PDA

View Full Version : Gitaaradvies



nielsduursma
8 mei 2006, 15:48
nee, je kan beter iets anders kopen. en het liefst nog even doorsparen voor een nog leuker setje.

Blen-D*?
8 mei 2006, 15:51
en (ff wat vergeten) alles wat ze daar zeggen is standaard en dit merk komt nme niet echt bekend voor :sssh: dus ik weet niet of het goed is maar ik denk dat je beter voor squier starter pack kan kijke bijna het zelfde alleen ik denk wat meer kwaliteit

Shrien
8 mei 2006, 15:52
koop gewn meteen iets wat duurder (meer kwaliteit) heb je langer plezier van
Zoals ? (maximaal 150euro :cooler: )

nielsduursma
8 mei 2006, 15:53
en (ff wat vergeten) alles wat ze daar zeggen is standaard en dit merk komt nme niet echt bekend voor :sssh: dus ik weet niet of het goed is maar ik denk dat je beter voor squier starter pack kan kijke bijna het zelfde alleen ik denk wat meer kwaliteit

dat ligt compleet aan wat ie wil spelen, en dan alsnog, die squier versterker klinkt verrot.

nielsduursma
8 mei 2006, 15:54
Zoals ? (maximaal 150euro :cooler: )

oeh, dat is niet veel :satisfie:
en als je doorspaard/werkt?
is het dan niet mogelijk om je budget te vergroten?

Shrien
8 mei 2006, 15:55
dat ligt compleet aan wat ie wil spelen, en dan alsnog, die squier versterker klinkt verrot.
Ik wil een beetje alles spelen :P
Van Reel Big Fish tot CKY :satisfie:

Blen-D*?
8 mei 2006, 15:57
hmm...jah oke die versterker is kut :satisfie: daarvoor heb ik gewn een los versterktje losse gitaar gekocht....maar ik weet niet wat je gaat spelen maar een ibanez gitaar altijd aan te raden :satisfie:

Shrien
8 mei 2006, 15:58
hmm...jah oke die versterker is kut :satisfie: daarvoor heb ik gewn een los versterktje losse gitaar gekocht....maar ik weet niet wat je gaat spelen maar een ibanez gitaar altijd aan te raden :satisfie:
Dat zeg ik :P Van alles

nielsduursma
8 mei 2006, 15:59
Ik wil een beetje alles spelen :P
Van Reel Big Fish tot CKY :satisfie:

dan kan je beter niet dat starterspakket kopen, en ook niet de squier. (vanwege de enkelspoelselementen lang verhaal kort, je kan beter humbuckers nemen).

en je budget??

Shrien
8 mei 2006, 16:01
dan kan je beter niet dat starterspakket kopen, en ook niet de squier. (vanwege de enkelspoelselementen lang verhaal kort, je kan beter humbuckers nemen).

en je budget??
100 tot 200

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:02
jah oke dan is het of epi les paul (heel veelzijdig vind ik van blues tot hard rock) of een ibanez (misschien blues beetje tot metal :satisfie: )

maar ik weet niet wat je budget is en of je ook nog meteen versterker nodig hebt of dat je nog een oudje heb staan ofzo

nielsduursma
8 mei 2006, 16:03
100 tot 200

en dat is voor versterker + gitaar + toebehoren?

nielsduursma
8 mei 2006, 16:04
jah oke dan is het of epi les paul (heel veelzijdig vind ik van blues tot hard rock) of een ibanez (misschien blues beetje tot metal :satisfie: )

maar ik weet niet wat je budget is en of je ook nog meteen versterker nodig hebt of dat je nog een oudje heb staan ofzo

de betere epi's zijn vanaf +- 400 euro, dus daar heeft ie niks aan hè

Shrien
8 mei 2006, 16:05
en dat is voor versterker + gitaar + toebehoren?
Gelieve wel ja

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:06
jah :dontgeti: maar ik denk dat hij dan of ibanez pack moet kopen...of losse ibanez en losse versterker maar voor dat moet je dan nog wel wat langer sparen of werken...kweet niet wat je doet

nielsduursma
8 mei 2006, 16:09
Gelieve wel ja
kijk dan even naar de dean evo xm, bij feedback (www.feedback.nl) 99 pleuro. en dan als versterker,
roland cube 15 voor 109 pleuro, daar zitten wat leuke effectjes in enzo.

