PDA

View Full Version : Adobe Audition V.S Nuendo



meul
9 mei 2006, 19:03
ik werk nu een tijdje met Adobe audition 2.0. bevalt me eigenlijk prima maar ik zie Nuendo ook veel terugkomen in de posts.

ik werk soms ook met cubase, maar wanneer ik gewoon ff lekker wil opnemen vind ik adobe lekkerder werken.

ik begrijp dat Nuendo een soort cubase is.
wie geeft me een goede reden om toch over te stappen naar Nuendo :)

Gr,
Jan

Dridon
9 mei 2006, 22:19
Als je toch al cubase gebruikt zou ik het niet nogig vinden om over te stappen.

Nuendo is officeel bedoeld om audio na te mixen voor films en digitale media. Cubase is er echt op gericht om muziek te maken, en af te mixen. Persoonlijk denk ik dat je veel meer met midi erbij kan werken dan met Nuendo. Ikzelf heb nuendo ook, maar eigenlijk nooit gebruikt, gezien ik simpelweg alles kan doen wat ik wil met cubase, en dat, met midi werken, geluid opnemen, afmixen, tweaken, effecten toevoegen, en nog veel meer.

Overigens ondersteund Cubase ook the grand, en derg dingen, ik weet niet of nuendo dat ook doet...

meul
10 mei 2006, 00:07
De grand? is that die piano plugin?
ik gebruik zelf cubase met halion en sample libraries. maar voor editing vind ik adobe prettiger werken, intuitiever o.i.d.

ik las bij steinberg dat nuendo een soort cubase XXLL is. voor mij zou dit interesant kunnen zijn als de extra's zitten in extra vst's en slimmere afmix mogelijkheden.

gr,
j

Ic3gl0vE
10 mei 2006, 02:11
als je meer afmix mogelijkheden wilt, kun je beter naar een pakket als Waves Mastering Bundle kijken oid. Nuendo is vreselijk duur...