PDA

View Full Version : Aaarrgghh!! Niet weer!!!



Mauser
8 mei 2006, 20:55
Dit is echt de zoveelste keer dat ik twijfel over m'n volgende gitaar, maar ten eerste is het deze keer erg dichtbij in (en anders na) de zomer al. En ten tweede ik twijfel nu tussen twee verschillende gitaren.

Ik wou eerst heel graag de nieuwe Jackson KVX10 King V, met Licensed Floyd Rose, maar nu denk ik ook aan een Dean '79 V :???:

Op dit moment denk ik toch meer aan de Dean, om de volgende redenen:

- Ik betwijfel of ik wel een Floyd zal nemen, omdat het toch wel een 'pain in the ass' kan zijn, en ik toch nog niet kan soleren, en hem bij riffs weinig zal gebruiken. En een king V zonder tremolo vind ik stukken minder mooi (weet het, klinkt raar, maar het zij zo).

- De Dean heeft een gelijmde hals, de Jackson een geschroefde. Ik hoor altijd dat een gitaar met gelijmde hals meer sustain heeft.

- In reviews zeggen veel mensen over de Jackson dat de elementen niet zo super zijn, en ze die willen/hebben vervangen (door bv. EMG's), bij de Dean wordt er in de revieuws veeel minder geklaagd over de elementen van de Dean (op een gegeven moment wil ik toch een setje EMG's, maar ik wil tot die tijd wel een goed geluid.

- Sunburst is totaal niet mijn ding, maar op zo'n Dean V.. Damn.. :p


Wat is jullie advies? Kloppen sommige van mijn argumenten niet? Heeft iemand ervaring met een van deze twee gitaren (die King V is te vergelijken met de andere Jacksons ui de X series, en de Dean is te vergelijken met de Z en ML uit de '79 serie.


Nog een ding.. De verkoper bij wie ik (bijna) alles koop, raadt mij af om een Dean te kopen. Hij zegt dat het helemaal niet zo'n goede gitaren zijn in de betaalbare klassen. Maar als ik kijk naar reviews, zijn mensen veel positiever over de Dean. Zelfs over de goedkopere Dean X series.. Een kennis heeft tegen me gezegt dat die verkoper mij dat afraadt omdat hij geen deans in z'n winkel heeft staan. Maar de andere gitaren die hij mij niet afraadt, zou hij ook moeten bestellen omdat ie ze niet in de winkel heeft staan.

Om een lang verhaal kort te maken.. Wat raden jullie mij aan? :)

nielsduursma
8 mei 2006, 20:58
gast, aan alles wat je opnoemt zeg je zelf al dat de dean beter is:???: das dan niet zo moeilijk kiezen lijkt me...

Mauser
8 mei 2006, 20:59
Ja, maar ik weet dus niet zeker of dat allemaal klopt ;) En ik vraag me toch af waarom m'n verkoper mij afraadt een Dean te kopen.. Tot nu toe is de kans groter dat ik voor de Dean ga, maar ik wil wel zeker weten dat ie beter is..

Ic3gl0vE
8 mei 2006, 21:01
een dean heeft een lelijke kop, daarom wordt 'ie afgeraden. Een vrouw met een lelijke kop zou je ook niet willen!

Mauser
8 mei 2006, 21:02
Ja, maar dat is een mening, geen feit :P Ik vond die Dean koppen eerst ook foeilelijk, maar tegenwoordig vind ik ze erg gaaf.

Reigor
8 mei 2006, 21:19
Ik zou de Dean nemen. Ik vind hem mooier, en de kwaliteit is gewoon goed hoor..

Wizz
8 mei 2006, 21:34
Ik zou een Jackson nemen. De nieuwe hebben, zodra ze boven de pakweg vierhonderd euro komen, èchte EMG's. Het zijn zo langzamerhand de enige betaalbare Japanse gitaren, subliem gebouwd. Deans in die prijsklasse (en hoger !) komen allemaal uit China.
Het is de keuze tussen een budgetgitaar en de betere middenklasse.
Dat mensen die hem nèt een dag geleden gekocht hebben er entousiaste reviews over schrijven zegt me meer over die mensen dan over de gitaren.

Wizz

Mauser
8 mei 2006, 21:35
Maar die Jackson heeft geen EMG's ;)

zeppo
8 mei 2006, 21:42
Tsja, maar die koppen van Dean, hè.
Zou voor mij toch een reden zijn om eens heftig na te denken.

Heb ffe hier (www.kurosawagakki.com/pix/dean/mlvz/79_V_body.jpg) gespiekt, maar vind de rest wel ok :-)
De Jackson vind ik kwa body net teveel afwijken van het origineel, maar ja, dat is dan weer mijn mening: jij moet erop spelen / voor gek staan :-)

Mauser
8 mei 2006, 21:46
Ik vind die Jackson juist supermooi (met Floyd dan) Is trouwens ook zoiets. Op zich vind ik een goede Floyd geen probleem, maar ik weet niet of ik deze moet vertrouwen..

RvB
8 mei 2006, 21:58
try, then buy!!!

Vonk
8 mei 2006, 22:01
Je bent niet de enige die een Floyd er gaaf uit ziet staan, het geeft een wat gestroomlijnder geheel.

Ik vind de Rhoads-versie trouwens mooier...

Mauser
8 mei 2006, 22:04
try, then buy!!!

Dat is het probleem juist. Ik heb beide modellen niet in de bereikbare muziekzaken gezien, dus ik moet zowieso bestellen ;)

Mauser
9 mei 2006, 12:04
Op dit moment ga ik denk toch voor een gitaar met tremolo, dus die Dean wordt het waarschijnlijk niet.. Maar nu wil ik dus weten of de tremolo van de Jackson X series redelijk is.. Zo niet, dan heb ik er nog geen hol aan.. :?


Duss.. Heeft iemand hier ervaring met de tremolo's van de Jackson X series? :)

Wormaap
9 mei 2006, 12:11
Er staat niet bij welke trem het precies is, dus da's een beetje lastig.
De JT-580 die Jackson voor zover overal opgooide was lichtelijk berucht om de problemen die'ie op langere termijn gaf (versleet bij gebruik binnen'n jaar of 2)

Mauser
9 mei 2006, 12:20
Hmm.. Is inderdaad die JT-580..

Als ik dan over een jaar of anderhalf jaar bijvoorbeeld een Schaller Floyd Rose voor in de plaats zal komen.. Zijn de ombouwkosten danerg hoog, of valt dat wel mee?