dat is in totaal dus 209 euro. en dan heb je eigenlijk alleen een gitaar en versterker. dan kan je vast nog wel een kabel en wat plectrums afpraten;)

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:09
kijk hier staat een www.feedback.nl/?id=26&a=1

ibanez jumpstart 259 pleurie dat valt wel mee dan heb je wel wat goeds waar je wat langer mee vooruit kan :satisfie: ...denk dat dat wel beter is als na een half jaar nieuw kope....dat had ik :dontgeti:

nielsduursma
8 mei 2006, 16:12
kijk hier staat een www.feedback.nl/?id=26&a=1

ibanez jumpstart 259 pleurie dat valt wel mee dan heb je wel wat goeds waar je wat langer mee vooruit kan :satisfie: ...denk dat dat wel beter is als na een half jaar nieuw kope....dat had ik :dontgeti:

MAAR die versterker is nou niet echt geschikt voor de stijlen die hij opnoemt, kan hij beter de roland cube kopen, en nog een leuk gitaartje erbij.

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:17
jah oke maar voor gitaar zou ik zelf wat meer uit geven :satisfie:

maar geen ervaring met dean dus...dat laat ik open

G.G.
8 mei 2006, 16:18
Blen-D*?, in dit onderwerp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73934&page=1) geef je mij de indruk dat je zelf ook nog geen pepernoot snapt van gitaren, versterkers en effecten. Geeft ook niets.

Maar dit onderwerp betreft een prijscatergorie waar veel beginners aan denken. Voor hen is het al moeilijk genoeg om te kiezen en de kwaliteits verschillen zijn in deze prijsklasse ook erg groot (van bagger tot echt prima instrumenten).

Laten we het voor die mensen niet al te verwarrend maken.

Shrien
8 mei 2006, 16:18
MAAR die versterker is nou niet echt geschikt voor de stijlen die hij opnoemt, kan hij beter de roland cube kopen, en nog een leuk gitaartje erbij.
Hoezo is dat niet mogelijk met een standaard versterkertje dan ?

nielsduursma
8 mei 2006, 16:19
maar geen ervaring met dean dus...dat laat ik open

en ik dus wel, heb er even op gespeeld is leuk voor een beginner en hij voelt veel solider en steviger aan dan de ibanez, waarvan overigens de tremolo heel erg brak was (kan ook exemplarisch geweest zijn). en de dean is gewoon een lekker gitaartje zonder toeters en bellen. perfect om het op te leren dus.

nielsduursma
8 mei 2006, 16:21
Hoezo is dat niet mogelijk met een standaard versterkertje dan ?

de roland cube kan verschillende soorten versterkers naadoen. dus met een draai aan de knop kan je van rock naar metal van metal naar jazz en van jazz weer naar blues. en er zitten een aantal leuke effecten op die je normaal in een pedaal zou hebben. en die ibanez versterker is gewoon rechttoe rechtaan, 1 soort geluid, en dat is niet het geluid van cky tot reel big fish.

kortom, die roland cube 15 is lekker veelzeidig.

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:21
maar ik praat op die andere topic over tweede set-up omdat ik me eerste klote vond en alleen naar het uiterlijk van gitaar heb gekeken en niet genoeg naar de sound...snap er nu al wat meer van en wil zorgen dat ze niet dezelfde fout als mij maken...want dat zou echt dom zijn

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:23
hmm...vriend van mij heeft jumpstart (geen problemen met tremolo)
en voor de rest ook niet veel alleen weet niet of de sound voor alles geschikt is :satisfie:

nielsduursma
8 mei 2006, 16:24
maar ik praat op die andere topic over tweede set-up omdat ik me eerste klote vond en alleen naar het uiterlijk van gitaar heb gekeken en niet genoeg naar de sound...snap er nu al wat meer van en wil zorgen dat ze niet dezelfde fout als mij maken...want dat zou echt dom zijn

maar gozer lees nou is, zijn budget is 200 euro max. die jumpstart is 250 pleuro zit een hoop onzinnige rotzooi bij die je als beginner eigenlijk niet nodig hebt, zoals die hoes. die hoes is zo al 15 euro van het pakket, weg kwaliteit.

het is over het algemeen bekend dat losse spullen van betere kwaliteit zijn dan starterspakketten. en overal waar je advies vindt op dit forum komt de roland cube voorbij, omdat dat gewoon een van de beste in zijn prijsklasse is. net als die dean.

