PDA

View Full Version : Toneport UX1



*mav11*
9 mei 2006, 16:44
Net kwam de Toneport aan.
Ik ben hem nu aan het installeren, maar er duiken enkele probleempjes op.
Toen ik via de Gearbox Help naar Line 6 Monkey moest, moest ik kiezen tussen PodXT, ... en ik koos PodXT, is dit goed?

Daarna deed ik de check en mijn Chipset en Mijn Drive DMA Mode zijn niet goed. Wat kan ik dan precies doen?

*mav11*
9 mei 2006, 18:00
hij is nu helemaal geïnstalleerd, maar het werkt niet in Gearbox. Er komen ook meldingen dat de nieuwe software mogelijk niet goed werkt. Misschien is er iets mis met de drivers.

Groet,
Koen

Ic3gl0vE
9 mei 2006, 18:02
heb je wel in de handleiding gekeken? als er staat 'nieuwe hardware is geïnstalleerd maar werkt mogelijk niet goed' oid in windows XP, dan kloppen je drivers niet òf je hebt ze op het verkeerde moment geïnstalleerd. Sommige apparaten moeten juist wel aanstaan op het moment van installatie, andere niet

*mav11*
9 mei 2006, 18:36
Ik heb de driver nu geinstalleerd en hij herkent nu degelijk signaal. Maar ik hoor geen geluid als ik speel in Gearbox
wat moetik dan doen?

Mvg,
Koen

*mav11*
9 mei 2006, 18:54
Geluid heb ik nu ook al.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik iets opneem, en waar en hoe ik dit dan juist moet doen.

P.S. en hoe krijg ik het geluid door mijn pc boxen?


Groet
Koen

harrie-beton
9 mei 2006, 20:11
De toneport is een USB geluidskaart speciaal voor microfoon en een gitaar.
De software moet hem herkennen als een aparte opname bron.

Je computer kan de digitale signalen niet weergeven, je moet de speakers aansluiten op de toneport.
Veel gebruikers van dergelijke apparaten hebben een klein mengtafeltje (40 euro) om niet steeds kabels erin en eruit te moeten steken.

oh ja: lees de handleiding nog een keer!
Het is een mooi apparaat maar "kennis is macht"

*mav11*
9 mei 2006, 20:20
Ja ik heb nu inderdaad kleine boxen aangesloten op de Toneport, zo heb ik ook hier geluid. Maar is het echt niet mogelijk om het geluid door mijn pc-speakers te krijgen?

Ook komt er af en toe een enorme ruis door de speakers, is dit normaal?
Zo even veel ruis en dan stopt het weer.

Mvg,
Koen

harrie-beton
9 mei 2006, 23:34
Ja ik heb nu inderdaad kleine boxen aangesloten op de Toneport, zo heb ik ook hier geluid. Maar is het echt niet mogelijk om het geluid door mijn pc-speakers te krijgen?


Het is alleen mogelijk als je de speakers van je pc aansluit op de toneport.



Ook komt er af en toe een enorme ruis door de speakers, is dit normaal?
Zo even veel ruis en dan stopt het weer.

DAT HOORT NIET ZO.

Wat zijn de specificaties van je pc?
Als je dat niet weet moet je even het onderdeel DXDIAG van windows starten.
KLIK op START en UITVOEREN
type DXDIAG [enter]

Ic3gl0vE
10 mei 2006, 02:16
zet de noisegate eens uit, heb je nu de hele tijd ruis?

Kan ook zijn dat dingen interfereren in je pc... Ik had eens dat ik mijn harde schijf hoorde ratelen door mijn speakers! pc liep ook vast, geluid ging helemaal verkeerd enz. Bleek de geluidskaart nog maar half in het PCI slot te zitten :sssh: Gelukkig is er niks stuk gegaan

harrie-beton
10 mei 2006, 09:19
ik denk dat je computer te druk bezig is met andere dingen om die toneport goed aan te sturen. Dan "verslikt hij zich" en hoor je die storing.

Als je die toneport gebruikt dan moet je alle overbodige shit uitzetten, dus webcam afsluiten (USB stekker eruit), geen msn enzovoort.

*mav11*
10 mei 2006, 12:35
Ik deed via Line6 Monkey een check en hij meldde het volgende:

- Certain revisions of your chipset are known to provide an unreliable audio stream. See online help for more information.

- Drive DMA Mode: You seem to have one or more drives in PIO mode.

Mvg,
Koen

harrie-beton
10 mei 2006, 13:39
Nogmaals, wat voor pc heb je.

