PDA

View Full Version : JerryC



Ad Sluijter
10 mei 2006, 01:23
Haha echt geweldig dit, kwam deze tegen op Flabber.

http://www.jerryc.co.uk/

Ik had de tekst maar half gelezen en dacht dus dat het gewoon een Taiwanees mannetje was die nummers coverde. Ik vond die filmpjes al niet zo beroerd, maar toen ik dus naar beneden scrollde kwam ik er dus achter dat juist de mensen hem coveren hahaha.

Dit snap ik dus echt niet, zelfs ik kan beter soleren, kan je nagaan haha

(het is dat ik mijn tijd beter kan gebruiken, had anders zelf ook een video'tje opnemen en geupload haha)

Het zou echt geniaal zijn als iemand binnenkort bekend zou maken dat het allemaal een grap is en dat iedereen in het complot zit, zou echt een van de meest uitgewerkte grappen ooit zijn hahaha

Groetjes, Ad

guitardude
10 mei 2006, 08:15
hij is ook pas 100 keer langsgekomen op dit forum ;)

Bloodline
10 mei 2006, 08:23
zijn muziek klinkt wel ok opzich ? hij speelt alleen die sweeps of heaven TE SLORDIG. hij speelt ze nog slordiger dan yngwie ze langzaam speelt op een intstructie video. want das altidj 2x sneller.

Bloodline
10 mei 2006, 08:24
Haha echt geweldig dit, kwam deze tegen op Flabber.

http://www.jerryc.co.uk/

Ik had de tekst maar half gelezen en dacht dus dat het gewoon een Taiwanees mannetje was die nummers coverde. Ik vond die filmpjes al niet zo beroerd, maar toen ik dus naar beneden scrollde kwam ik er dus achter dat juist de mensen hem coveren hahaha.

Dit snap ik dus echt niet, zelfs ik kan beter soleren, kan je nagaan haha

(het is dat ik mijn tijd beter kan gebruiken, had anders zelf ook een video'tje opnemen en geupload haha)

Het zou echt geniaal zijn als iemand binnenkort bekend zou maken dat het allemaal een grap is en dat iedereen in het complot zit, zou echt een van de meest uitgewerkte grappen ooit zijn hahaha

Groetjes, Ad


je gaat me nie vertellen dat jij die ad bent van epica..je waagt het niet.

Luc-O
10 mei 2006, 10:56
je gaat me nie vertellen dat jij die ad bent van epica..je waagt het niet.

Dat is-ie wel...

Luc-O
10 mei 2006, 11:37
Dit snap ik dus echt niet, zelfs ik kan beter soleren, kan je nagaan haha

Niet zo bescheiden Ad... ;)

meul
10 mei 2006, 15:04
het grappige is dat als hij eens een noot laat liggen voor een seconde dat hij nog best een mooie agressieve toon heeft ook :)

Ad Sluijter
10 mei 2006, 16:32
Sorry in al mijn verbazing waarschijnlijk de andere 100 topics over het hoofd gezien haha.

Maar man wat een prutser zeg, ik snap echt niet wat mensen er tot toe zetten om hem te coveren? Echt ik verbaas me er nog steeds over. Zelfs van Jason Becker zijn er niet eens zoveel cover video'tjes te vinden!

Maar goed.... ik blijf me verbazen....

Groetjes, Ad

Trocar
10 mei 2006, 17:41
Sorry in al mijn verbazing waarschijnlijk de andere 100 topics over het hoofd gezien haha.

Maar man wat een prutser zeg, ik snap echt niet wat mensen er tot toe zetten om hem te coveren? Echt ik verbaas me er nog steeds over. Zelfs van Jason Becker zijn er niet eens zoveel cover video'tjes te vinden!

Maar goed.... ik blijf me verbazen....

Groetjes, Ad

Wel, blijkbaar spreekt de elektrische versie van dit nummer mensen aan. Het melodietje is simpel en blijft lekker hangen enzo (tot op het irritante af soms).
Verder, als die Jerry C zo'n 'prutser' is, wil dat nog niet zeggen dat de coveraars niet kunnen trachten het beter te doen...

En op zich (los van smaak ed) zitten er wel nuttige stukjes in als het gaat om het oefenen van alternate en sweep picking. Mijns inziens is het leuker om dingen te oefenen als het ook leidt tot een liedje, ipv schematjes afwerken. Dat zal ook wel aantrekkingskracht hebben.

Dit lijkt wel een nieuw 'iedereen speelt dit in de muziekwinkel' -nummer te worden. En er zijn leukere nummers om te horen in een winkel ;)

Bl44t44p
10 mei 2006, 17:59
Prutser? Jij wil mij vertellen dat je Canon Rock prutswerk vindt?!

Blen-D*?
10 mei 2006, 18:14
waar kan je die tabs van jou vinden?

Trocar
10 mei 2006, 18:31
Prutser? Jij wil mij vertellen dat je Canon Rock prutswerk vindt?!

