar dus het is hem echt een worst hoe lang ze meegaan.

Flipkoos
10 mei 2006, 23:05
Jij hebt toch wel contact met hem? Zou 'm es vragen hoe het zit dan... Misschien weet-ie wel van niks.... Op de cleartone-site staat zelfs een 'testimonial' van Tommy.

Testimonials
-----------------------------------------------------------------------
I tried coated strings like everyone else; I didn't like them. Cleartone are so bright and responsive, I forgot they were coated. Bend them in good health.

Tommy Emmanuel

www.tommyemmanuel.com

Beetje raar toch als ik Picker moet geloven?

gertdm
10 mei 2006, 23:30
Er gaat niets boven gewone authentieke snaren....en zeker geen gecoate snaren zoals Elixers. Het verbaast me niets dat TE ze ook niet moet...en trouwens al moest die ze wel....
Snaren is altijd een samenspel van de gitaar, je speelstijl, je anatomie en je gewenste sound.

Niet voor niets verwisselen TE, Franco Morone, Peter Finger en nog veel meer mensen hun snaren dagelijks voor n concert. Omdat ze op traditionele snaren spelen en n bepaalde sound willen.


Voor mij zijn er maar twee merken geschikt op 6 string: Tomastiks en Martin SP
Voor de 12 stel ik de set samen uit losse snaren en kijk ik naar de dikte en moet het bronze zijn.
Simpel dus :)

En zo heeft ieder zijn voorkeuren....

youngster
11 mei 2006, 08:45
Het enige probleem wat ik heb met posphor bronzen snaren is dat ik ontzettend groene vingers krijg. Een of andere aanslag van de snaren laat af op mijn vingers. Dat is ook de reden waarom ik op Elixer snaren speel maar het speelt toch niet als posphor brons :confused: Daarom leek Cleartone me dan wel iets als het inderdaad zo is dat ze wel gecoat zijn en spelen als normale snaren. Of is er voor mij ook wel een andere oplossing voor mijn groene vingers?????

Picker
11 mei 2006, 12:24
Of is er voor mij ook wel een andere oplossing voor mijn groene vingers?????

Minder in je neus peuteren...?

(Sorry! Kon het niet laten! ;) )

Dridon
11 mei 2006, 16:47
Het enige probleem wat ik heb met posphor bronzen snaren is dat ik ontzettend groene vingers krijg. Een of andere aanslag van de snaren laat af op mijn vingers. Dat is ook de reden waarom ik op Elixer snaren speel maar het speelt toch niet als posphor brons :confused: Daarom leek Cleartone me dan wel iets als het inderdaad zo is dat ze wel gecoat zijn en spelen als normale snaren. Of is er voor mij ook wel een andere oplossing voor mijn groene vingers?????

Had zelf eerst bronzen snaren van daddario, kreeg er zwarte vingers van, en ze waren harstikke stroef, koop die ook niet meer :S.

En volgens mij gaat die aanslag er wel af nadat je een weekje hebt gespeeld...

youngster
11 mei 2006, 17:03
Minder in je neus peuteren...?

(Sorry! Kon het niet laten! ;) )


Lol, misschien wel een goed optie :sssh:

Maaruh, dat is t niet en t gaat er naar een tijdje ook niet af, het is net of reageert mijn huid op de snaren... Ik hoef maar 5minuten op poshor brons te spelen en t is direkt mis, zowel met nieuwe als ouwere snaren... Beetje frustrerend en t ziet er niet uit. Misschien dat hier iemand is die toch een zinvol antwoord weet???? :satisfie:

Dai
11 mei 2006, 17:06
Gewoon een soort oxidatie denk ik... Probeer het anders eens met nagellakremover van je vingers te krijgen? :D

youngster
11 mei 2006, 17:11
Ja duuuhhhh, dat is t probleem ook niet...
Het probleem is dat ik van die snaren groene vingers krijg en was benieuwd of iemand iets weet daartegen. Net zoals bijv Elixer snaren maar dan beter...

Dai
11 mei 2006, 19:06
d'oh.....sorry hoor! :roll:

Dridon
11 mei 2006, 19:13
Gewoon silverwounded snaren kopen.

Of gewoon met handschoenen spelen, en dan het liefst hele dikke winter handschoenen, zodat je zeker weet dat je geen groen op je vingers krijgt :D

Flipkoos
11 mei 2006, 23:04
Had ik maar groene vingers...al mijn planten gaan dood met dit weer... :P

Picker
12 mei 2006, 08:56
Ja duuuhhhh, dat is t probleem ook niet...
Het probleem is dat ik van die snaren groene vingers krijg en was benieuwd of iemand iets weet daartegen. Net zoals bijv Elixer snaren maar dan beter...

Je bent gezegend joh. Tommy Emmanuel heeft daar zelfs nog een liedje over geschreven. Ik had nooit begrepen dat dat liedje over phosphor bronze snaren ging... :)

youngster
12 mei 2006, 17:19
:satisfie: whehe, maaruh tuinieren is ook niet m'n sterkste kant...

okay dan zit d'r dus nix anders op dan maar gewoon doorspelen op elixir ofzow...

SGS
15 mei 2006, 00:24
Uuhhhh... Heel erg mooi... Maar, ik speel momenteel nog met gecoate snaren en ben d'r niet kapot van. Dit lijkt er meer op misschien maar waar kan ik ze krijgen deze Cleartone strings????