"merk" intereseert me niet

-welke type moederbord
-Processor
-geheugen
-videokaart
-welke type USB en hoeveel

Wat je kunt proberen is voor 15 euro een NEC USB 2.0 kaart kopen, deze PCI kaart heeft eigen chipset en draait goed usb 2.0

bert k
10 mei 2006, 13:45
Of de bios van het moederbord upgraden? Heeft bij mij wel eens een probleem opgelost.

*mav11*
10 mei 2006, 14:18
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz (2CPUs)
Geheugen: 1024MB RAM

Het is een vrij nieuwe pc van Medion MS-7091

De geluidskaart was de standaard geluidskaart in de Pc, maar naar het schijnt kan ik mijn Toneport ook als geluidskaart instellen, hoezo?

Mvg,
Koen

*mav11*
10 mei 2006, 14:28
Nu ruist hij trouwens heel veel en heel hard, ik heb net het CPU-gebruik gecontroleerd en dat was zeer laag.

Dus het is niet dat de computer vastloopt ofzo.

Mvg,
Koen

harrie-beton
10 mei 2006, 23:49
mm, de pc is snel genoeg..


Probeer eens een andere usb poort.
Probeer de toneport even uit op een andere computer, je hebt vast wel ouders of vrienden met een pentium IV pc. We moeten uitsluiten of de toneport defect is of dat je type chipset (zoals de help al zei) niet werkt met je toneport

*mav11*
11 mei 2006, 17:34
Ik kan de Toneport nu niet dadelijk ergens anders testen. Maar hij werkt heel goed, maar af en toe komt er even een felle ruis, en dat stopt dan weer als ik begin te spelen. Het lijkt mij dus niet dat de Tone port echt defect is.

Weet iemand hoe ik de ableton live 4 handleiding in het nederlands kan vinden als die bestaat?

Mvg,
Koen

Ic3gl0vE
11 mei 2006, 18:04
maar hij geeft het probleem toch aan? Je moet je schij(f)(ven) in UDMA mode zetten. dit doe je in de bios. het zorgt ervoor dat je schijven sneller werken

*mav11*
11 mei 2006, 18:05
Hoe doe ik dit dan juist?

Ic3gl0vE
11 mei 2006, 18:59
kijk even in de handleiding van je moederbord, daar moet het in staan

*mav11*
11 mei 2006, 20:06
Wat doe ik dan eigenlijk precies en heeft dit dan consequenties?

Zou dit trouwens het probleem oplossen?

GunMetalBlue
14 mei 2006, 21:19
bij het opstarten krijg je vaak een boodschap in de aard van

'for setup-change press DEL' of
'press F2 for bios'

Doen dus, echt iets mis kun je niet doen, Wat UDMA-mode is weet ik ook niet, maar als hij (Ic3gl0vE) het zegt zal het wel iets positief zijn. (ps aan


Of het je probleem oplost weet ik niet (ben geen pckenner, wel pcfreak)


Ik zou binnenkort ook graag een Toneport gaan kopen. Zijn er meer mensen die dergelijke problemen ondervinden? Line6Monkey geeft alleen maar een negatief advies op mijn RAM van 512MB, wat net genoeg is. Kan ik daar flinke problemen mee krijgen? Of zitten in die 512MB Gearbox, Live en dat derde programma ingerekend? Dan kan ik mss nog Live voor een minder veeleisend programma wisselen (Audacity)

*mav11*
14 mei 2006, 21:21
Mijn nonkel is hier geweest en de Toneport gaf blijkbaar problemen met het moederbord.
We gaan nu een nieuw kaartje bestellen voor usb op aan te sluiten.

Mvg,
Koen

harrie-beton
15 mei 2006, 09:42
aha succes met proberen met die andere kaart.
Kost 15 ofzo, ik heb ook extra USB kaartje en dat werkt goed.

Dat een van je schijven niet ULTRA DIRECT MEMORY ACCESS (UDMA) heeft zegt niet zo veel. Het betreft meestal niet de C schijf.

Er zijn veel verhalen op internet dat die toneport nogal wat kracht van je pc nodig heeft. Dat betreft vooral moederbord en chipsets.

Er is dus een kleine kans dat de toneport niet werkt op je pc...
Probeer dit voor te zijn door het te testen voordat je hem koopt.

