PDA

View Full Version : Welk effect is dit?



Angel
9 mei 2006, 12:53
Op de nieuwe DVD van Anouk speelt Leendert over een bepaald effect en ik zou graag willen weten elk dat is.
Het is op DVD2, na 29 minuten, juist voordat Anouk de band voorstelt.
Op dat moment is het even een samenspel tussen Anouk en Leendert.

Maar welk effect heeft hij daar aanstaan?

Erikt
9 mei 2006, 14:23
stuur je even de dvd naar me op? :hippie:

harrie-beton
9 mei 2006, 16:31
er zijn hier een paar mensen op dit forum die de gitarist kennen.
Paar dagen geduld en het antwoord staat er.

almarvk
9 mei 2006, 16:39
Gewoon wachten totdat Ieme er weer is :)

ruezzz
10 mei 2006, 07:47
Volgens mij is dat gewoon een Wah (Fulltone Clyde) met een snufje delay erop.

Angel
10 mei 2006, 12:42
Volgens mij is dat gewoon een Wah (Fulltone Clyde) met een snufje delay erop.

Dan moet dat een remote-wah :) zijn, want hij staat niet bij zijn pedalboard.

ruezzz
10 mei 2006, 13:11
Daar zat ik ook al naar te kijken, zou kunnen dat ie em even daarvoor ingetrapt heeft (en in bepaalde positie heeft laten staan), zodat je een frequentiecut krijgt... later speelt ie namelijk wel weer verder met de wah meen ik.

De toetsenist zit trouwens ook met een (auto)wah en drive op zijn Fender Rhodes te spelen, dat hoor je er ook nog door heen.

Viel me trouwens wel op dat deze soloparts (integenstelling tot de songs - die subliem uitgevoerd worden door deze topmuzikanten) een beetje 'boring' zijn... niet echt dat je van je stoel valt ofzo... klinkt soms een beetje ongeinspireerd (niet dat ik het ze nadoe...)

Angel
10 mei 2006, 17:18
Daar zat ik ook al naar te kijken, zou kunnen dat ie em even daarvoor ingetrapt heeft (en in bepaalde positie heeft laten staan), zodat je een frequentiecut krijgt... later speelt ie namelijk wel weer verder met de wah meen ik.

Ik vermoed toch dat het iets anders is. Ik zal, heel snel een Fulltone Wah liggen en een Voodoo Lab Ground Control. Welke looper heeft hij dan? De GCX?



Viel me trouwens wel op dat deze soloparts (integenstelling tot de songs - die subliem uitgevoerd worden door deze topmuzikanten) een beetje 'boring' zijn... niet echt dat je van je stoel valt ofzo... klinkt soms een beetje ongeinspireerd (niet dat ik het ze nadoe...)

Klopt, vond ze ook maar "gewoontjes", allemaal eigenlijk. Ze vullen elkaar wel erg goed aan.