PDA

View Full Version : Nacny Wilson - Elevator beat (Background Noise)



Dridon
9 mei 2006, 23:06
Kent iemand misschien dit nummer? Het is afkomstig van de vanilla sky soundtrack. Ik vind het een geweldig nummer met een ontiegelijk rustgevende en mellow sfeer. En ik wil eigenlijk wel doolgraag weten hoe ik dit soort background noise kan maken, gezien het gewoon het hele nummer laat leven. Zou dit gewoon synt zijn?

Iemand suggesties, ervaringen, of iets dergelijks.

Als iemand intresse heeft in een klein stukje van dit nummer (neem aan dat dat wel mag, in plaats van het hele nummer ivm met copyright) pm me dan even ;)

Ic3gl0vE
10 mei 2006, 02:17
ik ken het nummer niet, maar zogeheten drones (hele lange geluiden, meestal heel laag) worden met synths gemaakt ja. over de precieze werking moet je eens googlen op 'hoe worden drones gemaakt'

Dridon
10 mei 2006, 08:33
he idd!

Heb er wat na gezocht, maar heeft iemand misschien vst plugins of iets dergelijks die een beetje een mellow achtige tone hebben en als drone te gebruiken is?

Ic3gl0vE
10 mei 2006, 09:41
Om een drone te maken die meer doet dan alleen beïnvloed worden door 1 of 2 lfo's, heb je een uitgebreide synth nodig met een hoop modulatiemogelijkheden. Ik denk dat een vsti als NI Absynth of NI FM7 een hoop voor je kunnen betekenen hierbij. Echter is het wel zo dat complexe synths meer tijd in beslag nemen om te leren.

Luister voor lo-fi drones eens naar Trollmann av Ildtoppberg.. volgens mij is zulk soort muziek wel te maken met een casio SK-1 :rockon:

Dridon
10 mei 2006, 20:46
Thanks!

Die drones, moeten die in een bepaalde toonhoogte van het nummer zitten willen ze mooi klinken, of is het echt gewoon back noise?

Dridon
10 mei 2006, 21:42
En word een drone als eerste neegelegd van een muziek partij, aan de ene kant lijkt het me wel, gezien je dan met veel meer gevoel kans spelen, tenminste bij het nummer van Nancy is dit zo...