PDA

View Full Version : die vintage rondingen..



RF
8 mei 2006, 22:17
.. van een amp uiteraard :)
hi, weet iemand de juiste freesjes voor de vintage correcte rondingen van de randen en hoeken van een tweed fender en een '60-ies Marshall? (radius, lengte?)

Ik ga van de week wat freesjes kopen en hoop eigenlijk meteen de juiste te hebben... een beetje frees kost al gauw 25 euro (wil wel goede) en 't gaat anders behoorlijk uit de hand lopen..

alle hulp welkom, het zou mijn 18w-topje enorm helpen, alvast bedankt


grrobert

JoostBaksteen
8 mei 2006, 23:09
Google is je vriend: 'marshall smallbox radius' 1e hit:

http://18watt.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=508&view=next



Hi Guys,

My head box is 24W X 8.75H X 9D
Front cut out is 16.5 X 2.25H
Back panel cut outs for vent and controls are 18W X 2.25H
I use a 5/8 radius round over on the corners, front shell and front control panel opening. The back openings get a 1/4 radius roundover and I cut a rabbit on the inside vent opening that is 1/8 inch deep and 3/8 inch wide so the vent wire mesh fits flush with the inside of the back panel. (I just read that again I not sure it makes sense???) Give a yell with any questions.

Jeff Swanson
SpentMusic, Inc.

RF
9 mei 2006, 07:36
soms is het antwoord zo simpel.. bedankt, ben ook achter de fender radius. Deze wordt vermeld bij de hoekbeschermers die je kan kopen. Ik ga er maar van uit dat de tweed modellen dezelfde radius hebben als de latere.. Is trouwens volgens de fabrikant van de hoekjes 0.5 inch, mocht iemand anders het ook willen weten...

bedankt Joost, grrobert