Cleartone is voor mij ook het beste wat ik ooit bespeeld heb... Ik vroeg er eerst ook naar bij mijn winkel, maar deze had er ook nog nooit van gehoord. Na wat zoeken heeft hij toch een importeur gevonden die ze hem kon leveren... En als je niet kapot bent van gecoate strings... Cleartone is een coated string, maar de coating is slechts een duizendste van een gewone snaar en werd via een microtechnologie in de snaar verwerkt... Check ze uit... je weet niet wat je hoort...

Martin D
15 mei 2006, 09:06
Cleartone is voor mij ook het beste wat ik ooit bespeeld heb... Ik vroeg er eerst ook naar bij mijn winkel, maar deze had er ook nog nooit van gehoord. Na wat zoeken heeft hij toch een importeur gevonden die ze hem kon leveren... En als je niet kapot bent van gecoate strings... Cleartone is een coated string, maar de coating is slechts een duizendste van een gewone snaar en werd via een microtechnologie in de snaar verwerkt... Check ze uit... je weet niet wat je hoort...

Welke dikte heb jij genomen, en quanta costa ?

SGS
15 mei 2006, 14:27
Welke dikte heb jij genomen, en quanta costa ?
Heb de 012 opliggen en heb 20.98 euro betaald.

Mvg

Roel

youngster
15 mei 2006, 15:25
Heb de 012 opliggen en heb 20.98 euro betaald.

Mvg

Roel

Waar zijn ze te krijgen dan>>>????

SGS
15 mei 2006, 15:41
Waar zijn ze te krijgen dan>>>????

Heb ze in antwerpen gekocht

Mattia
15 mei 2006, 15:51
Mjah...als ze 20 euro kosten, en maar 2-5 keer zo lang meegaan, vind ik dat behoorlijk duur aangezien je bulk in kan slaan voor een 3-4tal euro per setje snaren als je een beetje shopped...

SGS
15 mei 2006, 16:15
Mjah...als ze 20 euro kosten, en maar 2-5 keer zo lang meegaan, vind ik dat behoorlijk duur aangezien je bulk in kan slaan voor een 3-4tal euro per setje snaren als je een beetje shopped...

Sommige mensen gaan voor klank, anderen voor prijs...

Mattia
15 mei 2006, 16:44
Sommige mensen gaan voor klank, anderen voor prijs...

Absoluut helemaal niets mis met gewone Martin phosphor bronze snaren, hoor...

youngster
15 mei 2006, 17:36
Absoluut helemaal niets mis met gewone Martin phosphor bronze snaren, hoor...

Hmm... volgens mij kom je halverwege binnen cker en niet ff alles gelezen :mad: Daar gaat het nu dus juist om, bij phosphor brons krijg ik dus groene vingers... En ook de klank moet beter zijn... Misschien is het beter als je de rest ook ff leest... Maaruh antwerpen, enig idee hoever dat van Friesland ligt :dontgeti: :dontgeti:

Mattia
15 mei 2006, 17:41
Och, jawel, maar lang niet iedereen krijgt er groene vingers van. En ik heb nogal aggresief zweet, dus...

SGS
16 mei 2006, 07:47
http://www.cleartonestrings.com/images2/Tommy%20splash.jpg

gertdm
16 mei 2006, 13:44
Keuze voor bepaalde snaren blijft toch iets persoonlijks. Er is geen objectieve standaard voor, behalve het kwaliteitsvraagstuk.
De meeste goedkope snaren zullen toch kwalitatief ergens inleveren.

Al of niet gecoate snaren is vooral ook een kwestie van smaak en de combinatie (ook) met jouw gitaar.

Ik speel niet op gecoate snaren omdat ik iets mis in het hoog. Ook al gaan ze langer mee. Maar een ander zal daar misschien minder last van hebben en kiest dan voor Elixers of Cleartone....

Martin D
5 juni 2006, 19:17
Ik heb ze vandaag op mijn "vlaggeschip" een Martin D 45 gezet. Klinken en spelen echt bijzonder goed.Ik ben benieuwd hoe dat over een maand is. Ze zitten alleen in een soort feestverpakking; zodra je de verpakkig opent vliegen de snaren gestrekt om je oren.

Invocation
6 juni 2006, 01:16
Het is de binnenkant die telt, niet de buitenkant... Ik ben er alvast zeer tevreden over... ;)

youngster
7 juni 2006, 07:50
Die van mij zijn onderweg, dus nog ff afwachten :)

-=JEROEN=-
29 juni 2006, 15:13
weet iemand waar ik die coated snaren online kan kopen?

ik heb vele verschillende snaren geprobeerd, maar allemaal hetzelfde manko: oxidatie zorgt ervoor dat na één keer spelen de klank de volgende dag al flink waardeloos is... ik heb nogal zweet handen, heb zelfs talkpoeder geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten

dus die coated snaren klinken me als muziek in de oren :soul:

youngster
29 juni 2006, 15:21
weet iemand waar ik die coated snaren online kan kopen?

Je hebt PM


Edit: Die van mij zijn ondertussen ook binnen, klasse snaren :satisfie: !!!

-=JEROEN=-
29 juni 2006, 15:56
bedankt :soul:

ga ze allebei proberen, elixer en cleartone

Swampash
12 augustus 2006, 22:36
Ik zie op de site van cleartone dat ze ook nu in de benelux worden geimporteerd door voerman in amersfoort.
Ik ga ook maar eens een setje in de winkel bestellen om te testen.