PDA

View Full Version : kabel



jjason
9 mei 2006, 21:05
hey ikz it met een probleem,,

ik had een effect pedaal gekocht en toen ik thuis kwam kwam ik tot de ontdenking dat ik een kabel te kort kwam. Niet erg dus ik bel een vriend op die komt langs en neemt een kabeltje mee(1 want ik had er al 1 van de link van gitaar tot versterker). Een vrij grote en andere kabel van zn vader want die is pro.Alles gaat goed vriend gaat weg neemt het kabeltje mee, ik gebruik mn eigen kabel doet ie het niet (van gitaar tot versterker)!!!!Dus nu kan ik alleen zonder versterker spelen als ik op mn gitaar speel met kabel van versterker tot gitaar doet ie niks.

mischien een lullig probleem maar ik kan dus niet spelen *(SNIK)*

alvast bedankt groetjes jason

Nickname
9 mei 2006, 21:12
Dude.. welke gitarist heeft er nou maar 1 kabel :S naja.. misschien is je plug kapot en dat is simpel op te lossen met een soldeerbout :)

jjason
9 mei 2006, 21:13
plug kapot??? leg ffe uit:P van de kabel gitaar versterker wat moet ik doen etc etc.:P

Trocar
9 mei 2006, 21:14
Okay, dus je had 1 kabel. Je vriend komt met een 2de zodat je je effect kunt gebruiken. Hij gaat weer weg, en opeens doet jouw eigen ene kabel het niet meer.

Dan koop je een nieuwe kabel. Als je je effect wilt gebruiken zul je die toch moeten kopen (je hebt er immers 2 nodig). Dan probeer je deze nieuwe eerst tussen je gitaar en versterker, om te kijken of je kabel die je nu hebt misschien stuk is. Zo ja, koop je nóg een kabel, of je repareert de kapotte als het de plug is zoals hierboven staat gesuggereerd. Zo nee, heb je in ieder geval een mogelijke oorzaak uitgesloten (die kabels heb je toch nodig).

Nickname
9 mei 2006, 21:16
je plug of jack is dit ding:

http://mercury.soas.ac.uk/av/how/images/Jack.jpg

En als daarbinnen wat draadjes loszitten ben je de lul.. de meeste kan je openmaken en dan de draadjes weer vastsolderen. Succes! :)

guitardude
9 mei 2006, 21:17
Kijk even of de pluggen nog wel goed vastgesoldeerd zitten. Waarschijnlijk is er gewoon iets losgeraakt. :)
2 minuutjes werk om het weer vast te solderen.

jjason
9 mei 2006, 21:17
ok maar kan je het ergens aan zien ofzow?

Trocar
9 mei 2006, 21:18
ok maar kan je het ergens aan zien ofzow?

Ja, je draait dat dopje/plugje los en als er binnen in een draadje los zit, zit er binnen in een draadje los.

(Je kunt voor de zekerheid de draad los halen en weer goed vast zetten, ookal zie je niets, weet je in ieder geval zeker dat de verbinding goed is).

Nickname
9 mei 2006, 21:19
ok maar kan je het ergens aan zien ofzow?

Zie mn post hierboven :)

jjason
9 mei 2006, 21:22
ik krijg em niet los echt weer iets voor mij

nielsduursma
9 mei 2006, 21:30
ik krijg em niet los echt weer iets voor mij

dat kan, als je een gewone goedkope voorgegoten kabel hebt.

DarknessAwaits
9 mei 2006, 21:31
Jeps... je kan nog proberen om een beetje heen en weer te wiebelen als de kabel in geplugd is. Misschien vind je een positie dat ie het nog wel doet, voordat je een nieuwe kunt kopen.

Hector_Tsolodimos
9 mei 2006, 21:31
dude, of, noob
probeer eerst een van alles uit, en kom dan pas vragen

btw, nu dit toch nergens over gaat
wie zijn er allemaal nog meer gister naar Santana geweest?

nielsduursma
9 mei 2006, 21:35
dude, of, noob
probeer eerst een van alles uit, en kom dan pas vragen

btw, nu dit toch nergens over gaat
wie zijn er allemaal nog meer gister naar Santana geweest?

gelukkig is jou bijdrage wel helemaal zinvol, en om maar op hetzelfde niveau te blijven van jou behringer topic: santana zuigt mensen!!!

ontopic, jason, als je die kabel op de een of andere manier niet los kan draaien en/of wrikken denk ik dat je een voorgegoten kabel hebt.
je kan hem wel in je gitaar en versterker doen en dan idd even heen en weer wrikken totdat ie het doet.

DarknessAwaits
9 mei 2006, 21:38
santana zuigt mensen!!!

Geniaal! Of had je er nog een komma tussen bedoeld, nee toch hé?

Nickname
9 mei 2006, 21:40
Geniaal! Of had je er nog een komma tussen bedoelt, nee toch hé?
:D yeah +1

nielsduursma
9 mei 2006, 21:52
Geniaal! Of had je er nog een komma tussen bedoelt, nee toch hé?

nee, ik ben me volkomen bewust van wat ik getypt heb. :hippie:

Hector_Tsolodimos
9 mei 2006, 21:53
Santana zuigt niet, zijn optreden was alleen niet alles

Kamicolo
9 mei 2006, 21:53
santana zuigt mensen!!!



jij zuigt...

DarknessAwaits
9 mei 2006, 22:02
jij zuigt...