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:26
jah maar jij praat alleen over versterker en gitaar hij heeft nog wel meer nodig hoe gaat hij hem neerzetten hoe meenemen en hoe staant spelen?

nielsduursma
8 mei 2006, 16:30
jah maar jij praat alleen over versterker en gitaar hij heeft nog wel meer nodig hoe gaat hij hem neerzetten hoe meenemen en hoe staant spelen?

gast, wat ik zeg lezen, dat soort kleine assecoires zijn niet zo van heel erg belang. een gitaarband, en kabel samen kan je al voor 15 euro scoren.

samen met dat pakket maakt dat 220 euro, dan heb je betere spullen dan dat ibanez starterspakketje. de rest kan je er nog wel vanaf lullen.

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:31
jah ok al zeg je dat je beginner bent dan trekken ze der wel wat vanaf :satisfie:

Blen-D*?
8 mei 2006, 16:32
bij mij zei die gozer : kom op geef hem die hoes maar gratis dat is een investering in muziek :satisfie:

Keesz
8 mei 2006, 16:36
weet iemand een goedkope NON-TREM gitaar zo rond de 150/200 euro???

tgaat r maarom dat ie een vaste brug heb en stemmechanieken de hele reut

thanks alvast

nielsduursma
8 mei 2006, 16:38
ik zie nu de post van keesz hierboven. kees, deze gitaren die ik hier noem zijn allemaal nog trem.;)

wat verder ook nog leuke gitaartjes zijn: ibanez GAX 30 euro139, squier 51 euro159, Dean vendetta 1.0 euro199

het is allemaal wel wat meer.

Shrien
8 mei 2006, 16:39
jah maar jij praat alleen over versterker en gitaar hij heeft nog wel meer nodig hoe gaat hij hem neerzetten hoe meenemen en hoe staant spelen?
Ik wil gewoon een beetje standaard spelen, ik hoef denk ik nog niet gelijk een goede versterker ofzo denk ik, er moet gewoon een beetje geluid uit komen en ik moet er degelijk op kunnen spelen. Ik hoef niet persé de Reel Big Fish / CKY sound te hebben, beetje mee kunnen spelen is genoeg. Lees wel, ik ben gewoon een beginnertje.. ik hoor waarschijnlijk niet eens het verschil tussen een kwalitiets gitaar en een budget gitaartje..

nielsduursma
8 mei 2006, 16:58
anders ga je even naar een muziekzaak en ga je rondkijken, en rondvragen. wel er op letten dat humbuckers (dubbelspoelselementen) voor jou stijl muziek het beste zijn.

Keesz
8 mei 2006, 17:01
ik zoek eigenlijk een donor gitaartje voor een zelfbouwertje, ik gok erop dat de stem mechanieken enzo wel goed zijn, desnoods kan je er altijd nog wat aan klooien, echter die cheap ass trems staan dr om bekend klote te zijn...

dacht aan richwood lp'tje ofzo..

Shrien
8 mei 2006, 17:33
anders ga je even naar een muziekzaak en ga je rondkijken, en rondvragen. wel er op letten dat humbuckers (dubbelspoelselementen) voor jou stijl muziek het beste zijn.
Ik kan voor 160 euro een Ibanez Gio krijgen, inc. toebehoren en versterker.
Deze heeft ook een humbacker ofzo. Moeite waard ?

Scali
8 mei 2006, 17:56
Ik heb vorige week wat goedkope Washburns geprobeerd...
De X10.. die was iets van 140e, en de X11, die was 170e, als ik me goed herinner.
Ik vond ze beiden erg goed afgewerkt, en ze speelden heerlijk. Ze klonken ook niet eens echt slecht.
Ik vond ze persoonlijk beter dan bv de Squiers van 240e die er stonden... Ik vond ze ongeveer vergelijkbaar met de Mexicaanse Fenders van ongeveer 400e.
Dus ik wou ze hier in het topic even aanraden :)

nielsduursma
9 mei 2006, 09:52
Ik kan voor 160 euro een Ibanez Gio krijgen, inc. toebehoren en versterker.
Deze heeft ook een humbacker ofzo. Moeite waard ?

wat voor versterker zit daarbij dan? anders kan je mischien de gitaar + toebehoren krijgen voor 100 euro, en dan koop je nog een roland cube erbij.