Op wie reageer je?
Ik ben vrij gematigd in mijn mening over Canon Rock. Het woord 'prutser' zou ik uit mezelf niet gebruiken.

Bl44t44p
10 mei 2006, 22:52
Op wie reageer je?

Ad. Jouw reactie heb ik niet eens gelezen haha ;)

Trocar
10 mei 2006, 23:35
Ad. Jouw reactie heb ik niet eens gelezen haha ;)

Nou zeg... :nervous:
;)

Ad Sluijter
11 mei 2006, 01:26
Ja ik vind het echt een prutser, anders had ik het niet gezegd. Ik snap gewoon werkelijk waar niet dat iemand die zo slordig speelt, zo weinig toon heen etc zoveel erkenning kan krijgen. En het feit dat ie een klassiek nummer bewerkt dat is toch ook niet nieuws of wel?

meul
11 mei 2006, 12:52
Ja ik vind het echt een prutser, anders had ik het niet gezegd. Ik snap gewoon werkelijk waar niet dat iemand die zo slordig speelt, zo weinig toon heen etc zoveel erkenning kan krijgen. En het feit dat ie een klassiek nummer bewerkt dat is toch ook niet nieuws of wel?

jij refereerd aan je eigen muzikanten gehoor. dit is gewoon een hip shit sweep chinees die hoge ogen gooit bij niet al te gevorderde muzikanten. als je wat langer speelt luister je naar andere dingen, toon, originaliteit, verhaal, sfeer, etc. er in nu eenmaal een hele grote groep beginners die dit impressive vinden.
waarschijnlijk had je dit toen je net een jaartje speelde ook waanzinnig gevonden, puur voor de technische kick die voor een beginnend speler ook nog heel belangrijk is. maar het is wel eens frustrerend dat werkelijke inhoud maar door zo weinig mensen word herkend. daarom moet je nooit vergeten waarom je ooit begonnen bent met spelen, namelijk de liefde voor muziek en wat het met JOU doet. dan blijf je op de been.

gr,
j

Ad Sluijter
11 mei 2006, 14:12
dit is gewoon een hip shit sweep chinees

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden haha. Maar ja je maakt idd een punt dat veel beginners tegen hem opkijken en dat de wat gevordere muzikant hier wel boven staat. Maar wat ik me dus afvraag, ok niet iedereen kent Jason Becker, Richie Kotzen of Joey Tafolla, maar hebben die mensen dan nooit van gitaristen als John Petrucci, Steve vai of Joe Satriani gehoord om er maar een paar te noemen? Dat zijn toch wel gitaristen die genoeg in the picture staan lijkt mij. Waarom coveren ze hen dan niet maar kiezen ze voor die kut goreng nog aan toe prutser? Ik bedoel zo bijzonder is het toch ook weer niet wat ie met dat ene nummer gedaan heeft?

Roy K.
11 mei 2006, 15:03
Nee, maar dat nummer lijkt virtuoos maar is toch voor veel beginners een haalbare kaart. Dat is denk ik het succes van dit nummer van onze chinese hip shit wannabe-shredder.

meul
11 mei 2006, 17:21
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden haha. Maar ja je maakt idd een punt dat veel beginners tegen hem opkijken en dat de wat gevordere muzikant hier wel boven staat. Maar wat ik me dus afvraag, ok niet iedereen kent Jason Becker, Richie Kotzen of Joey Tafolla, maar hebben die mensen dan nooit van gitaristen als John Petrucci, Steve vai of Joe Satriani gehoord om er maar een paar te noemen? Dat zijn toch wel gitaristen die genoeg in the picture staan lijkt mij. Waarom coveren ze hen dan niet maar kiezen ze voor die kut goreng nog aan toe prutser? Ik bedoel zo bijzonder is het toch ook weer niet wat ie met dat ene nummer gedaan heeft?

Neen, zeker niet als je weet dat het een kant en klare rip off is van de Canon in D van Johann Pachelbel. het is een muziekje van het soort universeel mooi, beetje vergelijkbaar met tubular bells van M.Oldfield. het is zeer toegankelijk en word door bijna iedereen mooi gevonden en word ook veel gebruikt als introductie om mensen te interesseren voor klassieke muziek. vandaar het grote succes waarschijnlijk. hieronder een linkje naar de canon

http://www.xs4all.nl/~vermeulj/Johann%20Pachelbel%20-%20Canon%20in%20D.mp3

Gr,
jan

hgrondel
11 mei 2006, 21:56
Sorry in al mijn verbazing waarschijnlijk de andere 100 topics over het hoofd gezien haha.

Maar man wat een prutser zeg, ik snap echt niet wat mensen er tot toe zetten om hem te coveren? Echt ik verbaas me er nog steeds over. Zelfs van Jason Becker zijn er niet eens zoveel cover video'tjes te vinden!

Maar goed.... ik blijf me verbazen....

