PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul met Bigsby DISCONTINUED???



frankpaul1
10 november 2002, 14:22
Ik had even een vraagje. Worden de Epiphone Les Pauls met Bigbsy tremolo nog in de winkel geleverd? Ik dacht dat deze serie nogal zeldzaam was en dat ze niet meer verkrijgbaar waren. Help me uit de brand.

Negative K3 fan
10 november 2002, 14:34
Je kunt ook losse bigsby's halen toch?

FragDaddy
10 november 2002, 15:11
er stond laats nog een hele mooie epi lespaul met bigsby op marktplaats !

verder weet ik er niets van. sorry.

frankpaul1
10 november 2002, 18:52
Hoi,

ja die was van mij. Ik had hem verkocht, als limited edition ( stond achterop de headstock ), en in de veronderstelling dat hij dus niet meer in de handel verkrijgbaar was, want hij was best oud, dus dat leek me logisch. Belt die man waaraan ik hem verkocht heb op, en zegt dat ze gewoon in de handel verkrijgbaar zijn en dat hij € 200,- terug wil, van de € 600,-. Vandaar mijn vraag of de Bigbsy Epiphone Les pauls discontinued zijn. Ik zie ze namelijk nooit in de gitaarwinkels. Help me uit de brand.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frankpaul1 op 2002-11-10 18:54 ]</font>

Fenisi
10 november 2002, 18:57
Ach fuck hem.. hij moe nie miepen toch.. had ie van tevoren kunnen bedenken als hij nou belt en dat de hals krom is of zo.. dan kan je nog wel geld teruggeven maar voor limited edities enzo nee man..

frankpaul1
10 november 2002, 19:09
Bedankt, zo dacht ik er ook over. Ik bedoel € 600,- voor een Epi met Bigsby en bruine Gibson koffer is toch sowieso een nette prijs?? Komt ook nog eens bij dat 2 uur nadat hij mijn gitaar gekocht had, hij hem alweer had ingeruild op een jazzgitaar bij Leo muziekhuis in Stadskanaal.

Swan
10 november 2002, 19:47
ja diegene heeft echt totaal geen recht om dat geld te eisen

FragDaddy
10 november 2002, 20:14
tja. hij heeft er inmiddels voor betaald, beetje raar om dan nog geld terug te eisen achteraf. dat had hij eigenlijk voor de koop moeten beseffen.

maar als jij adverteert met een 'limited edition, wordt niet meer gemaakt' gitaar en dat blijkt niet te kloppen, verkoop jij niet het product dat geadverteerd wordt. in principe kan de koper via een kortgeding zijn geld terugeisen.

kijk dit was jou kapitale fout: "dus dat leek me logisch.". tja je moet niets adverteren als je niet zeker bent! je hebt nu met een product geadverteerd en een heel ander product verkocht. dat kan dus niet.

net als met een ferrari adverteren en een fiat panda verkopen.

ik begrijp jou wel, en ik begrijp de koper ook wel.. moeilijk.



vergelijk het eens hiermee: stel jij wint de loterij en koopt een echte '59 gibson les paul (kosten: zo'n 300.000 euro) en na een paar dagen krijg je van een kenner te horen dat het geen originele '59 is maar een reissue model (kosten: zo'n 3.000 euro)
dan voel je je toch ook flink genomen ?

dit is een beetje extreme voorstelling, maar ik kan begrijpen dat de koper zich 'bedrogen' voelt. misschien helpt het om tegen de koper te zeggen dat jij echt dacht dat het een hele speciale gitaar was.

maar aangezien jullie beide fout waren hebben beide schuld en zou je misschien met de verkoper kunnen afspreken om 50/50 te doen, jij 100 euro teruggeven en hij niet meer zeuren.

je kunt natuurlijk ook altijd nog voorstellen om de gitaar terug te nemen en het geld terug te geven.

je kunt het ook negeren en niets doen, maar dan koopt de verkoper iig niets meer bij jou.

en over de prijs: ik vindt 600euro voor een epi met bigsby wel duur. als je 350 had gezegd had IK hem waarschijnlijk nu naast me gehad. het was namelijk een mooie gitaar.

maar een epi kost nieuw ongeveer 550euro, nou voor 50 euro koop je er een bigsby bij (geen originele, maar die epi zal ook wel geen originele gehad hebben) en de montage kan ik zelf. hoppa een nieuwe gitaar voor dezelfde prijs als jou 2e handse. alleen geen koffer, maar dat geeft niet want ik gebruik toch andere gitaren voor live optredens. dus deze blijft gewoon thuis.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-11-10 20:25 ]</font>

P
10 november 2002, 21:05
Volgens mij levert Epiphone de Black Beauty ook met bigsby

Ic3gl0vE
10 november 2002, 23:10
kerel moet z'n bek houden... als hij 'teveel' betaald is dat zijn probleem.

