PDA

View Full Version : Boss Analoge Delay Dm-3



yellowsun
10 mei 2006, 09:20
Ik heb al een aantal jaren een Boss Digital Delay (DD-3) waar ik eigenlijk erg tevreden over ben. Nu zou ik liefst nog een extra delay-pedaaltje kopen, zodat ik die DD-3 kan gebruiken voor iets langere delays (typische U2 en Coldplay stuff) en de andere enkel om mijn solo's "aan te dikken".

Nu weet ik ergens een DM-3 te koop staan. Tweedehands natuurlijk, maar in perfecte staat zegt de verkoper. Hij vraagt er € 150 voor. En ik lees op harmonycentral enkel maar lovende woorden.

DE VRAAG: kopen of niet? (worden ze echt zo zeldzaam en gegeerd?)

Groeten

fullorder
10 mei 2006, 11:49
Ik heb geen ervaring met de DM-3, maar er wel veel over gelezen ;)

Volgens mij wel een pedaal dat dermate begeerd wordt dat de prijzen enigzins op hol zijn geslagen, nog meer geldt dat voor de DM-2. Het zal ongetwijfeld een mooie analoge delay zijn, maar 150 lijkt mij aan de hoge kant. Daar kun je bijna (of helemaal via ebay) een nieuwe Ibanez AD-9 voor kopen en die schijnt totaal niet onder te doen voor een DM-2 of DM-3.

Robbert
10 mei 2006, 14:08
150 voor een DM-3 is wel erg veel, tenzij hij echt zo mint is als een pepermuntje.

yellowsun
10 mei 2006, 14:56
Ok, dus € 150 is een beetje veel voor dat pedaal. Hoeveel zouden jullie er dan aan geven (de verkoper vraagt een serieus bod te doen :-))?

Bedankt overigens voor de Ibanez AD-9 -tip. Die scoort ook hoog op Harmonycentral, maar die kost inderdaad wel 170/180 euro.

Robbert
10 mei 2006, 15:29
Voor 150 Euro heb ik mijn DM-2 gekocht, dus persoonlijk zou ik de DM-3 voor max. 130 kopen.
However, het is wel een waarde vast pedaal en een onbeschadigde laklaag is vrij uniek voor die leeftijd. Met andere woorden, als je het geld er voor over hebt, waarom niet?

fullorder
10 mei 2006, 16:44
Ok, dus € 150 is een beetje veel voor dat pedaal. Hoeveel zouden jullie er dan aan geven (de verkoper vraagt een serieus bod te doen :-))?

Bedankt overigens voor de Ibanez AD-9 -tip. Die scoort ook hoog op Harmonycentral, maar die kost inderdaad wel 170/180 euro.

Via ebay bestellen bij amerikaanse ebay-winkel en hij kost je 110/120 euro ;)

voor de dm-3 zou ik inderdaad iets van 130 bieden, misschien wat lager inzetten zelfs.

vinni
10 mei 2006, 22:47
Als je de U2 geluiden zoekt.....

Erg moeilijk.....The Edge gebruikt delay uit verschilllende apparaten.
Maar het kenmerkende geluid van bijvoorbeeld I will Folow is
een Electro Harmonix Memory Man. Maar hij gebruikt ook de Kors A series, TC 2290 Delay en Roland Rack-delays

Het bijzondere aan het delay geluid van The Edge is dat het Droge signaal (zonder modulation) wordt gemixed met de Delay die van modulation is voorzien.

Een nieuwe op de markt die dat kan is de Jaques Prisoner analog delay.
een echt Bucket Brigade.....

Een andere analoge (ook nog stereo) is de Diamond Memory Lane.
Ook met modulation.

Groet,
Vinni

gitarist17
10 mei 2006, 22:58
waar kan je de diamond memory lane testen? ben wel benieuwd...

groeten erice

vinni
10 mei 2006, 23:18
De dealer in Nederland is Gvees : http://www.gvees.com/
(Gvees zit ook wel op dit forum)


Op de site van Diamond kun je clips van de ML beluisteren :

http://www.diamondpedals.com/products/memorylane.html

Groet,
Vinni

BS
11 mei 2006, 14:03
150 Euro voor een echt gave DM-3 is helemaal niet zo slecht.
DM-3s in goede conditie doen stuk voor stuk minimaal 200 $ op ebay. De cosmetisch goede DM-2s +- 250$. Als ie echt goed in de lak zit en er is niet met de electronica geklooid om te proberen de delay tijd te verlengen. ( funest voor analoge boss delays maar t gebeurd vaak ) dan zou ik het doen als je m echt wilt. Je krijgt het er altijd voor terug mocht je m later toch weer van de hand willen doen.
:)

gitarist17
11 mei 2006, 16:44
die diamond lane is wel duur : P

misschien toch maar memory man deluxe

erice