"vroeger" met Windows 95 en Windows 98 waren dit soort problemen met professionele audio aan de orde van de dag. Met XP is windows krachtiger geworden maar Toneport is zo slordig geprogrammeerd dat langzame computers meteen in de problemen komen.
Een USB 2.0 poort is 450 miljoen bits per seconde (Firewire is 400) en het ligt echt aan de toneport+ je pc als die signalen ergens haperen.

*mav11*
15 mei 2006, 17:01
Ja, maar de pc is hier snel genoeg, maar de Toneport gaf blijkbaar problemen met het specifieke moederbord, dus zal het wel lukken.

Mvg,
Koen

Jorikjet
27 mei 2006, 10:04
ik heb ook nog een paar vraagjes over de toneport...

kun je in het signaal naar de toneport ook je eigen pedaaltjes gebruiken? aangezien niet alle pedaaltjes op de toneport zitten.

en is het mogelijk om met midi (ofzo) de pedaaltjes van de toneport aan te sturen? dat je dus een floorboard hebt met daarop knoppen om de pedaaltjes aan en uit te zetten

en hoe werkt de wahwah erop? kan dat dus via een floorboard of moet je op de pc later wahwah-en met de muis ofzo

en kun je aangezien de ux1 geen phantoom voeding heeft wel condensator microfoons aansluiten via een mixer? dus dat je zo'n berhinger mixertje hebt, en daarvan de uitgang op de mic in van de toneport sluit.

:satisfie:

drap
27 mei 2006, 10:53
ik heb ook nog een paar vraagjes over de toneport...

kun je in het signaal naar de toneport ook je eigen pedaaltjes gebruiken? aangezien niet alle pedaaltjes op de toneport zitten.

en is het mogelijk om met midi (ofzo) de pedaaltjes van de toneport aan te sturen? dat je dus een floorboard hebt met daarop knoppen om de pedaaltjes aan en uit te zetten

en hoe werkt de wahwah erop? kan dat dus via een floorboard of moet je op de pc later wahwah-en met de muis ofzo

en kun je aangezien de ux1 geen phantoom voeding heeft wel condensator microfoons aansluiten via een mixer? dus dat je zo'n berhinger mixertje hebt, en daarvan de uitgang op de mic in van de toneport sluit.

:satisfie: Of je je eigen pedaaltjes over het signaal van de toeport kan gebruiken weet ik niet, moet ik zelf ook nog proberen. Een floorboard voor de toneport is er niet. Je moet alles los van elkaar opnemen. Die wah wah vind ik ook maar een vaag ding op de toneport. Voor zover ik nou ben met dat ding kan je er alleen een vaste wah stand mee creëeren zodat je een geknepen geluid like Mark Knopfler krijgt. Ik kan er in ieder geval niks mee. Dat van een condensator mic durf ik je geen zinnig antwoord op te geven (voor zover ik dat al gedaan had :) )

Fumi SG
27 mei 2006, 11:25
@Jorik... Ik gebruik m'n zelfbouw-od er vaak mee. Ik selecteer dan geen amp en wel een speakermodel. Dat geeft IMO een héél lekkere scheur, hangt natuurlijk ook van je pedaaltje af. Hoe het met effectpedalen gaat weet ik niet, ik ben weer bezig met m'n zelfbouw-wah en als ik die aan de praat krijg laat ik het weten!!

Ik weet niet welke Toneport je hebt, UX1 of UX2?? Bij de UX2 kun je namelijk een footswitch aansluiten, daar kun je o.a. de wah mee aansturen en dan kun je dus de wah gewoon gebruiken.

Je zou inderdaad zo'n mixertje kunnen gebruiken. Je moet hem dan alleen niet aansluiten op de mic-ingang maar op de line-ingang.

Jorikjet
27 mei 2006, 11:36
ik ben van plan om een ux1 te kopen, en ga dat nu ook doen denk ik! volgende week maar eens een ritje naar de muziek shop maken

drap
27 mei 2006, 11:59
@Jorik... Ik gebruik m'n zelfbouw-od er vaak mee. Ik selecteer dan geen amp en wel een speakermodel. Dat geeft IMO een héél lekkere scheur, hangt natuurlijk ook van je pedaaltje af. Hoe het met effectpedalen gaat weet ik niet, ik ben weer bezig met m'n zelfbouw-wah en als ik die aan de praat krijg laat ik het weten!!

Ik weet niet welke Toneport je hebt, UX1 of UX2?? Bij de UX2 kun je namelijk een footswitch aansluiten, daar kun je o.a. de wah mee aansturen en dan kun je dus de wah gewoon gebruiken.