En ik vind het harstikke logisch dat je teveel betaald voor een epi :razz:

Dionyios
10 november 2002, 23:56
Op 2002-11-10 20:14, schreef FragDaddy:
maar als jij adverteert met een 'limited edition, wordt niet meer gemaakt' gitaar en dat blijkt niet te kloppen, verkoop jij niet het product dat geadverteerd wordt. in principe kan de koper via een kortgeding zijn geld terugeisen.

Vertrouwensbeginsel...

frankpaul1
11 november 2002, 00:48
Bedankt voor de racties, nog een ding wat jullie moeten weten, ik kocht hem via Ebay.de. De beschrijving daar was 'nicht mehr im handel zu kriegen' ( ofzo, Duits is niet zo best :smile: ). Hier ben ik dus van uit gegaan. Volgens mij heb ik hem dan ter goeder trouw verkocht. Ik probeerde hem zeker niet te lichten. Trouwens een bigsby voor 50 euro is wel wat goedkoop, zag ze 125 gaan op marktplaats.

Fenisi
11 november 2002, 09:27
Jah.. je zou je gitaar terug kunnen vragen.. maar da kan nie meer want hij heeft em al ingeruild haha.. dus.. dan moet ie ook niet zeuren niet boos worden gewoon even goed uitleggen.. 600 euro is niet veel maar ook niet weinig.. ik had hem zeker niet gekocht maar jah

Marc Oblivian
11 november 2002, 14:27
Naar wat ik hier uit kan opmaken is er sprake van een geval van dwaling in de zin van het Burgerlijk Wetboek. Zal je hier niet teveel mee vervelen, maar door jouw onjuiste mededeling heeft de koper op grond van onjuiste feiten de aankoop gedaan. Het gevolg hiervan is in principe dat hij de koop ongedaan kan maken (hij geld terug, jij gitaar terug). Wat hij wil (200 Pleuro terug) kan dus sowieso niet: hij kan de gitaar niet teruggeven en hij vraagt bovendien iets heel anders dan het bovenstaande, nl. een deel van de koopprijs terug. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij met "het mes op de keel" jouw gitaar voor een lagere prijs dan jij eigelijk wil, moet verkopen: die keuze ligt uiteraard altijd bij jou: verkopen of niet doen. Conclusie: aangezien de koop ongedaan maken niet meer tot de mogelijkheden behoort heeft de koper geen optie meer en zal jij zeker geen 200 Euro terug hoven te betalen. De koper heeft dus door eigen toedoen zijn rechten verspeeld en had, als hij ontevreden was diet eerder moeten aangeven.

Groeten,

Marc

frankpaul1
11 november 2002, 14:32
Bedankt,

mar nou nog de hamvraag, zijn de Epiphone met Bigsby nou discontinued?

frankpaul1
11 november 2002, 17:51
Of heeft iemand ze wel eens te koop gezien?

lars
12 november 2002, 00:08
bekijk voor de lol eens epiphone.com staat ie erop.... dan niet anders heb je niet eens gelogen good boy.

Trouwens, wettelijk kan niemand je ook maar iets doen hoor, ik bedoel ik neem niet aan dat je een bonnetje of aankoop bewijs getekend hebt of een contract gemaakt hebt.
en zelfs als je dat gedaan had dan heeft hij nog geen schijn van kans. nederlands recht is een lachertje.

piezo
12 november 2002, 10:25
Op 2002-11-11 14:27, schreef Marc Oblivian:
Naar wat ik hier uit kan opmaken is er sprake van een geval van dwaling in de zin van het Burgerlijk Wetboek. Zal je hier niet teveel mee vervelen, maar door jouw onjuiste mededeling heeft de koper op grond van onjuiste feiten de aankoop gedaan. Het gevolg hiervan is in principe dat hij de koop ongedaan kan maken (hij geld terug, jij gitaar terug). Wat hij wil (200 Pleuro terug) kan dus sowieso niet: hij kan de gitaar niet teruggeven en hij vraagt bovendien iets heel anders dan het bovenstaande, nl. een deel van de koopprijs terug. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij met "het mes op de keel" jouw gitaar voor een lagere prijs dan jij eigelijk wil, moet verkopen: die keuze ligt uiteraard altijd bij jou: verkopen of niet doen. Conclusie: aangezien de koop ongedaan maken niet meer tot de mogelijkheden behoort heeft de koper geen optie meer en zal jij zeker geen 200 Euro terug hoven te betalen. De koper heeft dus door eigen toedoen zijn rechten verspeeld en had, als hij ontevreden was diet eerder moeten aangeven.

