PDA

View Full Version : Nieuwe output nodig



AART
9 mei 2006, 18:19
Hallo jengelstengelaars(en mensen met vaste bruggen),


Ik heb een Ibanez RG waarvan de output niet meer helemaal lekker is, als de kabel er in zit kan ie iets bewegen en als er iets spanning op de kabel staat word soms zelfs het contact verbroken.

Er moet dus een nieuwe in, maar ik bedacht me toen dat neutrik vroeger locking jacks had, met zo'n rood klemmetje, ik kan ze alleen nergens meer vinden, weet iemand waar ze die dingen(on-line?) verkopen?

Liefst in NL.

Amen.

nielsduursma
9 mei 2006, 18:21
ik denk dat je output bedoelt :satisfie: :roll:

maar die kan je bij elke electrozaak zowat kopen joh.

AART
9 mei 2006, 18:24
ik denk dat je output bedoelt :satisfie: :roll:



He, watte?



nou, ik kan ze nergens vinden anders..

nielsduursma
9 mei 2006, 18:27
He, watte?
:seriousf:



nou, ik kan ze nergens vinden anders..

je bedoelt toch gewoon zo'n ringetje met aan de "binnekant" 2 pinnetjes??

nou dan, voila (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=269_291&sort=2a)

vasnd
9 mei 2006, 18:32
lijkt me dat je gewoon een cheap ass ding nodig hebt die je overal kan krijgen, maar als iemand een plek weet waar die locking dingen worden verkocht ben ik wel geinterreseerd

vasnd
9 mei 2006, 18:41
het enige wat ik kan vinden zijn deze dingen, maar of ze nou in je gitaar passen en of het er een beetje uitziet .... lijkt me niet

plugjes (http://www.neutrik.com/content/Products/products_group.asp?level2id=204_168271)

nielsduursma
9 mei 2006, 18:44
trouwens een gewoon goede output laat heus niet zo snel je kabel los hoor. ik heb zo ver ik weet een gewone in m'n gitaar zitten. en een goedkoop k*tkabeltje krijg ik er idd snel uit. maar toen ik eenmaal een goede planet waves had (niet die met die knopjes voor antieplop) moest ik ook een beetje moeite doen.

AART
9 mei 2006, 19:29
naja, idd, neutrik maakt ze niet meer voor de gitaar :(

dan maar een gewone bestellen.

DarknessAwaits
9 mei 2006, 20:36
Je hebt toch zo'n RG met een afwijkende output? Dan gaan die standaard dingen er niet op passen, wel even op letten.

Wormaap
9 mei 2006, 23:42
De Neutrik locking-jacks zijn voor zover ik weet eigenlijk altijd te groot geweest om een gewone jack op'n gitaar te kunnen vervangen. Ibanez gebruikte ze vroeger wel eens, maar dan zat er om de jack meer hout dan normaal zodat'ie pastte.

bert k
10 mei 2006, 00:18
Je kan ook de output die je nu hebt er uit halen en kijken of je de veren (=kontakten) wat strakker kan buigen. Dan ben je denk ik ook klaar.