Je zou inderdaad zo'n mixertje kunnen gebruiken. Je moet hem dan alleen niet aansluiten op de mic-ingang maar op de line-ingang.

Kijk, dit zijn dingen waar ik ook wat mee kan :) Ik ga de gok in ieder geval es wagen om pedaaltjes er op aan te sluiten. De software kan het geluid ook opnemen trouwens? Is gelijk m'n wah probleempje opgelost namelijk. Het idee al om een extra boosterpedaaltje er op aan te kunnen sluiten... Damn man, ik kan vanmiddag niet eens de proef op de som nemen gvd!

Jorikjet
28 mei 2006, 13:06
gisteren heeft een vriend van me die in utrecht woont er een gekocht voor me bij feedback. van de week komtie hem brengen :cooler:

het is een ux1 geworden. ben erg benieuwd!

ssj3goku
31 mei 2006, 21:01
Om even antwoord te geven op je vraag (als ie niet beantwoord is, ik het niet de hele thread gelezen). UDMA mode kan je gewoon in windows instellen. En wel op de volgende manier:

1. Rechts klik op deze computer
2. Eigenschappen
3. Hardware-tab
4. Apparaatbeheer
5. Klik op het plusje naast IDE ATA/ATAPI-controllers
6. Wat nu komt verschilt per moederbord, maar gewoon met rechtermuisknop op de controller klikken (dus wat verschijnt als je bij 5 op het plusje klikt)
7. Eigenschappen

En dan moet je ff lezen omdat het per moederbord verschilt. Het komt erop neer dat als je ergens PIO ziet staan je het veranderen in UDMA. Bijv. UDMA 133, want jij hebt een nieuwe pc, dus dat moet ie wel ondersteunen. Als er nergens PIO staat, dan is die guitarmonkey oid een beetje ruk gemaakt...

PS. Ik heb het heel erg noob-proof proberen te schrijven dus take no offence ok ;)

Jorikjet
5 juni 2006, 11:29
en ik heb hem binnen!

wat sampletjes van de opnames.

http://www.swoos.com/dump/uploads/black%20bird%202.mp3
http://www.swoos.com/dump/uploads/high%20and%20dry.mp3
http://www.swoos.com/dump/uploads/toneport.mp3
http://www.swoos.com/dump/uploads/toneport1.mp3
http://www.swoos.com/dump/uploads/toneport2.mp3
http://www.swoos.com/dump/uploads/toneport3.mp3

ben er erg blij mee!

Solidkick
5 juni 2006, 20:08
Da's best acceptabel.
Gewoon ingeprikt en met de bijgeleverde software de "sound" gemaakt?

Jorikjet
5 juni 2006, 21:16
jep. ik kan er alleen geen echt goede distortion uithalen die er echt uitknalt... ze blijven allemaal heel mild in de 'versterker' zitten.. weet iemand hoe ik dit beter kan maken?

Fumi SG
5 juni 2006, 21:32
Vooral niet de standaard presets gebruiken!! Het heeft mij ook redelijk veel tijd gekost voor ik een leuke overstuurde sound had, maar nu ben ik best tevreden. Ik heb wel een opname, ik weet alleen niet zo gauw hoe ik die hier online krijg.

Ik heb wel een soundclick account maar die opnames zijn allemaal .wav. Sounclick laat voor zover ik weet alleen maar mp3 toe. Iemand??

Solidkick
5 juni 2006, 21:43
Ik heb wel een soundclick account maar die opnames zijn allemaal .wav. Sounclick laat voor zover ik weet alleen maar mp3 toe. Iemand??

Er zijn zat freeware progjes te vinden om een paar clips gratis om te zetten.
Linkje (http://www.tucows.com/Windows/AudioVideo/Audio/AudioConversionApplications/)

Jorikjet
6 juni 2006, 08:00
Vooral niet de standaard presets gebruiken!! Het heeft mij ook redelijk veel tijd gekost voor ik een leuke overstuurde sound had, maar nu ben ik best tevreden. Ik heb wel een opname, ik weet alleen niet zo gauw hoe ik die hier online krijg.

Ik heb wel een soundclick account maar die opnames zijn allemaal .wav. Sounclick laat voor zover ik weet alleen maar mp3 toe. Iemand??

Bij mij staan de l6t bestanden in mijn documenten\line 6\tones\gearbox\user
misschien dat je ze me kan emailen? mail staat in me profiel

harrie-beton
6 juni 2006, 09:56
het l6t bestanden zijn superklein, op mijn site staan er 60 allemaal gezipped en die zijn 24 kilobytes.