PDA

View Full Version : Ibanez rg 620 tremelo vraagje



Davidian
9 mei 2006, 11:10
Hey mensen

Ik zat gister een 2e hands rg 620 in de winkel te testen omdat ie wel een heeeeel leuk prijsje had. Maar toen ik de trem aan het testen(divebombs) was kwam ik er achter dat ie wel een tikkeltje onstemt raakte terwijl ik hoorde dat die japanse rg's enorm goede Floyds hebben.

Heeft iemand tips zodat ik hem ff goed kan testen?(ik heb namelijk weinig evaring met Floyds rose systemen)

Ik zit er aan te denken om mijn sz320 er voor in te ruilen namelijk.

Mauser
9 mei 2006, 11:29
Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt kans dat de tremolo op die gitaar gewoon niet goed is afgesteld

Anders Destium
9 mei 2006, 11:43
Een RG620 hoort niet te ontstemmen, dus óf hij is niet goed afgesteld óf er is iets mis aan de brug. Ik gok op het eerste. Je kunt in een winkel best vragen hoe lang een gitaar er al staat, is het trouwens een nieuwe of een 2ehands?

Een niet goed afgestelde floyd heb je weinig aan, helaas is het afstellen van gitaren niet echt de hobby van winkels. Ik begrijp niet waarom, dat is namelijk dé manier om gitaren te kunnen verkopen zou ik zeggen.

Wormaap
9 mei 2006, 11:45
Een Floyd kan ook enorm gaan ontstemmen als de snaren te oud zijn. Voor mij is meestal het moment dat'ie ontstemt een teken dat m'n snaren écht oud zijn aan het worden :P

Davidian
9 mei 2006, 11:52
het is een occasion. Ik denk dat ie er pas sins febuarie hangt of zo, maar ik heb daar wel eens op een jem gespeelt en die was ook best ontstemt.

Wat vinden jullie moet ik voor deze gaan of door sparen en na de zomer wat kopen?(schoolgeld en boeken gaan mijn bankrekening eerst verkrachten dus daarom zat ik eerst maar aan een goedkopere gitaar te denken)

Wormaap
9 mei 2006, 11:54
Die 620 ga je, als ik de verhalen hier op het forum mag geloven, zeker geen buil aan vallen. Zelf heb ik er nog nooit op gespeeld, maar het schijnen echte topgitaren te zijn.

Nickname
9 mei 2006, 12:50