Groetjes, Ad


volgens mij ben je gewoon jaloers, je zegt dat 'hij' een prutser is omdat 'andere' mensen hem coveren. hij doet gewoon zijn ding, en dat bleek populair te zijn. dat hij niet alles perfect speelt en niet de beste gitarist is schijnt veel mensen weinig te zeggen dus.

dus je hoeft je niet meer te verbazen

Trocar
11 mei 2006, 22:29
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden haha. Maar ja je maakt idd een punt dat veel beginners tegen hem opkijken en dat de wat gevordere muzikant hier wel boven staat.

"[...] de gevorderde muzikant hier wel boven staat [...]"
Er klinkt nu echt wat arrogantie door hoor...
Trouwens, ik verbaas me erover dat jij je hier druk om maakt, lijkt wel alsof je het er erg moeilijk mee hebt...

Roy K.
11 mei 2006, 22:33
volgens mij ben je gewoon jaloers, je zegt dat 'hij' een prutser is omdat 'andere' mensen hem coveren.

Dat zegt ie niet, dat hij een prutser is omdat anderen hem coveren. Goede artiesten worden ook wel gecoverd, ik denk dat Ad daar ook zo over denkt.
Hij noemt hem denk ik prutser, omdat het een prutser IS.

hgrondel
11 mei 2006, 22:39
Dat zegt ie niet, dat hij een prutser is omdat anderen hem coveren. Goede artiesten worden ook wel gecoverd, ik denk dat Ad daar ook zo over denkt.
Hij noemt hem denk ik prutser, omdat het een prutser IS.

of ben jij ook jaloers?

Trocar
11 mei 2006, 22:42
of ben jij ook jaloers?

Dat is kinderachtig.

Ik ben ook niet kapot van Jerry C (en dit nummer).
Maar om je er druk over te maken...

hgrondel
11 mei 2006, 22:49
Dat is kinderachtig.

Ik ben ook niet kapot van Jerry C (en dit nummer).
Maar om je er druk over te maken...


mischien maar t'is ook wel een logische veronderstelling...

ik vind t kinderachtig om mensen uit te maken voor prutsers zonder een goeie redenering.

en ik ben er tegen dat mensen die hun ding doen de grond in worden geboord, daar kan ik me soms wel druk om maken

Ad Sluijter
12 mei 2006, 04:24
Hoi,

Nee ik ben niet jaloers en nee ik vind het ook geen prutser omdat andere mensen hem coveren. Ik vind het een prutser omdat ie er gewoon niets van bakt op de gitaar.

En nee dit is niet arrogant bedoeld, ik denk dat de uitdrukkelijk "ZELFS ik kan het beter" daar wel van getuigd.

Ik verbaas me gewoon over het feit dat er zoveel filmpjes op inet te vinden zijn van gitaristen die hem coveren, terwijl er mijn inziens veel bekendere gitaristen zijn (ik had zelfs nog nooit van em gehoord voordat ik de link op flabber tegenkwam) die ook nog eens veel beter zijn. Dus vandaar mijn verbazing.

Maar goed... ik wil met mijn commentaar ook niemand tegen de schenen schoppen, of uberhaupt discussie gaan voeren of hij nu wel of niet goed is. De reden dat ik dit topic gestart heb was louter en alleen dat ik dacht dat iedereen hier ook wel om zijn gepruts zou kunnen lachen, maar kennelijk heb ik mij hierop verkeken:-)

Groetjes, Ad

Roy K.
16 mei 2006, 19:43
of ben jij ook jaloers?

:seriousf: :seriousf: .

WICKED
17 juli 2006, 16:41
Hoi,

Nee ik ben niet jaloers en nee ik vind het ook geen prutser omdat andere mensen hem coveren. Ik vind het een prutser omdat ie er gewoon niets van bakt op de gitaar.

En nee dit is niet arrogant bedoeld, ik denk dat de uitdrukkelijk "ZELFS ik kan het beter" daar wel van getuigd.

Ik verbaas me gewoon over het feit dat er zoveel filmpjes op inet te vinden zijn van gitaristen die hem coveren, terwijl er mijn inziens veel bekendere gitaristen zijn (ik had zelfs nog nooit van em gehoord voordat ik de link op flabber tegenkwam) die ook nog eens veel beter zijn. Dus vandaar mijn verbazing.

Maar goed... ik wil met mijn commentaar ook niemand tegen de schenen schoppen, of uberhaupt discussie gaan voeren of hij nu wel of niet goed is. De reden dat ik dit topic gestart heb was louter en alleen dat ik dacht dat iedereen hier ook wel om zijn gepruts zou kunnen lachen, maar kennelijk heb ik mij hierop verkeken:-)

Groetjes, Ad

Joh het klinkt ze gewoon leuk in de oren, daarom proberen ze het na te spelen...een andere reden is er denk ik niet. Die beginners kunnen toch niet zo goed horen/zien dat die jerry c zo houterig speelt en een kutvibrato heeft:p Er zijn ook genoeg "prutses" die alle noten van vai uit hun hoofd leren of dream theater proberen te coveren, terwijl ze daar nog helemaal niet aan toe zijn... kijk maar op youtube.com het barst ervan. Maargoed we zijn allemaal wel eens prutsers geweest niet?:p