Groeten,

Marc


Leuk en nuttig dat er een èchte burgelijk rechtskundige op gitaarnet te vinden is. Speel je ook PRS toevallig?

frankpaul1
12 november 2002, 12:49
Epiphone zegt er niks over. Maar ook geen emailadres ofzow. Heeft iemand het email adres van Epiphone. Bedankt alvast.

frankpaul1
14 november 2002, 17:15
Hij is weer te koop. Hij had hem toevallig toch niet ingeruild op een Jazz gitaar. Dus heeft hij hem terug gebracht en heb ik hem maar het geld terug gegeven.

Marc Oblivian
14 november 2002, 17:26
Op 2002-11-12 10:25, schreef piezo:


Op 2002-11-11 14:27, schreef Marc Oblivian:
Naar wat ik hier uit kan opmaken is er sprake van een geval van dwaling in de zin van het Burgerlijk Wetboek. Zal je hier niet teveel mee vervelen, maar door jouw onjuiste mededeling heeft de koper op grond van onjuiste feiten de aankoop gedaan. Het gevolg hiervan is in principe dat hij de koop ongedaan kan maken (hij geld terug, jij gitaar terug). Wat hij wil (200 Pleuro terug) kan dus sowieso niet: hij kan de gitaar niet teruggeven en hij vraagt bovendien iets heel anders dan het bovenstaande, nl. een deel van de koopprijs terug. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij met "het mes op de keel" jouw gitaar voor een lagere prijs dan jij eigelijk wil, moet verkopen: die keuze ligt uiteraard altijd bij jou: verkopen of niet doen. Conclusie: aangezien de koop ongedaan maken niet meer tot de mogelijkheden behoort heeft de koper geen optie meer en zal jij zeker geen 200 Euro terug hoven te betalen. De koper heeft dus door eigen toedoen zijn rechten verspeeld en had, als hij ontevreden was diet eerder moeten aangeven.

Groeten,

Marc


Leuk en nuttig dat er een èchte burgelijk rechtskundige op gitaarnet te vinden is. Speel je ook PRS toevallig?


Neej...jammer genoeg niet, alhoewel ik wel op zoek ben naar een nieuwe gitaar.
Maar zit echt nog in de zoek, kijk, luister en vergelijkfase: wil een goede gitaar aanschaffen en dat moet je m.i. niet overhaast doen. Het merk The Heritage (zie het topic hier verderop) heeft de laatste tijd wel mijn aandacht: schijnen erg goede en bovendien betaalbare gitaren te zijn en is toch een beetje wat ik zoek (iets Gibs-achtigs). Mag dan wel jurist zijn: duizenden Euro's voor een Gibbie heb ik niet (over) :grin:
P.S: zit momenteel meer in Bouwrecht en Ruimtelijke Ordening

Marc Oblivian
14 november 2002, 17:32
Op 2002-11-14 17:15, schreef frankpaul1:
Hij is weer te koop. Hij had hem toevallig toch niet ingeruild op een Jazz gitaar. Dus heeft hij hem terug gebracht en heb ik hem maar het geld terug gegeven.


Had misschien/waarschijnlijk nog niet eens gehoeven hoor! Is alleen onder bepaalde voorwaarden zo dat je daartoe verplicht bent. Heeft te maken met jouw mededeling en zijn eigen onderzoeksplicht en of hij als hij van alles op de hoogte was ook tot de aankoop en voor dezelfde prijs zou zijn overgegaan...
Geef maar ff door: voor alle juridische vragen, meel mij (voor passende vergoeding) :grin:

Marc Oblivian
14 november 2002, 17:35
Spaar ik ze (vergoedingen) op en kan ik wel een PRS of een Gibbie kopen :grin: :grin:

frankpaul1
14 november 2002, 19:59
Tsja, maar het bespaart wel een hoop gezeur. Succes met je adviezenverstrekking. Als ik nog eens wat moet weten, vraag ik het je zeker.