PDA

View Full Version : Floyd Rose vervangen..?



Mauser
9 mei 2006, 16:01
Als ik een gitaar koop (van ongeveer 500 tot 600 Euro) met een Licensed Floyd Rose, die na bijvoorbeeld anderhalf jaar verslijt, is het dan te doen om de tremolo te vervangen door een van bijvoorbeeld Schaller?

Ik weet dat het mogelijk is, maar kost het dan nog veel geld voor het ombouwen? (en dan bedoel ik dus exclusief de prijs van de tremolo zelf ;) )

fred dons
9 mei 2006, 16:40
ja hoor , de meeste licensed kopieen hebben een groter onderblad dan een schaller of een original floyd (OFR heeft het kleinste blad), deze kan dus gemakkelijk zelf er in gezet worden (posts hebben de zelfde afstand bij een licensed floyd als een schaller, in ieder geval voor 9 van de 10 kopie floyds)
overigens is het bij kopieen niet alleen de messen die slijten maar ook (en met name) de toplock

Lord Abortion
9 mei 2006, 18:20
Toch best even checken, want soms kunnen de afmetingen wel verschillen hoor! Maar de standaard is toch OFR/Schaller/Gotoh en de meeste licensed Floyds zijn daar bijna identiek aan.

cardinal
9 mei 2006, 19:12
Ik heb ook een washburn met een kapotte licensed floyd rose. Kan die ook gemakkelijk vervangen worden door een andere licensed floyd rose of zit daar ook weer verschil tussen?

Lord Abortion
9 mei 2006, 19:35
Je meetlat is je vriend! Gewoon even de afmetingen nemen en vergelijken.

cardinal
9 mei 2006, 20:48
Ik heb hem gewoon besteld, zie wel of het past. Meten=weten. Maar het zal wel goed zijn, heb meestal wel mazzel (knock on wood)...