PDA

View Full Version : Tapfunctie delays



ruezzz
10 mei 2006, 07:21
Daar mijn MemoryMan zich nogal onbetrouwbaar gedraagt zoek ik iets soortgelijks/vervangends.

Modulatie delays zijn een vereiste, dus de Diamond Memory Lane lijkt me wel wat. Er zit een tapfunctie op - ook niet verkeerd... Maar veelal gebruik ik delays in triolen, triplets, dotted eights of hoe dat ook genoemd wordt in de volksmond... Dan heb je nog vrij weinig aan een tapfunctie toch? Of je moet wel een hele ziekelijk, wiskundige timing en motoriek hebben... ;)
(Op mijn MemoryMan heb ik stippen gezet bij bepaalde delaytijden)

Nu heeft de T-Rex Replica (en de nieuwe TC Vintage Delay) wel een tapschakelaar voor triplets... maar die heeft weer geen modulatie en is digitaal...

Ik wil er best een 400 euro tegenaan gooien, maar ik weet het ff niet meer...

Les Paul
10 mei 2006, 08:33
Ga de Boss DD20 eens uitproberen. Kost maar 200 euro en heeft alle functies die jij wilt en meer. Daarbij klinkt hij fantastisch.

nielsduursma
10 mei 2006, 09:35
ik weet van de line 6 delay van de tonecore serie dat je gewoon het tempo kan tappen en dat het pedaaltje daar triolen of achtste van maakt.

en anders bij jij zelf degene die de maat aangeeft aan het begin van een nummer;)

Mitch
10 mei 2006, 10:01
Ik sluit me volledig aan bij Robbert: DD20. Prima analoge sound, alles te tappen op exact de manier zoals jij het wil. De verschillende tap-modi zijn geloof ik niet op te slaan onder de banken, moet je geloof ik wel even voor door de knieën, maar dan kun je alles doen: triplets, dotted eights....
Leuke tip voor de U2 tribute-gitarist: zet er een korte digitale delay voor en je krijgt die heerlijke huppelende delay; prima voor Bad, of voor Streets.

Robbert
10 mei 2006, 11:07
Ik sluit me volledig aan bij Robbert

He? Ik zei niks!



:seriousf:

fullorder
10 mei 2006, 11:45
Maar veelal gebruik ik delays in triolen, triplets, dotted eights of hoe dat ook genoemd wordt in de volksmond... Dan heb je nog vrij weinig aan een tapfunctie toch? Of je moet wel een hele ziekelijk, wiskundige timing en motoriek hebben... ;)
.

Als je triolen kunt spelen, kun je ze toch ook tappen? ;)

Maar inderdaad de DD20 is een aanrader. Hele mooie delay en de tapfunctie kun je zo instellen als jij maar wil. Hele, halve, kwart, achtste en dan ook allemaal nog eens dotted of als triool.