Maar... you blow?

Ach, alle gekheid op een stokje (al dan niet die van señor Carlos), ik moet zeggen dat hij de laatste tijd weinig innovatiefs of zelfs leuks heeft uitgebracht. Hij herhaalt alsmaar zijn zelfde stijltje en doet dat te pas en te onpas over popnummers.

Mijn zegen heeft hij, en spelen kan hij ook. Maar vermaken, neh...

En het begon allemaal met een arme jongen en zijn snoertje.

nielsduursma
9 mei 2006, 22:03
Maar... you blow?

Ach, alle gekheid op een stokje (al dan niet die van señor Carlos), ik moet zeggen dat hij de laatste tijd weinig innovatiefs of zelfs leuks heeft uitgebracht. Hij herhaalt alsmaar zijn zelfde stijltje en doet dat te pas en te onpas over popnummers.

Mijn zegen heeft hij, en spelen kan hij ook. Maar vermaken, neh...

En het begon allemaal met een arme jongen en zijn snoertje.

inderdaad, ik hoor de laatste tijd alleen nog maar crap met hiphop mensjes en pop-eendagsvliegnummers.

en het is inderdaad alleen nog maar herhalen.

bert k
10 mei 2006, 00:21
Mensen, on topic blijven graag.

G.G.
10 mei 2006, 00:37
Mensen, on topic blijven graag.

Oke,

Stap 1: koop een nieuwe kabel en test de boel. Als alles werkt, dan is je oue kabel verrot.

Stap 2-a: oude kabel weggooien en een nieuwe kopen

of

Stap 2-b: voor nog geen 4 euro twee plugjes kopen, oude kabel achter de pluggen afknippen, strippen en solderen.

Stap 2-a is simpeler, maar stap 2-b is leuker om te doen.

Nickname
10 mei 2006, 09:01
Oke,

Stap 1: koop een nieuwe kabel en test de boel. Als alles werkt, dan is je oue kabel verrot.

Stap 2-a: oude kabel weggooien en een nieuwe kopen

of

Stap 2-b: voor nog geen 4 euro twee plugjes kopen, oude kabel achter de pluggen afknippen, strippen en solderen.

Stap 2-a is simpeler, maar stap 2-b is leuker om te doen.

Stap 3: Als het dan nog niet werkt met de nieuwe kabel dan lijkt het me verstandig om je amp en/of effectenpedaal te controleren

G.G.
10 mei 2006, 09:28
Stap 3: Als het dan nog niet werkt met de nieuwe kabel dan lijkt het me verstandig om je amp en/of effectenpedaal te controlerenat heb je natuurlijk al in stap 1 gedaan met de geleende kabel erbij.

Nickname
10 mei 2006, 09:30
at heb je natuurlijk al in stap 1 gedaan met de geleende kabel erbij.

Okee... stap 1b dan :satisfie:

bert k
10 mei 2006, 16:23
@Hector: ik heb je post gewist. Ik vroeg nog of je on topic wilde blijven. Er is een ander forum om over artiesten te praten, bovendien kaap je het topic.
Bert K, mod

Basseytje
10 mei 2006, 16:52
at heb je natuurlijk al in stap 1 gedaan met de geleende kabel erbij.

nee want toen deed hij t nog:P en ik zou stap 2 doen is best leuk:P

GunMetalBlue
10 mei 2006, 17:46
Ik heb zelf een goedkopere cordial 3m kabel. die is van gegoten rubber, heel mooi, maar je kunt idd ook de plugs niet openen

sommige wel, sommige niet

GunMetalBlue
10 mei 2006, 17:48
Geniaal! Of had je er nog een komma tussen bedoelt, nee toch hé?

De bedoelde afslachting, met een 'd', heren.

ixque
10 mei 2006, 18:02
Koop een nieuwe kabel, zo duur zijn die dingen niet

nielsduursma
10 mei 2006, 19:26
Koop een nieuwe kabel, zo duur zijn die dingen niet

goeie kabels wel, vind ik. maarja je doet er wel onwijs lang mee. dus ik denk dat je beter 1 keer een goede kabel kan kopen dan in dezelfde tijd 10 wat goedkopere kabels kan kopen. kom je waarschijnlijk nog duurder uit.

DarknessAwaits
10 mei 2006, 19:33
De bedoelde afslachting, met een 'd', heren.
Ik ben nog altijd enkelvoud hoor. En ja, ik maak ook een enkele fout.

Grappig dat je dat er wel uithaalt en over bijv.

van jou behringer topic niet moeilijk doet.

Ontopic, anders wordt Bert boos:

Dure kabels zijn uiteraard wel wat beter, en ook makkelijker om te fixen mocht er iets mee mis zijn. Wel opletten dat je niet de helft kwijtraakt met optredens, want dat is altijd vervelend.

De Beer
10 mei 2006, 19:38
Wel opletten dat je niet de helft kwijtraakt met optredens, want dat is altijd vervelend.
Nee da's ideaal. ik doe al jaren met kabels uit lost&found bakken.

Muzikanten bedankt!

DarknessAwaits
10 mei 2006, 19:54
Nee da's ideaal. ik doe al jaren met kabels uit lost&found bakken.

Muzikanten bedankt!

Smeerlap, dus jij hebt mijn kabels! :seriousf:

De Beer
10 mei 2006, 20:03
:hippie:
Laat me raden, het was een zwarte met 2 jacks?